Διανύουμε ήδη την τρίτη εβδομάδα γενικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας που επέβαλλε ξανά η κυβέρνηση, ενώ τα κρούσματα έχουν αυξηθεί κατά χιλιάδες το τελευταίο διάστημα.
Ο κορωνοϊός (COVID-19) που από τον Μάρτιο μας επηρέασε καθολικά όλους, μας υποχρεώνει να έρθουμε αντιμέτωποι με μέτρα που άλλαξαν και συνεχίζουν να αλλάζουν με δραματικό τρόπο την ζωή όλων μας. Ενώ η κυβέρνηση είχε όλο το χρόνο στην διάθεση της για να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της κοινωνίας όπως η ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ με αύξηση των κλινών ΜΕΘ, με μόνιμες προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα…. αυτό που βλέπουμε όλοι είναι να χάνουν τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας και να αυξάνεται ο αριθμός των διασωληνωμένων καθημερινά. Ακόμα και τώρα όμως, σε αυτήν την κρίσιμη φάση που το δημόσιο σύστημα υγείας δοκιμάζεται βαριά, η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά την ουσιαστική ενίσχυση του.
Μπορεί όμως αυτή η κυβέρνηση να το ενισχύσει; Προφανώς όχι, γιατί όπως είναι εγκλωβισμένη στο νεοφιλεύθερο πρόγραμμα της, το μόνο που επιδιώκει είναι να ιδιωτικοποιήσει τα πάντα ακόμα και το κοινωνικό αγαθό της Υγείας θυσιάζοντας το στην «ανάπτυξη» των πολιτικών της φίλων. Σε πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες, που μάλλον θα διαρκέσουν για αρκετούς μήνες ακόμη, καλούμαστε οι εργαζόμενοι στον κλάδο της ταχυμεταφοράς και της ταχυδρόμησης να σηκώσουμε δυσανάλογο βάρος και μάλιστα με σοβαρές ελλείψεις τόσο στο έμψυχο δυναμικό όσο και στα μέσα και μέτρα για την προστασία μας, με ευθύνη των εργοδοτών και της Πολιτείας. Η αναλγησία τους δε, αποτυπώνεται στο το γεγονός ότι οι συνάδελφοι που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες δεν στηρίχθηκαν επαρκώς.
Είναι φανερό ήδη από το πρώτο κύμα της πανδημίας ότι το έργο και ο όγκος της δουλειάς του κλάδου αυξήθηκε κατακόρυφα με αποτέλεσμα την σωματική και ψυχολογική πίεση των συναδέλφων. Το αίτημα μας για προσλήψεις απαντούσε στις αυξημένες απαιτήσεις και τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου αλλά αντ’ αυτού είδαμε να ανατίθεται ταχυδρομικό έργο (με το κομμάτι) σε ταξί, σε τουριστικά βανάκια και γενικά σε όποιον έχει όχημα!!! Ας μην ξεχνάμε βεβαίως και το ακόμη πιο τραγελαφικό, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου μας την ίδια στιγμή που είχαν θεαματική αύξηση εσόδων, κατάφεραν να ενταχτούν στους πίνακες ΚΑΔ των πληγέντων κλάδων!!!
Δηλαδή παρά την αύξηση εσόδων και κερδών, κάποιοι τους επιδότησαν με κρατικό χρήμα και εκμεταλλεύτηκαν το αντεργατικό πλαίσιο να βγάζουν σε αναστολή εργασίας όσους δεν ήθελαν. Είναι πλέον προφανές ότι κάποιοι εκμεταλλευόμενοι τη δύσκολη συγκυρία θέλουν να προωθήσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια τους για αποεπαγγελματοποίηση του κλάδου μας.
Το σχέδιο τους είναι συγκεκριμένο: Υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων, κλίμα ανασφάλειας λόγω της υγειονομικής κρίσης, εργαζόμενοι που κάνουν τα πάντα χωρίς αντιρρήσεις, χωρίς ειδικότητες, χωρίς ωράριο εργασίας αλλά με μισθούς ανέχειας.
Σε αυτό το περιβάλλον γίνονται πιο ξεκάθαρες οι προθέσεις των εργοδοτών που σχεδόν υπαγορεύουν στην κυβέρνηση τις διατάξεις του επερχόμενου αντεργατικού νομοσχεδίου όπως η κατάργηση της αποζημίωσης απόλυσης, η ποινικοποίηση της απεργίας, η ελαστικοποίηση του 8ωρου, η κατάργηση αμοιβής των υπερωριών. Θέλουν συνδικάτα αδύναμα χωρίς να μπορούν να διεκδικήσουν τα εργασιακά δικαιώματα και εργαζόμενους φοβισμένους και απροστάτευτους από τις αυθαιρεσίες των εργοδοτών.
Συνάδελφοι-σσες,
Η τακτική των αντεργατικών πολιτικών συνεχίζεται χωρίς προηγούμενο. Κυβέρνηση και μεγαλοεργοδότες χτυπούν εργασιακά δικαιώματα που με κόπο, ιδρώτα και αγώνες εδραιώθηκαν στη συνείδηση της κοινωνίας. Κυβέρνηση και μεγαλοεργοδότες δεν σταματούν ούτε εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Είναι στο χέρι μας και στις δυνατότητές μας να τους εμποδίσουμε!
Έχουμε τη δυναμική να τους σταματήσουμε! Οργανωνόμαστε και συσπειρωνόμαστε με γνώμονα το κοινό συμφέρον όλων των εργαζομένων του κλάδου μας. Μήπως θα ξεχάσουμε την ίδια και απαράλλακτη στοχευόμενη τακτική της διοίκησης της Γενικής Ταχυδρομικής, που εν μέσω δύσκολων υγειονομικών συγκυριών προχώρησε σε απολύσεις, στοχοποιήσεις και διώξεις συναδέλφων, οι οποίοι προχωρούν στην υπογραφή, για πρώτη φορά συλλογικής σύμβασης εργασίας;
Ή μήπως θα ξεχάσουμε τις απολύσεις των εργολαβικών εργαζομένων στα ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές ; Πιθανόν βέβαια να θέλουν να ξεχάσουμε και την Speedex (του Ομίλου Σφακιανάκη) και την καλοκαιρινή ‘’περιπέτεια’’ της ανανέωσης της σύμβασης. Εκεί όπου με την δικαιολογία ενός υπερχρεωμένου ομίλου – λες και έφταιγαν οι εργαζόμενοι γι’αυτό – οι συνάδερφοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απειλή απολύσεων και κατακόρυφης μείωσης μισθών.
Το ’’ευχαριστώ’’ του ομίλου Σφακιανάκη στους εργαζόμενους για την αυξημένη εργασιακή ευσυνειδησία τους που ρισκάροντας ακόμα και την υγεία τους σε καιρούς καραντίνας αύξησαν τα έσοδα του ομίλου, ήταν η μείωση των διατακτικών που δικαιούνται. Για την ενοικιαζόμενη εργασία στη Speedex αλλά και τη μερικού χρόνου εργασία στην ACS, που έχει πλέον ξεφύγει πέρα από κάθε λογικό πλαίσιο, ούτε καν το συζητούν. Εκεί, ούτε λόγος για προσλήψεις αορίστου χρόνου από τους ‘’φωστήρες’’ της ταχυμεταφοράς. Την ίδια στιγμή, όλοι πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι και η κατάσταση που επικρατεί σε όλα τα καταστήματα franchise των εταιρειών, όπου οι εργοδότες χωρίς να προβούν σε προσλήψεις και με λιγοστά μέτρα ασφάλειας και πρόληψης, αναγκάζουν τους εργαζόμενους να φτάσουν στα όρια τους, υποχρεώνοντάς τους να δουλεύουν απλήρωτες μέρες και ώρες.
Την μέγιστη ευθύνη γι αυτό φέρουν σαφέστατα οι μητρικές εταιρείες. Και όλα αυτά, σε μια εποχή που το δεύτερο lockdown και η blackfriday έχει εντατικοποιήσει την δουλεία σε όλους τους εργαζόμενους του κλάδου μας.
Καλούμε ακόμα μια φορά τα υπουργεία Εργασίας Μεταφορών και Υγείας να επιβάλουν στους εργοδότες την υλοποίηση των στοιχειωδών μέτρων προστασίας του ΕΛΙΝΥΑΕ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ) με ελέγχους στους χώρους εργασίας από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες.
Αυτά τα μέτρα πρέπει να εφαρμοστούν σε κέντρα διαλογής και πρακτορεία όπως επίσης και στα ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές.
Πιο συγκεκριμένα :
1. Επικαιροποίηση της Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου ως προς την αξιολόγηση του κινδύνου και τα μέτρα πρόληψης και προστασίας έναντι του κορωνοϊού.
2. Ενημέρωση των εργαζομένων για την κίνδυνο λοίμωξης από τον κορωνοϊό και τα μέτρα πρόληψης και προστασίας, βάσει και των οδηγιών του ΕΟΔΥ.
3. Διαβούλευση με τους εργαζόμενους και ενθάρρυνση για υποβολή σχετικών προτάσεων.
4. Λήψη μέτρων περιβαλλοντικής και ατομικής υγιεινής, όπως τακτικός αερισμός των χώρων εργασίας, συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού και καθαρισμός επιφανειών, συσκευών κ.λπ., σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
5. Χορήγηση κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.) και επίβλεψη της ορθής χρήσης τους.
6. Χρήση ενιαίας σήμανσης στα διακινούμενα αντικείμενα για λόγους υγειονομικούς και ασφάλειας ( π.χ. βιολογικά προϊόντα, προϊόντα από περιοχές υψηλού υγειονομικού κινδύνου, χημικά προϊόντα).
Το επαναλαμβάνουμε : Οι εταιρίες έχουν την υποχρέωση να συμμορφωθούν! Βεβαίως και θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι θα θελήσουν για ακόμη μια φορά να αποκρύψουν περιστατικά, όπως έγινε σε εργασιακούς χώρους το προηγούμενο διάστημα.
Απαιτούμε : Να κατατεθεί άμεσα στο ΣΕΠΕ και στα σωματεία των εργαζομένων η επικαιροποιημένη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου των εταιρειών.
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε :Υπογραφή Κλαδικής σύμβασης
Στοπ στις απολύσεις
Αορίστου χρόνου συμβάσεις
Στοπ στην ενοικιαζόμενη και ορισμένου χρόνου εργασία.
Τήρηση των μέτρων προστασίας απέναντι στο κορονοϊό, βάση των οδηγιών του ΕΟΔΥ
Παραδόσεις και παραλαβές ΜΟΝΟ στις εισόδους των κτιρίων
Προληπτικά τεστ σε όλους τους εργαζόμενους του κλάδου
Θερμομέτρηση σε όλους τους χώρους εργασίας
ΑΘΗΝΑ 24/11/20