Γιατί δεν μιλάει ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα;
Ένας μήνας έχει περάσει από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που στοίχισε την ζωή σε 57 συμπολίτες μας. Μια τραγωδία που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν οι υπεύθυνοι έδιναν την ελάχιστη σημασία σε όσα κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο γύρω από τα ζητήματα ασφάλειας στην κυκλοφορία των τρένων.
Ένας μήνας μετά και η Ελληνική Κοινωνία βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, ενώ διάχυτο πλέον είναι το αίσθημα οργής και θυμού τόσο για την αδιαφορία των υπευθύνων στις εκκλήσεις των εργαζόμενων όσο και για την διαφαινόμενη προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος. Η ψήφιση του ακαταδίωκτου για τα μέλη της επιτροπής που διόρισε η Κυβέρνηση (που ουσιαστικά ελέγχεται για τις παραλείψεις της) για να διερευνήσουν το δυστύχημα, οι επιλεκτικές διαρροές μονταρισμένων συνομιλιών προκειμένου να στοχοποιηθούν οι εργαζόμενοι και να ενισχυθεί η θεωρία πως για όλα φταίει το «ανθρώπινο λάθος», η γενίκευση του ότι «φταίνε όλοι» άρα κανένας συγκεκριμένα, προκαλούν την νοημοσύνη όλων μας.
Αυτό όμως που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκαλυφθεί πλήρως είναι το πώς λειτουργούσε το «Επιτελικό Κράτος» των «Αρίστων» στον ΟΣΕ από τον Ιούλιο του 2019 και μέχρι το δυστύχημα. Πώς δηλαδή ο Οργανισμός αφέθηκε στην τύχη του και κυριάρχησε εντός αυτού η αναξιοκρατία, το ρουσφέτι και το βόλεμα ημετέρων με πρωταγωνιστές κορυφαίους συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι για όσα συνέβαιναν στον ΟΣΕ δεν μίλησε ποτέ ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα Νίκος Κιουτσούκης, ενώ τα γνωρίζει καλά καθώς εκλέγεται μέσω της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Αρκέστηκε στο να αναφερθεί και να κατακρίνει την συμφωνία για την διευθέτηση χρόνου εργασίας που είχε υπογράψει το Συνδικάτο των Μηχανοδηγών το 2017, «αποκρύπτοντας» τις αντεργατικές διατάξεις του Νόμου Βορίδη το 2012, που επέτρεπαν στην εργοδοσία να απασχολεί τους μηχανοδηγούς μέχρι και 31 μέρες το μήνα!
Μια συμφωνία που βελτίωσε την καθημερινότητα των εργαζόμενων και που είχε ως προαπαιτούμενο 200 νέες προσλήψεις μηχανοδηγών και με πλήρη δικαιώματα.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στον ΟΣΕ αλλά αποκρύβει η ΔΑΚΕ, είναι ότι σύμφωνα με πληροφορίες ένας εκ των 3 σταθμαρχών που κατηγορήθηκαν για το δυστύχημα δήλωσε ότι είχε λάβει μόλις 20 ρεπό μέσα στο 2022 ενώ μόλις χτες δόθηκαν στην δημοσιότητα τα προγράμματα εργασίας των σταθμαρχών στην περιοχή, όπου φαίνεται ότι θα εργαστούν με μόλις 4 ρεπό τον μήνα Απρίλιο! Αυτά όμως είναι ψιλά γράμματα για την ΔΑΚΕ. Ίσως γιατί ο υπεύθυνος για την εκπόνηση των προγραμμάτων εργασίας των σταθμαρχών, είναι εκλεγμένος συνδικαλιστής της.
Αλλά το Επιτελικό Κράτος έχει και συνέχεια καθώς η έννοια του βαθέος Κράτους, είναι συνυφασμένη με την ΔΑΚΕ και τον ΟΣΕ.
Τρεις κορυφαίοι Διευθυντές στον ΟΣΕ είναι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ, οι 2 εκ των οποίων ήταν και υποψήφιοι στο τελευταίο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών ! Και μάλιστα έλαβαν τις θέσεις του Διευθυντή, όχι με αξιολόγηση, αλλά με «απευθείας ανάθεση καθηκόντων». Προφανώς αυτού του είδους η «αξιολόγηση» είναι και αυτή που θέλει να μας πείσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι θα εφάρμοζε στο Δημόσιο φέρνοντας την «αριστεία» σε κάθε τομέα.
Αν είσαι μπλε συνδικαλιστής και μέλος της ΔΑΚΕ μπορείς να γίνεις και Διευθυντής. Αν δεν είσαι σε τρώει το «βαθύ Κράτος» που γιγαντώθηκε στο Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα μετά τον Ιούλιο του 2019.
Κάπως έτσι και με συνδικαλιστές – Διευθυντές διαμορφώνονται και οι πλειοψηφίες στο συνδικαλιστικό κίνημα στον σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και εκλέγεται όπως εκλέγεται τα τελευταία χρόνια- ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα αντιπρόσωπος στο συνέδριο της ΓΣΕΕ για να κουνά το δάχτυλο και να στοχοποεί το ΕΜΕΙΣ – ΑΡΚΙ.
Αιδώς αργείοι…
11.04.2023