Ο Χρ. Σπίρτζης έκανε δεκτή την πρόταση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (Ο.Σ.Μ.Ε.) η οποία ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (ν. 4530/2018). Με την πρωτοβουλία αυτή, οιεπιχειρήσεις ΚΤΕΛ, για να επικαλεστούν πλέον ακυρότητα των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων που απασχολούν, θα πρέπει πρωτίστως οι ίδιες να έχουν τηρήσει τη νομιμότητα ως προς τις προϋποθέσεις και τα της διαδικασίας πρόσληψης του προσωπικού (κάτι που δεν έκαναν συνειδητά επί δεκαετίες, όπως καταγγέλλει η Ο.ΣΜ.Ε.).
«Η σημαντικότατη, όμως, για τους χιλιάδες εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, η οποία πλέον αποτρέπει και προστατεύει από την απόλυση ιδιαίτερα ειδικά προστατευόμενα πρόσωπα (μητέρες, εγκύους, συνδικαλιστικά στελέχη), συνάντησε την απαράδεκτη και σφοδρή αντίδραση των βουλευτών του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας», αναφέρει η Ο.ΣΜ.Ε. και εξηγεί:
Συντασσόμενοι ανοικτά με την ανομία και συμπαρατασσόμενοι με τα συμφέροντα των ανά τη χώρα επιχειρήσεων ΚΤΕΛ, οι “γαλάζιοι” βουλευτές επιχείρησαν να ανατρέψουν και να αποτρέψουν τη νομοθέτηση της συγκεκριμένης διάταξης χαρακτηρίζοντάς την ως “μονιμοποίηση συμβασιούχων ΚΤΕΛ από το παράθυρο”», προσπάθεια που, ευτυχώς για τους εργαζόμενους, έπεσε στο κενό.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ο.Σ.Μ.Ε:
Η επί δεκαετίες καταχρηστική επίκληση των διατάξεων του π.δ 246/2006 (Γενικός Κανονισμός Προσωπικού ΚΤΕΛ), τις οποίες οι ίδιοι οι εργοδότες ΚΤΕΛ συστηματικά, κατάφορα, συνειδητά και με σκοπιμότητα παραβίαζαν προκειμένου οι συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, τις οποίες οι ίδιοι κατάρτιζαν, να είναι άκυρες, έλαβε τέλος.
Η, προς αποκατάσταση της νομιμότητας, πρόταση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (Ο.Σ.Μ.Ε) έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χ. Σπίρτζη και αποτέλεσε μέρος και περιεχόμενο του νομοσχεδίου με τίτλο “Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις”, το οποίο μετά τη συζήτηση και την ψήφισή του αποτελεί πλέον νόμο του κράτους (ν. 4530/30.3.2018 – Α’ 59).
Σύμφωνα με το άρθρο 38 του προαναφερόμενου ν. 4530/2018 οι “κουτοπόνηρες” επιχειρήσεις ΚΤΕΛ για να επικαλεστούν πλέον ακυρότητα των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων που απασχολούν, θα πρέπει πρωτίστως οι ίδιες να έχουν τηρήσει τη νομιμότητα ως προς τις προϋποθέσεις και τα της διαδικασίας πρόσληψης του προσωπικού.
Η σημαντικότατη όμως για τους χιλιάδες εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, η οποία πλέον αποτρέπει και προστατεύει από την απόλυση ιδιαίτερα ειδικά προστατευόμενα πρόσωπα (μητέρες, εγκύους, συνδικαλιστικά στελέχη), συνάντησε την απαράδεκτη και σφοδρή αντίδραση των βουλευτών του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας.
Συντασσόμενοι ανοικτά με την ανομία και συμπαρατασσόμενοι με τα συμφέροντα των ανά τη χώρα επιχειρήσεων ΚΤΕΛ επιχείρησαν να ανατρέψουν και να αποτρέψουν τη νομοθέτηση της συγκεκριμένης διάταξης χαρακτηρίζοντάς την ως “μονιμοποίηση συμβασιούχων ΚΤΕΛ από το παράθυρο”.
Δεν τα κατάφεραν.
Το δίκαιο και οι υποσχέσεις του Υπουργού Μεταφορών έγιναν πράξη.
Ο νόμος 4530/2018 είναι γεγονός.
Το δίκαιο θα συνεχίσει να γίνεται πράξη
Η αλήθεια θα συνεχίσει να λέγεται
Ο αγώνας συνεχίζεται