Άρθρο του Προέδρου του Σωματείου των μηχανοδηγών στον ημερήσιο τύπο (ieidiseis.gr).
Καταφέραμε να διασφαλίσουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα θέσει τους εργαζόμενους σε αναστολή των συμβάσεων τους ή σε εκ περιτροπής εργασία. Με τον τρόπο αυτό προσφέραμε εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα στις 1100 οικογένειες των συναδέλφων που ζούν και εργάζονται στον Όμιλο.
Στις 30 Δεκεμβρίου υπεγράφη μετά από 6μηνες σκληρών διαπραγματεύσεων η νέα διετής Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε μια περίοδο που οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας αμφισβητούνται, η ευελεξία κυριαρχεί στην αγορά εργασίας και η εργοδοσία έχει οπλιστεί με Νομοθετήματα που εν μέσω κρίσης περιορίζουν την διαπραγματευτική ισχύ των Σωματείων, ιδιαίτερα στις πληττόμενες επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτύχαμε μια σημαντική νίκη.
Παρά το ότι η εταιρεία παρουσιάζει σημαντικές ζημιές για το 2020 (άνω των 3 εκ Ευρώ κατά δήλωση της Διοίκησης της) καθώς έχει καταργηθεί λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις το 40% του μεταφορικού της έργου και υπάρχει περιορισμός στην πληρότητα των τρένων, καταφέραμε να διασφαλίσουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα θέσει τους εργαζόμενους σε αναστολή των συμβάσεων τους ή σε εκ περιτροπής εργασία. Με τον τρόπο αυτό προσφέραμε εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα στις 1100 οικογένειες των συναδέλφων που ζούν και εργάζονται στον Όμιλο σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την Ελληνική Οικονομία, αφού η ύφεση αναμένεται να ξεπεράσει το 10%.
Παράλληλα διατηρήθηκαν όλοι οι όροι και τα δικαιώματα που απέρρεαν από την προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και που εμπεριέχουν κοινωνικές παροχές, προστασία έναντι των απολύσεων για οικονομοτεχνικούς όρους και δημιουργούν έτσι ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο προστασίας της εργασίας.
Στην νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας εντάχθηκαν ισότιμα οι εργαζόμενοι που εισήλθαν στην εταιρεία από την πρώην ΕΕΣΣΤΥ (Τεχνική βάση που εξαγοράστηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019). Για τους εργαζόμενους από την πρώην ΕΕΣΣΤΥ συμφωνήθηκαν αυξήσεις από 60 Ευρώ εως και 100 Ευρώ το μήνα, ενώ για όλους τους «χαμηλόμισθους» στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσους δηλαδή έχουν τακτικές αποδοχές κάτω των 1000 Ευρώ το μήνα, συμφωνήθηκε επιπλέον εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 400 Ευρώ. Οι αυξήσεις για το 2021 στην πληττόμενη από την κρίση πανδημίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ κυμαίνονται μεσοσταθμικά στο 2.4% ενώ για τον δεύτερο χρόνο της ΣΣΕ και εφόσον η εταιρεία δεν παρουσιάσει ζημιές αυτές θα ξεπεράσουν το επιπλέον 6%. Ίσως πρόκειται για μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου βλέπουμε συνδικάτα να καταφέρνουν να εντάξουν με τους ίδιους όρους , εργαζόμενους που προέρχονται από συγχωνεύσεις / εξαγορές εταιρειών.
Στην διάρκεια των διαπραγματεύσεων θέσαμε επιτακτικά και την ανάγκη για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου , μετά και την ολοκλήρωση των σημαντικών έργων υποδομής τα τελευταία 5 χρόνια, έργων που καρκινοβατούσαν και λίμναζαν για δεκαετίες.
Ο σιδηρόδρομος είναι εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης και ανάκαμψης διαχρονικά ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση στα πλαίσια του νέου Green Deal θα διοχετεύσει σημαντικούς πόρους για τις «πράσινες» μεταφορές και στην Ελλάδα.
Ήδη και από τον Απρίλη του 2019 η απόσταση μεταξύ Αθήνας-Θεσσαλονίκης διανύεται με τρένο σε λιγότερο από 4 ώρες , ενώ σημαντικές ευκαιρίες μπορούν να παρουσιαστούν για την εφοδιαστική αλυσίδα εφόσον προχωρήσει η αξιοποίηση του Θριάσιου αλλά και συνδεθούν τα λιμάνια της περιφέρειας με τον σιδηρόδρομο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκε στους εργαζόμενους για σημαντικές επενδύσεις και νέες προσλήψεις που θα εγγυηθούν την αναπτυξιακή πορεία της και θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.
Σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για την οικονομία της χώρας και μέσα σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τα εργασιακά, τα Πρωτοβάθμια Σωματεία εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέδειξαν ότι όταν οι εργαζόμενοι θέλουν, ΜΠΟΡΟΥΝ. .
O σιδηρόδρομος επιτελεί κοινωνικό έργο και οι σιδηροδρομικοί αγωνιζόμαστε για να υπερασπίσουμε τον χαρακτήρα του καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται ετησίως από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για τις επιβατικές μεταφορές.
Τα Σωματεία ΜΠΟΡΟΥΝ να προσφέρουν σημαντικά , όταν η δράση τους εκτός απο την προστασία των συμφερόντων όσων εκπροσωπούν αφορά εξίσου ΚΑΙ την προστασία των συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου.
Ο Γενιδούνιας Κώστας είναι Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Μηχανοδηγοί)