Το μέλλον των περίπου 600 εργαζομένων στα Nαυπηγεία Ελευσίνας είναι το κύριο θέμα της σημερινής συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Αμυνας, Φώτη Κουβέλη, με τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα. Σημείο-κλειδί είναι η επέκταση της σύμβασης του Πολεμικού Ναυτικού με την επιχείρηση, κάτι που θα επιτρέψει να προχωρήσουν οι επόμενοι σχεδιασμοί για τη βιωσιμότητά της.
Οι εργαζόμενοι, που είναι απλήρωτοι για μήνες, χθες έκαναν συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο υπουργείο Οικονομίας στην περιοχή του Συντάγματος. «Είμαστε μαζί σας» τον διαβεβαίωσε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος άφησε το γραφείο του και είχε απευθείας διάλογο με όλους τους εργαζόμενους που είχαν πλημμυρίσει την οδό Καραγιώργη Σερβίας.
«Κουβαλάμε αμαρτίες από το παρελθόν, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι σύντομα θα μπορώ να δεσμευτώ με συγκεκριμένα μέτρα» πρόσθεσε ο υφυπουργός Οικονομίας και, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζεται λύση ανάλογη με αυτή που υλοποιήθηκε με επιτυχία στο Νεώριο Σύρου, ενώ τόνισε πως η κυβέρνηση επιδιώκει «να αλλάξει χέρια το ναυπηγείο».
Αναφέρθηκε στις μεγάλες προοπτικές που έχει ο ναυπηγικός τομέας στην Ελλάδα, με την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπιστούν παλιά προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξή του.
«Επιτέλους, δώστε λύση» είναι το αίτημα που εκφράζει το σύνολο των εργαζομένων, οι οποίοι επί οχτώ χρόνια έχουν στηρίξει το ναυπηγείο και τους τελευταίους μήνες στην ουσία δουλεύουν χωρίς να πληρώνονται, αφού τους δίνουν 100 έως 200 ευρώ ως προκαταβολή από τη μισθοδοσία τους!
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει υπογράψει σύμβαση με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας για την κατασκευή δύο πυραυλάκατων, μέσω της οποίας έχει αναλάβει την καταβολή του 70% του μισθού των εργαζομένων για όσο διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα.
Η πρώτη πυραυλάκατος προβλέπεται να ξεκινήσει δοκιμές για να παραδοθεί και η δεύτερη θα καθελκυστεί σε λίγους μήνες. Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που δύο πολεμικά πλοία κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου από ελληνικά χέρια, χωρίς τη μεσολάβηση υπεργολάβων από το εξωτερικό.
Στην περίπτωση του Νεώριου Σύρου, που ανήκει στον ίδιο επιχειρηματία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, οι υποδομές είχαν πάψει να λειτουργούν τον Μάρτιο του 2017, αλλά με παρέμβαση της κυβέρνησης βρέθηκε λύση και οι εργαζόμενοι πριν από τρεις μήνες επανήλθαν στις θέσεις τους για να αναλάβουν την επισκευή 17 πλοίων.
Η ιστορική επιχείρηση, που μετρά 157 χρόνια ζωής, μπαίνει στην τελική ευθεία εξυγίανσης και μεταβίβασης σε ελληνοαμερικανικό όμιλο. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας, μαζί με τη θυγατρική της στην Ελευσίνα, προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 25 εκατ. ευρώ είναι οι οφειλές προς τις τράπεζες.
Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ιδρύθηκαν από τον Ανδρέα Ανδρεάδη το 1968 και διαθέτουν τρεις πλωτές δεξαμενές, όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά πλοία χωρητικότητας 100.000 τόνων και να γίνουν ναυπηγήσεις πολεμικών σκαφών ώς το μέγεθος κορβέτας.
πηγή :efsyn.gr