Απόστολος Λυκεσάς – ΕΦΣΥΝ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ -ΕΙΚΟΝΑ ΕΞΩΦΥΛ.
Στο κενό έχει πέσει κάθε προσπάθεια για υπογραφή νέας ΣΣΕ, ενώ ο πρόεδρος του Οργανισμού Γ. Σκόδρας δείχνει τον δρόμο για εργασιακές σχέσεις που παραπέμπουν σε ιδιωτικοποίηση με πρότυπο τα ΚΤΕΛ
Ανταλλαγή ανακοινώσεων σε υψηλούς τόνους με το σωματείο να επισημαίνει και την παντελή έλλειψη μέτρων στα λεωφορεία για την πανδημία.
Μόνο η επίσημη κήρυξη του πολέμου δεν έχει ανακοινωθεί ανάμεσα στη διοίκηση και τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Το φιλικό κλίμα και οι σχέσεις συνεργασίας που είχαν οικοδομηθεί στη βάση της αντιπαλότητας με την προηγούμενη «κακή» διοίκηση έχει διαρραγεί, καθώς οι εργαζόμενοι διαπίστωσαν ότι ο κόσμος που τους ετοιμάζει η νέα διοίκηση είναι μισθοί των 500 ευρώ και εργατικά δικαιώματα που παραπέμπουν σε ιδιωτικοποίηση του οργανισμού με πρότυπο το ΚΤΕΛ.
Την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παρακολουθεί αμέτοχος, αν δεν συνεπικουρεί σιωπηλά τη διοίκηση, σωρεία ανακοινώσεων και δηλώσεων, που άρχισαν από το τέλος της περασμένης εβδομάδας και συνεχίζονται με αυξανόμενη σκληρή ρητορική, καταδεικνύουν το αδιέξοδο. Η στάση του υπουργείου είχε σαφώς υπονοηθεί στις δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα, πριν από ενάμιση μήνα, μετά τη συνάντηση που είχαν εργαζόμενοι και διοίκηση με τον γ.γ. του υπουργείου.
Είχε πει: «Οταν η κυβέρνηση στηρίζει τον ΟΑΣΘ και τις αστικές συγκοινωνίες, διαγράφοντας με νόμο τον ΦΠΑ της τελευταίας τριετίας και έχοντας εγκρίνει 200 εκατ. ευρώ το τελευταίο 15μηνο για να αναστηθεί ο οργανισμός (σ.σ. δεν έχουν εκταμιευτεί όλα), δεν είναι επιτρεπτό οι εργαζόμενοί του να τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης πέραν των όσων προβλέπει ο νόμος και βάσει μιας ΣΣΕ που είχε υπογράψει η διοίκηση Παππά το 2017 αλλά δεν είχε εγκριθεί κεντρικά». Μόνο που η προηγούμενη ΣΣΕ ισχύει μέχρι την υπογραφή νέας και ενέχει θέση νόμου σε επιχείρηση υπό εκκαθάριση, όπως σαφώς ορίζει και ο νόμος 4482/17. Λεπτομέρειες…
Οι όποιες συζητήσεις για νέα ΣΣΕ σταμάτησαν πριν από μία εβδομάδα εντός 15 λεπτών. Οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν με εξώδικο απεργία την οποία σταμάτησε στα δικαστήρια η διοίκηση. Οι εργαζόμενοι απάντησαν με σκληρή ανακοίνωση για έλλειψη μέτρων για την πανδημία και εκδικητική συμπεριφορά κατά του σωματείου, στερώντας του νομοθετημένους πόρους.
Βολές κατά συνδικαλιστών
Η διοίκηση, που για πρώτη φορά εξέδωσε ανακοίνωση, ανέβασε τους τόνους μιλώντας για «επαγγελματίες συνδικαλιστές» και για «ανυπόστατες καταγγελίες» σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τη «σωρεία των παράνομων ατομικών προνομίων τους, όπως οι 1.000 μέρες συνδικαλιστικής άδειας με αποδοχές (παρά την αντίθετη επιταγή του νόμου) και η είσπραξη εκτός των τακτικών αμοιβών για υπερωρίες, νυχτερινά και εξαιρέσιμα ενώ, ελέω συνδικαλιστικής άδειας, δεν δούλεψαν ούτε λεπτό».
Τονίζει δε ότι «δεν πρόκειται να ενδώσει στις παράνομες και παράλογες απαιτήσεις των κατ’ επάγγελμα συνδικαλιστών οι οποίες δεν προωθούν τα πραγματικά συμφέροντα των εργαζομένων». Πώς εννοεί τα «συμφέροντα» το είχε εξηγήσει ο πρόεδρος Γιώργος Σκόδρας (voria.gr): «Συνεννόηση στη βάση προνομίων και σε βάρος του κοσμάκη που παίρνει 500 ευρώ και δεν τα βγάζει πέρα δεν μπορεί να υπάρξει».
Με ανακοίνωσή της παρενέβη στη σύγκρουση και η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων, τονίζοντας πως η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι «σε πλήρη συμφωνία με τη γενικότερη κατασταλτική καταιγίδα η οποία θέλει να βγάλει στην παρανομία τις διαδηλώσεις και τη συνδικαλιστική δράση. Οσο για τις εξωφρενικές δηλώσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ, κάτι τέτοιες ώρες τούς παίρνει ο πόνος για τον “κοσμάκη που παίρνει 500 ευρώ”, όταν έχουν συμφέρον να συμπιέσουν όλους τους εργαζόμενους (ενιαία) μισθολογικά προς τα κάτω».
Χωρίς αντισηπτικά
Ο γραμματέας των εργαζομένων Κωνσταντίνος Αγγελούδης απάντησε πως «δεν υπάρχουν αντισηπτικά, οι μάσκες δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ασφαλείας» και μίλησε για «εμπάθεια και εκδικητικότητα του προέδρου με μονομερείς ενέργειες, αρνούμενος να εισπράττει τις παρακρατήσεις, σκοπεύοντας στον στραγγαλισμό του συνδικάτου» (ΕΡΤ 3).
Σε υψηλούς τόνους και με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις παρενέβη και ο αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ βουλευτής Χρήστος Γιαννούλης, που επιτίθεται στον κ. Σκόδρα «για τα ελλιπή μέτρα προστασίας των εργαζόμενων αλλά και των επιβατών, για την τήρηση κανόνων υγιεινής, για τον συνωστισμό σε ώρες αιχμής και για την πλασματική εικόνα που δίνει η διοίκηση για τον στόλο των οχημάτων».