ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΥΡΩΠΗ
Τι γίνετε με την ΕΥΡΩΠΗ? Που βρίσκετε το θέμα? Τι αποφάσεις και πότε θα βγάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού? Ποιους βολεύει η σημερινή φάση…αφασίας γύρω από την κατάληξη του Πρακτορείου? Το ποιους δεν βολεύει το ξέρουμε. Δεν χρειάζεται να επαναλαμβανόμαστε. Μπλεγμένη η κατάσταση. (fmvoice-ΣΑΤΥΡΟΣ-2/3/2018). Με αφορμή το παραπάνω άρθρο, αναρωτιέμαι αν τελικά εμένα, σαν έναν από τους 250 εργαζόμενους που πέταξε στο δρόμο το παραπάνω πρακτορείο, με ενδιαφέρει ποιους βολεύει.
Βολεύει τους εκδότες – μετόχους – αφεντικά ναι ή όχι? Σίγουρα ναι. Ελεύθεροι από τα βάρη και τις υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους στο MEGA, στον ΔΟΛ, στον ΠΗΓΑΣΟ, στην ΙΡΙΔΑ στο ΕΥΡΩΠΗ, (ναι ίδιοι είναι οι μέτοχοι, ίδια και τα διοικητικά συμβούλια που διορίζουν στις εταιρείες τους πριν τις κλείσουν ) συνεχίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, και αυτό σίγουρα τους βολεύει. Πόσο όμως βολεύει τους περίπου 1500 εργαζόμενους που πέταξαν στον δρόμο?
Πόσο βολεύει τον εργαζόμενο που μετά από 10, 20, 30, ακόμα και σαράντα χρόνια μένει άνεργος, χωρίς αποζημιώσεις, χωρίς δικαιώματα, χωρίς μέλλον?
Βολεύει τους παραπάνω επιχειρηματίες, η καθυστέρηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού? Σίγουρα ναι. Υπήρχε καρτέλ στην διανομή του τύπου? Σίγουρα ναι. Τους βολεύει αυτή η κατάσταση ώστε να προλάβουν να καλύψουν – διορθώσουν τα κακώς κείμενα? Σίγουρα ναι. Αλλά ακόμα και αν παραδεχθούν την ενοχή τους, λέτε να μην έχουν να πληρώσουν ένα πρόστιμο, μικρό ή μεγάλο και να συνεχίσουν την ζωή τους? Αυτοί χρήματα, σίγουρα έχουν.
Αλλά το καρτέλ στην διανομή τύπου, υπήρχε από το 2000 έως το 2017 και σταμάτησε σήμερα να υπάρχει? Σήμερα που το πρακτορείο διανομής, είναι μόνο ένα, δεν υπάρχει καρτέλ? Αφού οι ίδιοι εκδότες – μέτοχοι – αφεντικά μεταφέρουν σε μια νύχτα τα έντυπα τους από το ένα πρακτορείο στο άλλο, αυτό αλήθεια πως λέγεται? Πως λέγεται η κατάσταση, όπου ο ίδιος άνθρωπος, παράγει, τυπώνει, κυκλοφορεί και διανέμει εφημερίδες, αλήθεια πως λέγεται?
Και πως κάνει όλα τα παραπάνω, με το μικρότερο δυνατό κόστος? Απλά, κλείνει το ένα πρακτορείο (ΕΥΡΩΠΗ), αφήνει στον δρόμο τους εργαζόμενους, φορτώνει την δουλειά στους εργαζόμενους του άλλου πρακτορείου(ΑΡΓΟΣ), προσλαμβάνει εργολαβικούς με μισθούς πείνας (με τους εργολαβικούς δεν ρίχνει μόνο το κόστος, εκβιάζει κιόλας, αφού για την ίδια δουλειά υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες εργαζομένων). Να ρωτήσω τελικά ποιόν βολεύει αυτή ή κατάσταση? Σίγουρα δεν βολεύει τους εργαζόμενους, ούτε του ΕΥΡΩΠΗ, ούτε του ΑΡΓΟΥΣ.
Αλλά τελικά τι θα βόλευε τους εργαζόμενους του ΕΥΡΩΠΗ, που μετά από 8 σχεδόν μήνες απληρωσιάς, έχουν να περιμένουν τάχα, την δικαστική εξέλιξη της πτώχευσης, ώστε να αποζημιωθούν, μετά τις τράπεζες, (οι οποίες μην ξεχνάμε, δάνειζαν εκατομμύρια τους γνωστούς εκδότες – μετόχους – αφεντικά, χωρίς να ρωτούν ποτέ, που πάνε αυτά τα εκατομμύρια), το δημόσιο, κλπ.
Θα τους βόλευε να συνεχίσουν να δουλεύουν. Θα τους βόλευε να συνεχίσουν να δουλεύουν στην δουλειά που έμαθαν να κάνουν τόσο καλά, μετά από δέκα, είκοσι, τριάντα ακόμα και σαράντα χρόνια, και με τα δικαιώματα που πάλεψαν, και κατάκτησαν όλα αυτά τα χρόνια.
Αυτό θα βόλευε τον κάθε ένα από τους 250 εργαζόμενους, που βρίσκονται σήμερα στον δρόμο.
Και επειδή αυτό που βολεύει τους εργαζόμενους, σίγουρα δεν βολεύει τους εκδότες – μετόχους – αφεντικά, σίγουρα θα βόλευε στον μεγαλύτερο βαθμό, να ξέρουμε ότι δίπλα μας, έχουμε μια κυβέρνηση που αναγνωρίζει το δίκαιο και το ηθικό του αγώνα μας, και θα σταθεί στο πλευρό μας, για να ξεβολέψουμε όλους αυτούς, που βολεύτηκαν και συνεχίζουν να βολεύονται πάνω στην όποιας μορφής εξόντωση μας.
Και θέλω να πιστεύω, ότι η πολιτική συγκυρία σήμερα, τελικά βολεύει πάρα πολύ τους εργαζόμενους.
Γιάννης Καλαβάνος
Μέλος ΔΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Μέλος ΓΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΥΠΟΥ ΧΑΡΤΟΥ