ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ξεπούλημα των ΔΕΚΟ σε εξέλιξη
“Στην αρχή, είπε ο Πρόεδρος της Ο.Σ.Υ, παραχωρήσαμε το 20% των γραμμών της Ο.ΣΥ, στους ιδιώτες, στα ΚΤΕΛ, δεν τα καταλαβαίνουμε… είναι κανονικά λεωφορεία με τα χρώματα της Ο.ΣΥ. Αν αυτό το λέγαμε πριν πέντε δέκα χρόνια θα γελούσαμε… γιατί η Ο.ΣΥ. είναι Οργανισμός πολύ δύσκολος… όποτε επιχειρήθηκε κάποια τομή, γίναν απεργίες, υπήρχαν αντιδράσεις… θυμόμαστε το 90, θυμόμαστε και αργότερα τι συνέβη… και όμως έγινε χωρίς καμία απεργία, χωρίς σχεδόν καμία αντίδραση”.
Δεν έκρυψε τα σχέδια, της Νεοδημοκρατικής Κυβέρνησης, της Κυβέρνησης μητσοτάκη, η διορισμένη Διοίκηση της Ο.Σ.Υ. (Οδικές Συγκοινωνίες), σχέδια απαξίωσης, υποβάθμισης και συρρίκνωσης, με αποκλειστικό στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Συγκοινωνίας της Πρωτεύουσας.
Ξεκαθάρισε ο Πρόεδρος της Ο.Σ.Υ, ότι η παραχώρηση του 20% των γραμμών της Συγκοινωνίας της Πρωτεύουσας στους ιδιώτες είναι μόνο η αρχή.
Σήμερα στο στρωμένο τραπέζι της ιδιωτικοποίησης, ακολουθεί το δεύτερο “πιάτο” και το πιο χορταστικό.
Ακολουθεί, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η παράταση για ένα (1) έτος, από τη λήξη τους, των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών Επιβατικών Οδικών Μεταφορών και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης, οι οποίες έχουν υπογραφεί μεταξύ του Ο.Α.Σ.Α, Ο.Σ.Ε.Θ. και των ιδιωτών ΚΤΕΛ και η προσαύξηση του έργου, το οποίο τους έχει ήδη ανατεθεί, σε γραμμές, δρομολόγια και οχηματοχιλιόμετρα, έως ποσοστού 25%.
Επειδή όμως οι ιδιώτες “επενδυτές” δεν αρκούνται μόνο στις παρατάσεις, τα θέλουν όλα, η νεοφιλελεύθερη Κυβέρνηση μητσοτάκη, φροντίζει γι’ αυτούς και νομοθετεί την απώλεια του Δημόσιου ελέγχου και του Δημόσιου χαρακτήρα των Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.) μεταξύ των οποίων είναι και οι επιχειρήσεις συγκοινωνιών Ο.Σ.Υ. και ΣΤΑ.ΣΥ.
Με σχέδιο νόμου, το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο της επεξεργασίας των Επιτροπών της Βουλής, καταργούνται βασικές διατάξεις του ν. 3429/2005, συστατικού νόμου των Δ.Ε.Κ.Ο.
Στο δρόμο προς την ιδιωτικοποίηση, παρακάμπτεται και καταργείται κάθε εμπόδιο.
Καταργούνται οι βασικές διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3429/2005, οι σχετιζόμενες με τις εργασιακές σχέσεις και την υποχρέωση ύπαρξης οργανογράμματος, σύναψης Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και Γενικών Κανονισμών Προσωπικού.
Παρακάμπτεται και υποβαθμίζεται ο ρόλος του το Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), και επανιδρύεται το ρουσφετολογικό Κράτος των Μαυρογιαλούρων.
Για την κάλυψη των αναγκών τους παρέχεται πλέον η δυνατότητα στις Επιχειρήσεις αυτές, να συνάπτουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου, έργου και συμβάσεις δανεισμού εργαζόμενων με Εταιρείες του ιδιωτικού τομέα.
Μπροστά στη ζοφερή αυτή κατάσταση της απεμπόλησης του Δημόσιου συμφέροντος, του ξεπουλήματος των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, της ιδιωτικοποίησης, της απώλειας του Δημόσιου ελέγχου, της κατάργησης του Δημόσιου χαρακτήρα των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, της υποβάθμισης των εργασιακών σχέσεων και της κατάργησης βασικών εργασιακών δικαιωμάτων, η αντίδραση των Συνδικάτων, η αντίδραση των εργαζόμενων, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Στη κατεύθυνση αντιμετώπισης αυτής της επίθεσης, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), καλεί τους εργαζόμενους σε εγρήγορση και ετοιμότητα.
Δηλώνει τη συμμετοχή της σε κάθε πρωτοβουλία, συνεργασίας, συνεννόησης και συντονισμού δράσεων και απεργιακών κινητοποιήσεων, των Συνδικάτων των Δημόσιων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, στην κατεύθυνση αποτροπής των δυσάρεστων αυτών εξελίξεων.
Κάτω
τα χέρια από τις επιχειρήσεις και τους Οργανισμούς του Δημοσίου
Κάτω
τα χέρια από τους εργαζόμενους των Δ.Ε.Κ.Ο.
Υ.Γ.
Ποιος φοβάται την Ομοσπονδία;
Για πρώτη φορά, τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), δεν καλείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, κατά τη διαδικασία ακρόασης Φορέων, προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις της επί νομοσχεδίου, το οποίο αφορά εργαζόμενους στις Επιβατικές Οδικές Μεταφορές.
Καταγγέλλουμε αυτό το γεγονός και δηλώνουμε ότι, οι προσπάθειες φίμωσης της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), θα πέσουν στο κενό.
Τα πάσης φύσης κομπλεξικά συμπλέγματα, δεν θα καταφέρουν ποτέ, ούτε να μας αποπροσανατολίσουν, ούτε μετριάσουν τη δράση μας.
Ποιος φοβάται την Ομοσπονδία;
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ