Aπό την ΟΣΜΕ, Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας: Για την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργαζομένων που σήμερα απασχολούνται στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ διαμαρτυρήθηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος, Θεμιστοκλής Αμπλάς”.
Βολές από πολλούς φορείς στην Επιτροπή της Βουλής για φωτογραφικές διατάξεις που ευνοούν το σημερινό μονοπώλιο. ● Το υποστήριξαν μόνο ο υπουργός Κ. Καραμανλής και οι… εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ. ● Διαμαρτυρίες και για την απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ.
Ομαδικά πυρά για φωτογραφικές διατάξεις υπέρ των ΚΤΕΛ αλλά ακόμη και για διορισμένους «εκπροσώπους εργαζομένων» σε διοικητικά συμβούλια δέχτηκε χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε την περασμένη Πέμπτη συζητείται χωρίς διαβούλευση σε μεγάλο μέρος του και με ταχύρρυθμες διαδικασίες και έχει τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και λοιπές διατάξεις».
Κριτική ασκήθηκε από εκπροσώπους των εργαζομένων στον κλάδο των οδικών μεταφορών και του σιδηροδρόμου και από τις επιχειρήσεις των τουριστικών λεωφορείων που διαμαρτύρονται γιατί μένουν εκτός παιχνιδιού προκειμένου να μη σπάσει το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ. Ακόμη όμως και ο εκπρόσωπος της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), ο «γαλάζιος» περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, δήλωσε «εξαιρετικά ανήσυχος» για το γεγονός ότι προστίθενται νέες σοβαρές αρμοδιότητες (σχεδιασμός γραμμών, πρόστιμα, αποζημιώσεις κ.λπ.) στις Περιφέρειες χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό και οι πόροι. Ο κ. Σπανός τόνισε ότι αν δεν υπάρξει μέριμνα για ενίσχυση των υπηρεσιών, «οι αρμοδιότητες δεν θα υπηρετηθούν σωστά και αντί για βελτίωση θα επιτευχθούν αντίθετα αποτελέσματα».
Λάβροι κατά του νομοσχεδίου τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων. Με βάση τις προβλέψεις του όλες οι αστικές και υπεραστικές γραμμές που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ θα βγουν σε διαγωνισμούς, αλλά μπαίνουν τέτοιες προϋποθέσεις που το έργο θα επιστρέψει μοιραία στους ίδιους φορείς. Ο Αρης Μαρίνης, πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, μίλησε για φωτογραφικό νομοσχέδιο «που ούτε το ίδιο το ΚΤΕΛ να το είχε γράψει δεν θα το είχε πετύχει τόσο καλά».
«Μας λέει να έχουμε συστήματα τηλεματικής και έκδοσης εισιτηρίων όταν απαγορεύεται σήμερα να εκδίδουμε εισιτήρια» είπε ο κ. Μαρίνης. Πρόσθεσε ακόμη ότι υποχρεώνεται κάθε ενδιαφερόμενος να διαθέτει σταθμούς και αφετηρίες όταν τα ΚΤΕΛ έλαβαν από το 2001 πάνω από 160 εκατομμύρια ευρώ για να φτιάξουν αυτούς τους σταθμούς, «αλλά και επιδοτήθηκαν για καινούργια λεωφορεία και συνεχίζουν να επιδοτούνται σήμερα από τα χρήματα του Ελληνα πολίτη».
Φωτογραφικό υπέρ των ΚΤΕΛ χαρακτήρισε επίσης το νομοσχέδιο ο Παναγιώτης Χαραλάμπους, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρακτόρων Τουρισμού και Ιδιοκτητών Λεωφορείων Β. Ελλάδος. Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, ζήτησε τόλμη για να διορθωθούν τα λάθη, προσθέτοντας ότι δεν θα επιθυμούσε προσφυγές στα δικαστήρια που θα τιμωρούσαν την Ελλάδα για τις παραλείψεις των υπουργών και των συμβούλων τους.
«Γνωρίζουμε όλα τα χρόνια ότι όλες οι κυβερνήσεις, και οι τωρινοί και οι προηγούμενοι και άλλες, είχανε πάντα θέσεις υπέρ ενός φορέα, άλλωστε γι’ αυτό καθυστερήσαμε και πήγαμε για αυτήν την απελευθέρωση δέκα ολόκληρα χρόνια» τόνισε και ο Απόστολος Εμμανουηλίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων.
Υπέρ του νομοσχεδίου τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ, Μιχάλης Σακελλαρίου (αστικά) και Σοφοκλής Φάτσιος (υπεραστικά). Μάλιστα ο κ. Φάτσιος ζήτησε να διορθωθεί το νομοσχέδιο και να μην αρκούν οι εγγυήσεις ότι κάποιος ενδιαφερόμενος για κάποιες γραμμές θα διαθέτει και τα απαραίτητα λεωφορεία όταν υπογραφεί η σύμβαση. Στη μάλλον ειρωνική ερώτηση του βουλευτή (ΣΥΡΙΖΑ) Χρήστου Γιαννούλη για το πώς θα έπρεπε κατά τον κ. Φάτσιο να διατυπωθεί η διάταξη, εκείνος απάντησε «εμείς κάνουμε δημόσια συγκοινωνία και τα τουριστικά λεωφορεία κάνουν τουρισμό και αναψυχή», προκαλώντας την αντίδραση του Αρ. Μαρίνη. Για την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργαζομένων που σήμερα απασχολούνται στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ διαμαρτυρήθηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος, Θεμιστοκλής Αμπλάς.
Για το τμήμα του νομοσχεδίου που οδηγεί στην απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος (Πανελλήνια Ομοσπονδία-ΠΟΣ) και Νίκος Τσικαλάκης (Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ), επισημαίνοντας ότι με το νομοσχέδιο το Δημόσιο θα αξιολογεί τον εκπρόσωπο των εργαζομένων στα διοικητικά συμβούλια αν και έχει ψηφιστεί με θητεία πέντε ετών.
Επιχειρώντας να απαντήσει στις επικρίσεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αυτοθαυμάστηκε για τις δημοκρατικές διαδικασίες διαλόγου, λέγοντας ότι κλήθηκαν πολλοί εκπρόσωποι εργαζομένων και τουριστικών επιχειρήσεων, «ενώ θα μπορούσαμε να πούμε ένας». «Οταν ανοίγεις μια διαγωνιστική διαδικασία, πώς είναι δυνατόν να είναι φωτογραφική;» ήταν το επόμενο ατράνταχτο αντεπιχείρημα Καραμανλή, που παραδέχτηκε ότι «επί δεκαετίες ολόκληρες δίναμε τη δυνατότητα να εκτελούνται οι μεταφορές με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο χωρίς διαγωνιστική διαδικασία». Δεν παρέλειψε επίσης να επιρρίψει ευθύνες στις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την έλλειψη προσλήψεων στις περιφέρειες και τις προβλέψεις των δικών του νομοσχεδίων.
αναδημοσίευση από : efsyn.gr/