Ο τηλεφωνικός αριθμός 15512 που οι εργαζόμενοι –ες μπορούσαν να καλέσουν για να κάνουν ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας καταργήθηκε.
Σιωπηρά αντικαταστάθηκε με το 1555, το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου Εργασίας στο οποίο όμως απαντούν υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρείας αντί για τους επιθεωρητές εργασίας.
Το αποτέλεσμα είναι όταν ένας εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα κάλεσε για να ρωτήσει σχετικά με το επίδομα προϋπηρεσίας του πήρε απάντηση για το τι προβλέπεται από τον νόμο για τους εργαζόμενους του δημοσίου τομέα (!).
Υπάλληλοι της ιδιωτικής εταιρείας απαντούν στις κλήσεις έχοντας περάσει μία πολύ πρόχειρη και σύντομη εκπαίδευση (;) χωρίς να έχουν εμπειρία και γνώση της εργατικής νομοθεσίας.
Για όλη αυτή την εξυπηρέτηση οι ιδιωτικές εταιρείες που ανέλαβαν το έργο θα αμειφθούν με 12.000.000 ευρώ. Όπως φαίνεται «λεφτόδεντρα» για τέτοιες αναθέσεις υπάρχουν.
Οι ίδιοι οι επιθεωρητές του ΣΕΠΕ ενημερώθηκαν από τα δημοσιεύματα στον Τύπο για αυτήν την αλλαγή με την οποία συνεχίζεται η υποβάθμιση του ΣΕΠΕ. Μια ιδιωτική εταιρεία με μοναδικό σκοπό το κέρδος θα ενημερώνεται πρώτη για το σύνολο των καταγγελιών. Ποια είναι η εγγύηση ότι δεν θα θελήσει να αξιοποιήσει αυτήν την πληροφόρηση, προς όφελος άλλων πελατών της (μεγάλων επιχειρήσεων);
Αρχικά να ενημερώσουμε το Υπουργείο ότι δεν είναι ο ΣΕΠΕ –όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα, δες εικόνα πιο κάτω) αλλά το ΣΕΠΕ (Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας) και να παρακαλέσουμε να ασχολείται με τα εργασιακά θέματα με την σοβαρότητα που απαιτείται.
- Απαιτούμε να στελεχώνονται οι υπηρεσίες του ΣΕΠΕ με δημόσιους λειτουργούς, επιθεωρητές με εμπειρία και γνώση της εργατικής νομοθεσίας.
- Απαιτούμε να σταματήσει η υποβάθμιση του ΣΕΠΕ, να καταργηθούν οι αντίστοιχες διατάξεις του ν. 4808 (μετατροπή του ΣΕΠΕ σε ανεξάρτητη αρχή, υποκατάσταση του ΣΕΠΕ από ΟΜΕΔ)
- Απαιτούμε νέες προσλήψεις επιθεωρητών/δημόσιων λειτουργών και συνεχείς ελέγχους στην αγορά εργασίας πριν αυτή μετατραπεί ολοκληρωτικά σε ζούγκλα.