ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΚΑΛΟΚΑΙΡΟ, ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟ ΣΤΑ ΥΨΗ, ΕΜΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΕΟΛΗΨΙΑ ΤΟΥΣ.
ΞΑΝΑ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17/7/2022.
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΤΙΠΟΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ!
Με την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, την Κυριακή της 17ης Ιούλιου τα καταστήματα θα λειτουργήσουν για μια Κυριακή ακόμα. Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα μείνουν ανοιχτές, διότι υποτίθεται ότι «ευελπιστούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές και τζίρο» σε ένα περιβάλλον ακραίας ακρίβειας και δραματικής μείωσης της κατανάλωσης, λόγω της ραγδαίας συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης της κοινωνίας.
Η κυριακάτικη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων έχει αποδειχθεί άχρηστη- ανθυγιεινή- δαπανηρή και εντέλει αναποτελεσματική συνολικά για τον κόσμο του εμπορίου.
Για τους εμποροϋπαλλήλους είναι ανθυγιεινή και εξοντωτική (αφού παράγει 10 έως 13 ημέρες συνεχομένης εργασίας, ενώ για την μικρομεσαία επιχείρηση είναι κοστοβόρα και ανούσια με «μηδενικούς» τζίρους.
Αποδεδειγμένα πλέον, η Κυριακή αδυνατεί να φέρει «νέους» ή «ικανούς» τζίρους. Το παραπάνω το επιβεβαιώνουν πλέον και οι πολύ μεγάλοι όμιλοι του λιανικού εμπορίου, καθώς η ασθενική κίνηση στις αγορές των καταναλωτών επεκτείνεται σε όλα τα εμπορικά είδη και σε όλες τις κατηγορίες των καταστημάτων. Κάθε Κυριακή που είναι ανοικτά τα καταστήματα, παρατηρείται μια σταθερή – γενικευμένη υποκατανάλωση .Αποδεικνύεται έτσι ότι, η λειτουργία του εμπορίου την Κυριακή αποτελεί μια ιδεοληπτική εμμονή κάποιων μεγάλο- εργοδοτών του κλάδου , οι οποίοι αναγνωρίζουνε ότι δεν έχει οικονομικό όφελος, αλλά εκτιμούν ότι τους βοηθά στην ανακατανομή του αναιμικού πλέον εμπορικού τζίρου: από τα μικρά καταστήματα στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες.
Πώς θα μπορούσε λοιπόν να είναι αλλιώς όταν:
α) Το υπέρογκο κόστος στην ενέργεια και την μετακίνηση, οι συνεχείς ανατιμήσεις στα βασικά αγαθά και είδη πρώτης ανάγκης εξανεμίζουν τα, κατά γενική ομολογία, πενιχρά μέτρα στήριξης όπως και την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μειώνουν συνεχώς το διαθέσιμο εισόδημα όλων των εργαζομένων, των χαμηλών και μεσαίων εισοδηματικών στρωμάτων και των ευάλωτων νοικοκυριών.
β) το 60% των απασχολούμενων στον ιδιωτικό τομέα εκφράζουν τις οικονομικές τους δυσκολίες για την κάλυψη βασικών αναγκών, ανησυχία για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της εργασίας τους. Πάνω από τους μισούς θα διαθέσουν λιγότερες μέρες διακοπών, ενώ 1 στους 4 καθόλου, βάσει ερευνάς Pulse RC για λογαριασμό ΕΕΑ.
γ) το 48%, δηλώνει ότι δε θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα. Ενώ εκτιμάται η δαπάνη για διακοπές το 2022, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 17%, με την πλειοψηφία να δηλώνει ότι θα μειώσει τη δαπάνη της πάνω από 35%.
Τα παραπάνω έχουν σοβαρές επιπτώσεις και στο λιανεμπόριο: δραστικά λιγότερες αγορές και αυτές μόνο για τα αναγκαία και βασικά είδη.
Είναι πλέον ξεκάθαρο για όλους , εκτός της κυβέρνησης και των μεγάλο- εργοδοτών ότι η λειτουργία του εμπορίου την Κυριακή όχι μόνο δεν είναι λύση, είναι μέτρο που πλήττει την βιωσιμότητα του εμπορίου, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις θέσεις εργασίας .
Οι εργαζόμενοι και τα σωματεία μας στο εμπόριο πρέπει να ανασυντάξουμε τις δυνάμεις μας και να εντείνουμε τους αγώνες μας για την υπεράσπιση της κυριακάτικης αργίας, του ωραρίου λειτουργίας, και τις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβών .
Στον αντίποδα του αποτυχημένου μέτρου της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή σε συνδυασμό με την μείωση της αγοραστικής δύναμης, που εντείνουν την αστάθεια στον κλάδο, πρέπει να αντιτάξουμε ένα σχέδιο που ενισχύει την βιώσιμη – σταθερή απασχόληση και το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων, αυξάνει την αγοραστική δύναμη και ενισχύει την αγορά.
Η Ο.Ι.Υ.Ε, σε αυτή την προσπάθεια, θέτει ως πρώτη προτεραιότητα, την υπογραφή κλαδικής συλλογικής σύμβασης στο εμπόριο, που θα συμβάλλει στην ενίσχυση των εισοδημάτων των εργαζομένων, στην εργασία με κατοχυρωμένα δικαιώματα. και θα παίξει σημαντικό ρόλο για την κοινωνική σταθερότητα, την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων.