Απόλυση εκπαιδευτικού για τις πολιτικές-ιδεολογικές του αντιλήψεις

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απόλυση εκπαιδευτικού για τις πολιτικές-ιδεολογικές του αντιλήψεις

Μετά από 25 έτη υπηρεσίας και με σημαντική προσφορά στην ΟΙΕΛΕ και στο ΣΙΕΛ.

Τα αποτελέσματα της ψήφισης του Ν. 4713/2020, γνωστού και ως Νόμου Κεραμέως, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους με δριμύτητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Είναι γνωστό ότι με το πέρας του διδακτικού έτους έχει ξεκινήσει μια λαίλαπα απολύσεων.

Ήταν φανερό ότι το καθεστώς πλήρους απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων  των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν θα προκαλούσε μόνο ζήτημα νομιμότητας και διαφάνειας των διαδικασιών που οδηγούν σε κτήση προαγωγικών και απολυτήριων σπουδών (που θυμίζουμε ότι είναι ισότιμα με αυτά του δημοσίου).

Την εβδομάδα που διανύουμε απολύθηκε ένας εκπαιδευτικός με σημαντική προσφορά στην ΟΙΕΛΕ και στο ΣΙΕΛ και με αξιόλογη δράση στο χώρο του σχολείου του. Πρόκειται για το Βασίλη Λιόση, επί 25 έτη μαθηματικό στην Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή, έναν εξαιρετικά αγαπητό και δημοφιλή εκπαιδευτικό με αυξημένα προσόντα και συγγραφικό έργο.

Ο  Βασίλης Λιόσης ξεκίνησε να εργάζεται στο σχολείο το 1997. Διετέλεσε επί σειρά ετών μέλος των ΔΣ ΣΙΕΛ και ΟΙΕΛΕ, πρωτοστάτησε στη δημιουργία του συνδικαλιστικού παραρτήματος στο σχολείο του και υπερασπίστηκε με σθένος τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων του. Ο Βασίλης είναι συγγραφέας έχοντας εκδώσει μέχρι τώρα τέσσερα βιβλία σε έντυπη μορφή και δύο σε ηλεκτρονική, με κύρια αντικείμενα το ναζισμό, την παγκόσμια κρίση και την κριτική θεώρηση ιδεολογικών ρευμάτων. Είναι, επομένως, ένας άνθρωπος με πολυσχιδή δραστηριότητα, η οποία έχει συγκεκριμένο πρόσημο.

Με βάση συγκεκριμένες καταγγελίες του εκπαιδευτικού, ορισμένες εκ των οποίων είχαν κατατεθεί πριν κάποιους μήνες υπό τη μορφή υπομνήματος στην ΟΙΕΛΕ, το τελευταίο διάστημα συνέβησαν στο σχολείο σοβαρά περιστατικά που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ενδέχεται η αποπομπή του από το σχολείο να έχει ιδεολογικά/πολιτικά κίνητρα.

Άλλωστε, δεν τίθεται ζήτημα εκπαιδευτικής ανεπάρκειάς του και αυτό για τρεις λόγους: Πρώτον, η διοίκηση του Σχολείου δεν μπορεί να θυμήθηκε ότι έπειτα από 25 χρόνια δουλειάς είναι ανεπαρκής. Δεύτερον, γιατί κάθε χρονιά οι γονείς ζητούσαν να τον έχουν ως εκπαιδευτικό τα παιδιά τους και στο επόμενο διδακτικό έτος. Τρίτον, γιατί είναι κάτοχος αυξημένων προσόντων (διαθέτει Μεταπτυχιακό Τίτλο Διδακτικής και Μεθοδολογίας των Μαθηματικών). Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε την επίσημη άποψη του σχολείου επί του ζητήματος.

Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ σημειώνει ότι «με βάση συγκεκριμένες καταγγελίες του συναδέλφου μας, ορισμένες εκ των οποίων είχαν κατατεθεί πριν κάποιους μήνες υπό τη μορφή υπομνήματος στην ΟΙΕΛΕ, το τελευταίο διάστημα συνέβησαν στο σχολείο σοβαρά περιστατικά που μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ενδέχεται η αποπομπή του από το σχολείο να έχει ιδεολογικά/πολιτικά κίνητρα.

Πιο συγκεκριμένα:

Τη φετινή χρονιά εκδήλωσε την αντίθεσή του στον τρόπο που γιορτάστηκε η σχολική εορτή της 28ηςΟκτωβρίου αφού ουκ ολίγες φορές εκθειάστηκε ο δικτάτορας Μεταξάς. Ενημέρωσε σχετικά τους συναδέλφους, τη διεύθυνση του σχολείου και απέστειλε στους εκπαιδευτικούς σχετικό ιστορικό σημείωμα.

Κατά το «κλείσιμο» ενός χρόνου από τη δικαστική καταδίκη της Χρυσής Αυγής έκανε συζήτηση με τους μαθητές του για το τι ήταν η Χρυσή Αυγή, γιατί παρουσίασε διευρυμένη επιρροή στην ελληνική κοινωνία, τι ήταν ο ναζισμός ιστορικά.

Την επόμενη ημέρα κλήθηκε από τη διοίκηση του σχολείου να δώσει εξηγήσεις και απειλήθηκε με διοικητικές κυρώσεις.

Ομοίως κατήγγειλε σε συναδέλφους του την προβολή ενός βίντεο στα παιδιά του Λυκείου στο οποίο εκθειαζόταν η άσκηση βίας σε πρόσφυγες στα σύνορα του Έβρου. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι με το συγκεκριμένο βίντεο δυσανασχέτησαν και πολλοί μαθητές.

Από τις καταγγελίες αυτές προκύπτει ότι πιθανώς η απόλυση του συναδέλφου συνδέεται με την κοινωνική του δράση και τις απόψεις του.

Η ΟΙΕΛΕ και ο ΣΙΕΛ δηλώνουν ότι συμπαραστέκονται στη δύσκολη αυτή, ηθικά και συναισθηματικά, στιγμή του συναδέλφου μας και ότι θα τον στηρίξουν σε όποια πολιτική/νομική ενέργεια αποφασίσει». 

πηγή: efsyn.gr