Τι αναφέρεται σε επιστολή του σωματείου τους προς τον υπουργό Τουρισμού για την αποχώρηση της εταιρείας από το «Ελ. Βενιζέλος».
Την παρέμβαση του υπουργού Τουρισμού ζητά το σωματείο των εργαζομένων της Ryanair με επιστολή του ήδη από τις 9 Σεπτεμβρίου. Με την επιστολή, την οποία συνυπογράφουν η πρόεδρος Lee Shackcloth και η γενική γραμματέας Αννα-Μαρία Γραμματικού, το σωματείο ζητά συνάντηση με τον υπουργό προκειμένου να τον ενημερώσει για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει στους εργαζόμενους της εταιρείας στην Αθήνα η μείωση των δρομολογίων της από τις 29 Οκτωβρίου και ώς τα τέλη Μαρτίου λόγω της αποδέσμευσης των αεροσκαφών της από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
«Τα δρομολόγια που θα διατηρήσει είναι προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Ουσιαστικά, με αφορμή τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η Ryanair “κλείνει” τη βάση της στην Αθήνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για εμάς τους εργαζόμενους και το κοινωνικό σύνολο» αναφέρει χαρακτηριστικά το σωματείο.
Υπενθυμίζεται ότι το Σωματείο Πληρώματος Αεροσκαφών Ryanair (RACU) εκπροσωπεί τους υπαλλήλους της αεροπορικής εταιρείας Ryanair που εργάζονται ως συνοδοί αέρος (αεροσυνοδοί) στις ελληνικές βάσεις Αθήνα (αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») και Θεσσαλονίκη (αεροδρόμιο «Μακεδονία») και είναι μέλος της EurECCA (European Cabin Crew Association).
«Οπως γνωρίζετε, αυτή τη στιγμή οι αεροπορικές μεταφορές και ειδικά εκείνες που προσφέρουν low cost πτήσεις όπως οι εταιρείες στις οποίες εργαζόμαστε (Ryanair και Crewlink) την περίοδο της πανδημίας υπέστησαν σημαντικό περιορισμό του πτητικού τους έργου στην ελληνική επικράτεια, καθώς δραστηριοποιούνται κυρίως στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι οι συνάδελφοι που εργάζονται για λογαριασμό της Crewlink δεν έλαβαν κανένα επίδομα στήριξης από το ελληνικό κράτος την περίοδο της πανδημίας, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται με τον ΚΑΔ “003000” (“Δραστηριοποίηση εκτός Ελλάδας”) και όχι τον ΚΑΔ “5110” (“Αεροπορικές Μεταφορές Επιβατών”)», επισημαίνει το σωματείο στην επιστολή του και προσθέτει: «Η απόφαση της Ryanair να περιορίσει τις πτήσεις από και προς την Ελλάδα δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη την ελληνική κυβέρνηση.
Οι πτήσεις χαμηλού κόστους εξυπηρετούν κυρίως οικονομικά αδύναμα κοινωνικά στρώματα (φοιτητές εξωτερικού, εργαζόμενους, νέους επιστήμονες κοκ) που βρήκαν τη δική τους “σανίδα σωτηρίας” στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια που τους προσφέρονται. Ταυτόχρονα, αυτού του τύπου οι αερομεταφορές δίνουν σημαντική ώθηση και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελληνικό τουρισμό, που έχει εξαιρετική σημασία για την ελληνική οικονομία στην προσπάθεια να επανέλθουμε στην κανονικότητα και ενδεχομένως να έχουμε μια καλή τουριστική περίοδο το 2023.
Επίσης, με την απόφαση αυτή χάνονται θέσεις εργασίας Ελλήνων πολιτών που έχουν τη βάση τους στην Αθήνα. Αυτό δεν αφορά μόνα τα πληρώματα καμπίνας και τους πιλότους αλλά κατ’ επέκταση και το προσωπικό εδάφους (συνοδοί εδάφους, συντονιστές, καθαριστές, χειριστές, προσωπικό τροφοδοσίας κ.ά.)», καταλήγει η επιστολή.
Επί του παρόντος ο υπουργός δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα των εργαζομένων για συνάντηση ακόμη και διαδικτυακά.
της Χριστίνας Κοψίνη
Αναδημοσίευση από : efsyn.gr/