Νέο «καμπανάκι» της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης προς την Εισαγγελία Αθηνών, τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας, τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train και τη ΡΑΣ για τις συνθήκες τέλεσης των δρομολογίων.
● Ο Γ. Γεραπετρίτης αρνήθηκε να συναντηθεί με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών.
● Υπηρεσιακό έγγραφο του ΟΣΕ της 30/7/2019 πιστοποιεί ότι μέχρι τότε λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.
Σαν να μη συνέβη τίποτε στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη! Τα συστήματα ασφαλείας συνεχίζουν να μη λειτουργούν, η κυβέρνηση αρνείται να δει τους εκπροσώπους των εργαζομένων, αλλά πιέζει να αυξηθούν οι ταχύτητες των συρμών και το σωματείο των μηχανοδηγών κατέθεσε ακόμη ένα εξώδικο που προειδοποιεί για τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος.
Ετσι περιέγραψαν την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου όχι μόνο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας, αλλά και οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών (ALE), που βρέθηκαν στην Αθήνα αλλά… συγκρούστηκαν με την άρνηση του αρμόδιου υπουργού Γ. Γεραπετρίτη να τους συναντήσει.
Ο πρόεδρος της ALE, Juan Jesús García Fraile, μίλησε για την κατάσταση που δημιουργεί η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών σε όλη την Ευρώπη, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να αυξήσουν τα κέρδη τους. Αυτό που κυρίως επισήμανε, στην περίπτωση της Ελλάδας και της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, είναι η ανάγκη να γίνει πραγματική διερεύνηση από ανεξάρτητο φορέα.
«Η διερεύνηση βρίσκεται σε λάθος δρόμο», είπε, ενώ και ο Κ. Γενιδούνιας σημείωσε διάφορα παράδοξα που σχετίζονται με τη διαρροή συνομιλιών τις πρώτες μέρες μετά το δυστύχημα: «Πήραμε τη δικογραφία, αλλά δεν είδαμε μέσα της τις μονταρισμένες συνομιλίες που ακούγαμε τον πρώτο καιρό», είπε, καταλήγοντας, όπως και ο πρόεδρος της ALE, ότι γίνεται προσπάθεια να στοχοποιηθούν οι μηχανοδηγοί που έχασαν τη ζωή τους.
Ο κ. Γενιδούνιας έδωσε στη δημοσιότητα υπηρεσιακό έγγραφο του ΟΣΕ με ημερομηνία 30/7/2019 που αποδεικνύει, για ακόμη μία φορά, ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι τότε, τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά από πυρκαγιά και ήταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη που δεν φρόντισε να αποκατασταθεί η βλάβη. Αναφέρθηκε, επίσης, στο νέο περιστατικό με συρμό του προαστιακού (Αθήνα-Κιάτο) το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, που αναγκάστηκε να διακόψει το δρομολόγιο στην Κινέτα όταν εξάρτημα πήρε φωτιά για δεύτερη φορά, αφού προηγουμένως είχε εκδηλωθεί φωτιά και αντιμετωπιστεί στα Μέγαρα.
Λίγες ώρες πριν από αυτό το συμβάν, είπε, η ΠΕΠΕ απέστειλε εξώδικη προειδοποίηση προς την Εισαγγελία Αθηνών, τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας, τον ΟΣΕ, τη Hellenic Train, την εμπορευματική RailCargo-Goldair και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Στο νέο αυτό έγγραφο, που ήρθε να προστεθεί στα προειδοποιητικά εξώδικα που είχαν στείλει πριν από τα Τέμπη οι μηχανοδηγοί, αναφέρονται μεταξύ άλλων:
● Στη διάλυση που αντιμετωπίζουν καθημερινά σε όλα τα επίπεδα.
● Στις δεκάδες αφύλακτες διαβάσεις αλλά και στον εκβιασμό που ασκείται στους μηχανοδηγούς να ακολουθούν «πορεία εν όψει» επειδή δεν λειτουργούν οι επικοινωνίες.
● Στον προπηλακισμό μηχανοδηγού από επιβάτη και στην εντεινόμενη οργή του κοινού για την προβληματική λειτουργία του σιδηρόδρομου και τις καθυστερήσεις δρομολογίων.
● Στην ελλιπή συντήρηση του δικτύου ακόμη και σε επίπεδο κλαδέματος των δέντρων που φουντώνουν δίπλα στις γραμμές, «τυφλώνουν» τον μηχανοδηγό και μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό δυστύχημα.
Ο Κ. Γενιδούνιας ανέφερε ότι η ΠΕΠΕ έχει ζητήσει από την ιταλική διοίκηση της Hellenic Train να τοποθετηθεί δημόσια για τις συνέπειες από τα προβλήματα στο δίκτυο για το οποίο την ευθύνη έχει ο ΟΣΕ. Αποκάλυψε ότι τον περασμένο Οκτώβριο έγινε αναλυτική καταγραφή τους σε βίντεο μέσα από τρένο που οδηγούσε ο ίδιος και έδειχνε την κατάσταση που οδήγησε στο δυστύχημα: «Ζητήσαμε να μας δώσουν το βίντεο, αλλά το αρνούνται», είπε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ.
Για το ενδεχόμενο οι Ιταλοί της Hellenic Train να εγκαταλείψουν την εταιρεία, ο κ. Γενιδούνιας απάντησε ότι έχει δηλωθεί στο σωματείο πως υπάρχει απόφαση της Ferrovia dello Stato Italiano να στηρίξει την επένδυση. Σε αντίστοιχη ερώτηση προς τον Ιταλό αντιπρόεδρο της ALE, Πιέτρο Σερμπάσι, εκείνος απάντησε ότι για την ασφάλεια «απαιτούνται επενδύσεις και όχι μόνο καλή θέληση». Πρόσθεσε, δε, ότι ακόμη και αν φύγουν οι Ιταλοί, θα έρθει κάποια άλλη εταιρεία να πάρει τη θέση τους.
Τον λόγο πήρε και ο β’ αντιπρόεδρος της ALE, Λέσλεκ Μίετερ, από την Πολωνία, που ανέφερε πως, όταν η Ομοσπονδία εξηγούσε πώς κυκλοφορούν τα τρένα στην Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θεωρούσαν πως υπήρχε λάθος στη μετάφραση. Τόνισε την ανάγκη ασφαλών συμπερασμάτων από τις έρευνες γύρω από τις συνθήκες του δυστυχήματος καθώς είναι ο μόνος τρόπος να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο.Ο Κ. Γενιδούνιας εξέφρασε επιφυλάξεις σχετικά με την αύξηση της ταχύτητας των συρμών στα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα σε τμήματα του άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια. Η αύξηση ζητείται για τα τμήματα Τιθορέα-Δομοκός, Παλαιοφάρσαλος-Λάρισα και Πλατύ-Σίνδος, την ώρα που τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση λειτουργούν μόνο στο πρώτο από αυτά.
αναδημοσίευση από: efsyn.gr