Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ… ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ…!!!
Δύο νέες τραγωδίες έχουν αποφευχθεί τα τελευταία 24ωρα, χάρη στον επαγγελματισμό των εργαζόμενων που παλεύουν καθημερινά για να αντιμετωπίσουν προβλήματα που παραμένουν ανυπέρβλητα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Την Παρασκευή, δύο αμαξοστοιχίες παραλίγο να συγκρουστούν μετωπικά μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων, καθώς πήραν εντολή να κινηθούν σε μονή γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση και το Σάββατο, μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, κορμός ενός πεσμένου δέντρου στον προαστιακό Xαλκίδας προσέκρουσε και καρφώθηκε στο τζάμι του πρώτου βαγονιού, στην καμπίνα του μηχανοδηγού. Και στις δύο περιπτώσεις θα μπορούσαμε να έχουμε θύματα.
Η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής (πάνω από το μισό δίκτυο δε λειτουργεί και αυτό που λειτουργεί έχει μεγάλες ελλείψεις) και το προβληματικό τροχαίο υλικό δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες για τους εργαζόμενους. Είναι αδιανόητο, ότι ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών που στοίχισε τις ζωές 57 συνανθρώπων μας, εκ των οποίων 11 συναδέλφων μας, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις, όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, αλλά εξακολουθούν να καρφώνονται κορμοί δέντρων στα τρένα! Πραγματικά αναρωτιόμαστε «γιατί οι οδικοί άξονες χιλιάδων χιλιομέτρων προστατεύονται με συρματοπλέγματα για την αποφυγή κατολισθήσεων κι ο σιδηροδρομικός άξονας πεντακοσίων χιλιομέτρων δεν μπορεί να προστατευτεί;»
Ως σιδηροδρομικοί, έχουμε πλήρη συναίσθηση της διαχρονικής απαξίωσης του μέσου, αλλά και της σημερινής εικόνας κατάρρευσής του, γιατί τη ζούμε. Δεν είναι δυνατόν το 2024 που όλα είναι αυτοματοποιημένα να βγαίνει ανακοίνωση της Hellenic Train και να αναφέρει ότι ο μοναδικός τόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων είναι η τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας.
To γνωρίζουμε αυτό από τη δημιουργία του σιδηροδρόμου, γύρω στο 1890! Το θέμα είναι ότι από τότε έχουν περάσει 134 χρόνια!
Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο είμαστε υποαμοιβόμενοι, κάποιοι δουλεύουμε εξαντλητικά ωράρια, λόγω έλλειψης προσωπικού. Παρόλα αυτά, υπερβαίνουμε κάθε μέρα τον εαυτό μας αντιμετωπίζοντας δεκάδες προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δεχόμενοι συνεχώς λεκτικές επιθέσεις, ακόμα και βιαιοπραγίες χωρίς να προστατευόμαστε από κάποιον, μόνο και μόνο γιατί ελπίζουμε, κάποτε ο σιδηρόδρομος να γίνει ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς για εμάς και τους συμπολίτες μας. Δυστυχώς όμως, αντί να έχουμε μαζί μας τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και την ελληνική Κυβέρνηση, αυτοί αδιαφορούν για την ασφάλεια μας και επεξεργάζονται το θάνατο του σιδηροδρόμου. Αντί να αναλάβουν την ευθύνη για την ανασύνταξη και την ανάπτυξη του μέσου, αφήνουν τα ατυχήματα να συμβούν και ρίχνουν τις ευθύνες στους εργαζόμενους.
Καταγγέλλουμε τις διοικήσεις των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την Κυβέρνηση που δεν έχουν αναλάβει τις ευθύνες τους προκειμένου να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ομαλή και κυρίως ασφαλή εκτέλεση των καθηκόντων μας, αλλά και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΕΙΣΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΖΩΕΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΜΕΤΡΑΝΕ…
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Β. ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ