Τάσος Γιαννόπουλος
Η ευρηματική προσπάθεια της «Ε.Ε.Τ.Ε. – ΟΤΕ» να αναδείξει τις πολλές «ταχύτητες» εργαζομένων εντός της Cosmote και η φίμωσή της από την διοίκηση της επιχείρησης
Στις 6 Μαρτίου η Cosmote, ανήρτησε στο youtube μία διαφήμισή της, η οποία χρησιμοποιώντας «μία βιωματική άσκηση διαδεδομένη στο εξωτερικό» επιχειρεί «να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε το ψηφιακό χάσμα»:
Η διαφήμιση αυτή αναδεικνύει τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρείας που (αυτο)πλασάρεται ως «πρωτοπόρος» υπό το πρίσμα της «εταιρικής υπευθυνότητας», καθώς, υποτίθεται, αγωνιά για την γεφύρωση των ανισοτήτων.
Η διαφήμιση, ωστόσο, όπως διαπιστώνει κάποιος διαβάζοντας κάτω από το βίντεο στο youtube, προκάλεσε αρκετά ειρωνικά σχόλια από χρήστες των υπηρεσιών οι οποίοι υπενθύμισαν το δυσανάλογο κόστος σε σχέση με τις υπηρεσίες, την τεράστια αναμονή νοικοκυριών για σύνδεση στο ίντερνετ κ.α.
«Μια βιωματική άσκηση για τις ανισότητες στον ΟΤΕ» και η φίμωση που επέβαλε η διοίκηση
Έναν λόγο παραπάνω για να αντιδράσουν είχαν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης και το έκαναν με έναν, ομολογουμένως, ευρηματικό τρόπο: Η Ένωση Εργαζομένων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ομίλου ΟΤΕ(Ε.Ε.Τ.Ε. – ΟΤΕ), διασκέυασε το βίντεο της διαφήμισης ώστε να αναδείξει τις ανισότητες μεταξύ των εργαζόμενων της επιχείρησης.
«Δουλεύεις καθημερινά δίπλα σε ανθρώπους που δεν ξέρεις με τι καθεστώς εργάζονται, πόσο αμείβονται, αν αναγνωρίζονται τα πτυχία τους, αν ανήκουν στους περίπου 5.000 εργολαβικούς εργαζόμενους με τα διαφορετικά ωράρια και πολλά ακόμα», τονίζει στο Left.gr η Σέβη Στάικου μέλος της «Αγωνιστικής Συνεργασίας ΟΤΕ”.
«Είναι εντελώς υποκριτικό να μιλάει η διοίκηση του ΟΤΕ για άρση των διαχωρισμών την ώρα που έχει εργαζόμενους/ες πολλών διαφορετικών ταχυτήτων και ενώ βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση για τη νέα Συλλογική Σύμβαση (Σ.Σ.Ε.) η οποία, αν περάσουν οι προθέσεις της διοίκησης, θα βαθύνει και θα παγιώσει περαιτέρω τον διαχωρισμό αυτό», αναφέρει η ίδια.
Αυτήν ακριβώς την πραγματικότητα αποτυπώνει το βίντεο των εργαζομένων, το οποίο ενόχλησε τη διοίκηση η οποία προσπάθησε και τελικά, πέτυχε τον αποκλεισμό του βίντεο και από το youtube και από το vimeo, με πρόφαση την «υποκλοπή πνευματικών δικαιωμάτων».
(το «μαύρο» που πέτυχε η Cosmote στις πλατφόρμες youtube kai vimeo)
Ωστόσο, μπορείτε να δείτε το βίντεο (ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ) στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Τ.Ε. – ΟΤΕ, όπου αναδεικνύονται και τα αιτήματα των εργαζομένων εν μέσω της εν εξελίξει διαπραγμάτευσης για την Σ.Σ.Ε.
«Πολλές ταχύτητες»
Μία άλλη γνωστή διαφήμιση της Cosmote κάνει λόγο για «έναν κόσμο με πολλές ταχύτητες». Αυτό το σλόγκαν περιγράφει με ακρίβεια όσα βιώνουν οι περίπου 15.000 εργαζόμενοι του ομίλου.
«Η διοίκηση του Ομίλου ΟΤΕ, υποτιμά τα εργασιακά ατυχήματα, τα οποία έχουν αυξηθεί και λόγω των μονοπρόσωπων συνεργείων, εφαρμόζει τιμωρητικά αξιολόγια, παραβιάζει τα εργασιακά ωράρια, αδιαφορεί για την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζόμενων, εντατικοποιεί την εργασία τους, συμβάλει με κάθε τρόπο στις ανισότητες μεταξύ νέων και παλιών, ανδρών – γυναικών (μόλις 35% είναι οι γυναίκες υπάλληλοι στον Όμιλο), “αορίστου χρόνου” – εργολαβικών, υπαλλήλων ΟΤΕ – υπαλλήλων Cosmote, μισθών μεταξύ των Golden Boys/Girls και του υπόλοιπου προσωπικού», υπογραμμίζει στο Left.gr η κ. Στάικου.
«Δεν αναγνωρίζει τα πτυχία και μεταπτυχιακά μας, την ώρα που προφανώς τα αξιοποιεί, επιβραβεύει με θέσεις ευθύνης είτε τους “εκλεκτούς” από τις κραταιές παρατάξεις, είτε με στελέχη από την αγορά και υποτιμά τους/τις χιλιάδες ικανούς/ες συναδέλφους/ισσες μας», προσθέτει.
Επίσης, «η διοίκηση επιδιώκει τη μείωση της αποζημίωσης απόλυσης, προτείνει ψίχουλα για τους/ις εργαζόμενους της “Cosmote e-value” και καμία προοπτική για τους/τις εργολαβικούς. Έβαλε στο τραπέζι ως και τον επαναπροσδιορισμό αδειών, όπως της ανατροφής τέκνου κλπ., την ίδια ώρα που διαφημίζει το κοινωνικό της πρόσωπο σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης».
Έτσι εξηγείται και η επίμονη προσπάθεια της διοίκησης να μπλοκάρει την απόπειρα των εργαζομένων να διαδοθούν οι διεκδικήσεις τους…
πηγη : /left.gr