ΣΕΗ: Για τα σχέδια “αξιοποίησης” τριών ιστορικών κινηματογράφων της Αθήνα

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΗ: Για τα σχέδια “αξιοποίησης” τριών ιστορικών κινηματογράφων της Αθήνα

Μετά την χθεσινή ανακοίνωση του ΕΦΚΑ, ο οποίος μετά τις μαζικές αντιδράσεις για τα σχέδια “αξιοποίησης” τριών ιστορικών κινηματογράφων της Αθήνας ανέστειλε προσωρινά τον πλειστηριασμό του ΙΝΤΕΑΛ, το #ΣΕΗ δημοσιεύει ψήφισμα για την κατάσταση που δημιουργήθηκε και τη συνολική στρατηγική που ακολουθείται για το κέντρο της πόλης μας:

ΨΗΦΙΣΜΑ:

Εδώ και χρόνια, ως κάτοικοι και εργαζόμενες/οι του κέντρου της Αθήνας, παρακολουθούμε την σταδιακή και μεθοδευμένη μετάλλαξή του σε μια πόλη προορισμένη στην εικονική τουριστική εμπειρία. Από την εκτόξευση των ενοικίων και Airbnb, τα σχέδια για το θέατρο Εμπρός, το κακής αισθητικής συντριβάνι της Ομόνοιας, τον ημιτελή “μεγάλο περίπατο”, τις αναπλάσεις λόφων και πάρκων μέχρι και τα μέτρο σε ιστορικές πλατείες, αποτελούν μέρη του ίδιου στρατηγικού σχεδίου. Όλα αυτά με απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαφανείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, με fast track διαδικασίες και μίζες συνθέτουν το όραμα της αστικής πολιτικής και των κυβερνήσεων που την ακολουθούν για την πόλη. Οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων ενορχηστρώνουν την επικείμενη στρατηγική αλλαγή με πλήρη συνείδηση και αποτελούν τους βασικούς υπαίτιους της κατάστασης.

Στο ίδιο πλαίσιο τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι, το ΙΝΤΕΑΛ στην οδό Πανεπιστημίου, το ΑΣΤΟΡ στην Σταδίου και το ΑΕΛΛΩ στην Πατησίων, κινδυνεύουν με κλείσιμο λόγω «αξιοποίησης» από τον ΕΦΚΑ των κτηρίων στα οποία στεγάζονται. Το κέντρο της Αθήνας αποψιλώνεται συστηματικά από τους χώρους πολιτισμού και χάνει σταδιακά την ταυτότητά του. Μετατρέπεται σε ένα τουριστικό θεματικό πάρκο, που απευθύνεται σε επισκέπτες, των οποίων η σχέση με την πόλη και τα τοπόσημά της είναι ευκαιριακή. Από την πλευρά του ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης e-ΕΦΚΑ, ένας κρατικός οργανισμός, δεν έχει ως προτεραιότητα την αξιοποίηση της περιουσίας του με γνώμονα την κοινή ωφέλεια, αλλά μπαίνει στο παιχνίδι του real estate και παραχωρεί εν λευκώ την περιουσία του σε ιδιώτες, ώστε να την εκμεταλλευτούν χωρίς κανέναν έλεγχο.

Εκτός από το τοπίο της πόλης, η απώλεια τριών σημαντικών εστιών πολιτισμού αλλάζει και το τοπίο στην ίδια την τέχνη του κινηματογράφου. Όσο σιγάζουν οι ανεξάρτητες φωνές, η διανομή θα εξαρτάται από μεγάλες αλυσίδες κινηματογραφικών αιθουσών, που θα επιλέγουν τις ταινίες με μόνο γνώμονα το γρήγορο κέρδος. Μία τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει αρνητικά την ίδια την κινηματογραφική δημιουργία, αφού η διανομή ταινιών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές της μαζικής κατανάλωσης, θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο.

Δηλώνουμε την έντονη αντίθεση μας και στεκόμαστε απέναντι στον σταδιακό και στρατηγικής σημασίας εξευγενισμό του κέντρου. Είμαστε ενάντια στην πολιτική που αντιμετωπίζει την τέχνη σαν πεδίο κερδοφορίας και προπαγάνδας. Που δεν έχει καμία μέριμνα ούτε για τον Πολιτισμό, ούτε για τους ανθρώπους του και ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος του κεφαλαίου.

Καλούμε το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού , τον ΕΦΚΑ και τον Δήμος Αθηναίων να λάβουν δράση και να εγγυηθούν άμεσα και ρητά ότι οι κινηματογράφοι θα συνεχίσουν να λειτουργούν!

–Ζητάμε να χαρακτηριστούν διατηρητέοι ως προς την χρήση τους οι τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι

–Ζητάμε να υπάρξει μέριμνα για την επαναλειτουργία των υπόλοιπων ιστορικών αιθουσών του κέντρου, «Αττικόν» και «Απόλλων», οι οποίες παραμένουν κλειστές εδώ και χρόνια.

–Ζητάμε να δημιουργηθεί νομοθετικό πλαίσιο για την εν γένει προστασία των κινηματογραφικών αιθουσών ως χώρων πολιτισμού.

–Ζητάμε σταθερά μέτρα στήριξης όλων των μικρών χωρών πολιτισμού.

–Ζητάμε Δημόσιους και δωρεάν χώρους πολιτισμούς, ελεύθερα και καθολικά προσβάσιμους.

Διεκδικούμε το κέντρο της Αθήνας να διαμορφωθεί με τρόπο που εξυπηρετεί τις ανάγκες και την ποιότητα ζωής των κατοίκων των εργαζόμενων και δημιουργών της.