Σκληρή ανακοίνωση του Συλλόγου Τουριστικών Λεωφορείων Τρικάλων κατά του ΚΤΕΛ Τρικάλων με αφορμή δημοσίευμα του DOCUMENTO.
Αναλυτικά:
“Άφωνοι και σοκαρισμένοι είμαστε όλοι οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων από την απάτη, που περιγράφεται στο ως άνω σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας DOCUMENTO. Το άρθρο ‘καταπέλτης’, αποκαλύπτει σκάνδαλο πανελλήνιας εμβέλειας, με πρωταγωνιστή περισσότερα του ενός Κ.Τ.Ε.Λ. ανά την επικράτεια. Ο τίτλος του, χαρακτηρίζει τις τακτικές των ιδιοκτητών Κ.Τ.Ε.Λ. ως «τακτικές Φουρθιώτη», φωτογραφίζοντας το μέγεθος του σκανδάλου, που αφορά διασπάθιση δημοσίου χρήματος, με την ίδια συνταγή που ακολούθησε ο τελευταίος, εξαπατώντας το ελληνικό δημόσιο.
Το εν λόγω δημοσίευμα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή μας, καθώς ιδιαίτερη και εκτενής αναφορά γίνεται στο Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων. Ο συντάκτης του άρθρου παραθέτει πλήθος στοιχείων, που παραπέμπουν σε μαζικές προσλήψεις προσωπικού από την εν λόγω εταιρία κατά την έναρξη του προγράμματος των αναστολών εργασίας, την εν συνεχεία θέση των προσληφθέντων αυτών σε αναστολή εργασίας και τις μαζικές απολύσεις ή παραιτήσεις αυτών κατά το τέλος του μέτρου. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως από τις 30 Ιουνίου 2021, οπότε και ολοκληρώθηκαν οι αναστολές εργασίας, στα Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων λύθηκαν μαζικά 121 συμβάσεις εργασίας, με πολλές από αυτές τις λύσεις συμβάσεων να έχουν καταχωρηθεί με διαφορά ελάχιστων λεπτών, γεγονός το οποίο, σύμφωνα με το δημοσιογράφο της DOCUMENTO, καθιστά την απάτη που στήθηκε σε βάρος του δημοσίου εξόφθαλμη. Τονίζει δε ο τελευταίος ότι, όχι μόνο στην περίπτωση των Τρικάλων αλλά και άλλων Κ.Τ.Ε.Λ. στη χώρα, οι προσλήψεις γίνανε σε μία χρονική στιγμή που δεν υπήρχε ουσιαστική ανάγκη για προσωπικό, στο απόγειο δηλαδή των μέτρων lockdown. Οι δε απολύσεις ή παραιτήσεις έλαβαν χώρα όταν πλέον βγήκαμε από τα μέτρα και παραδόξως πλέον οι ανάγκες για προσωπικό ήταν μεγαλύτερες. Ο νοών νοείτω!
Σε αυτά που διαβάσαμε στο εν λόγω άρθρο, τρομερή εντύπωση προκαλούν και οι ακόλουθοι αριθμοί. Εκ του συνολικού αριθμού των 121 απολυθέντων ή παραιτηθέντων στο Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων, οι 115 που εμφανίζονταν ως εργαζόμενοι σε εξαρτημένη σχέση εργασίας και εισέπρατταν δημόσιο χρήμα ως εργαζόμενοι σε αναστολή, είναι ιδιοκτήτες λεωφορείων και μέτοχοι της Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων Α.Ε., οι οποίοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία δεν επιτρέπονταν να ενταχθούν στο καθεστώς της αναστολής. Είναι πραγματικά άξιο απορίας, το πως επετράπη από το σύστημα Εργάνη στους ιδιοκτήτες λεωφορείων Κ.Τ.Ε.Λ., οι οποίοι ως αυτοαπασχολούμενοι αυτοκινητιστές είναι ήδη υποχρεωτικά ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ-ΟΑΕΕ, να καταχωρηθούν ταυτόχρονα και ως εργαζόμενοι/υπάλληλοι της εταιρίας στην οποία έχουν ενταγμένα τα λεωφορεία τους και της οποίας συνεπώς είναι και μέτοχοι; Τα ίδια αυτά άτομα άλλωστε, αναφέρει σε άλλο σημείο του το εν λόγω δημοσίευμα, πέραν της αναστολής εργασίας, έχουν εισπράξει και άλλου τύπου κρατική ενίσχυση αλλά και ενισχύσεις μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, με την ιδιότητα φυσικά του αυτοαπασχολούμενου ιδιοκτήτη λεωφορείου Κ.Τ.Ε.Λ..
Σε μία απλή μαθηματική πράξη, με δεδομένα τα νούμερα του δημοσιεύματος, προκύπτει πως οι αναστολές των 115 αυτών «εργαζομένων» κοστίζανε μηνιαίως στο ελληνικό δημόσιο €61.410,00. Εάν στη συνέχεια πολλαπλασιάσουμε και με τον αριθμό των μηνών της αναστολής τους, τότε το ποσό που προκύπτει ξεφεύγει της λογικής.
Το κυριότερο βέβαια ερώτημα που εκφράζεται μέσα στο αποκαλυπτικό αυτό κείμενο της DOCUMENTO, αναφορικά με την περίπτωση του Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων, είναι το εξής: Εφόσον στα στοιχεία εμφανίζεται το σύνολο των οδηγών του Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων σε αναστολή εργασίας, πώς εκτελούνταν τα εγκεκριμένα από την Π.Ε. Τρικάλων υπεραστικά δρομολόγια (συγκοινωνίας) αλλά και τα μαθητικά δρομολόγια εντός του νομού; Αυτό το φλέγον ερώτημα χρίζει απάντησης, όχι μόνο από την διοίκηση της εν λόγω εταιρίας, αλλά και από την Περιφέρεια Θεσσαλίας που έχει τον εγκριτικό και εποπτικό ρόλο ως προς τα προαναφερθέντα μεταφορικά έργα.
Αναπάντητο βέβαια από τους παραπάνω μένει και το ερώτημά μας, σχετικά με το πως ‘βαφτίστηκε’ σε επίσημο έγγραφο της Π.Ε. Τρικάλων (Πίνακας ενδονομαρχιακών υπεραστικών δρομολογίων του Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων) το εργοστάσιο της εταιρίας ΒΙΟΣΕΡ Α.Ε. ως χωριό του Δήμου Φαρκαδόνας. Αυτονόητο είναι βέβαια ότι οι απαντήσεις αυτές πρέπει πλέον
να αναζητηθούν και από τις πάσης φύσεως ελεγκτικές αρχές, του κράτους και της δικαιοσύνης.
Δυστυχώς, μετά από τα δύο πολύ σκληρά χρόνια πανδημίας για τον κλάδο μας, κι ενώ παλεύουμε να επιβιώσουμε και να σταθούμε ξανά στα πόδια μας, ενημερωνόμαστε από το άρθρο αυτό, ότι την ώρα που η ελληνική πολιτεία μας είχε αφήσει στο έλεος του θεού το δύσκολο εκείνο χρονικό διάστημα της πανδημίας, οι ανταγωνιστές μας (διότι τα Κ.Τ.Ε.Λ. διαθέτουν και τουριστικά γραφεία) εισέπρατταν φρέσκο δημόσιο χρήμα από δύο μεριές, αξιοποιώντας σκανδαλωδώς συστημικά παραθυράκια που μείνανε εσκεμμένα ανοιχτά!
Παρότι όπως αναφέρει και το δημοσίευμα η απάτη είναι εξόφθαλμη ουδείς μέχρι σήμερα έχει αναζητήσει ποινικές ευθύνες. Θα πράξει επιτέλους τίποτε η δικαιοσύνη; Θα ελεγχθούν τα στοιχεία που παραθέτει ο δημοσιογράφος της DOCUMENTO; Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για στοιχεία εκ του συστήματος Εργάνη, άρα οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας πρέπει επίσης να κινητοποιηθούν άμεσα!
Ως επαγγελματίες του κλάδου των επιβατικών μεταφορών, είμαστε λοιπόν εξοργισμένοι από την αδικία που προκύπτει. Ως Έλληνες δε φορολογούμενοι, απαιτούμε απάντηση! Καλούμε τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές και τους αντίστοιχους αρμόδιους κρατικούς λειτουργούς για συναφή θέματα να τιμήσουν τον όρκο τους στην Ελληνική Δημοκρατία και να παρέμβουν αυτεπάγγελτα με αμεροληψία αντικειμενικότητα και αποφασισικότητα, ώστε να δοθεί άπλετο φως στην παραμικρή πτυχή του σκανδάλου αυτού. Για εμάς είναι θέμα ηθικής τάξης, αλλά και διατήρησης του κοινού περί δικαίου αισθήματος.
Με εκτίμηση
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΥ Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΤΟΥΛΑΣ Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΠΗΓΗ: .trikalavoice.gr/