- Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στη σύμβαση ΟΑΣΑ / ΚΤΕΛ ο αριθμός των λεωφορείων 2015-2019 δεν έπεσε ποτέ κάτω των 1.050 λεωφορείων
Ψευδόμενος για πολλοστή φόρα πιάστηκε ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής για τον αριθμό των 850 λεωφορείων που παρέλαβε η Ν.Δ., αυτή τη φορά από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για το χάος στις αστικές συγκοινωνίες.
Και ποιος κατέδειξε το ψέμα; Φυσικά ο ίδιος ο ΟΑΣΑ και τα στοιχεία για τον αριθμό των λεωφορείων την τετραετία 2015-2019, που περιλαμβάνονται στην πρόσφατα δημοσιευθείσα σύμβαση ΟΑΣΑ/ΟΣΥ με τα ΚΤΕΛ για την ανάθεση εκτέλεσης των 60 αστικών δρομολογίων, τα οποία αποδεικνύουν ότι τα λεωφορεία δεν ήταν ποτέ κάτω από 1.050!
Ο κ. Καραμανλής τόσο κατά τη χθεσινή μέρα στη Βουλή όσο και κατά περιόδους στις δηλώσεις του καταγγέλλει διαρκώς ότι η παρέλαβε 850 λεωφορεία όταν ανέλαβε την ηγεσία του υπουργείου, σε αντιδιαστολή με τα περίπου 1.100 λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας. Όπως ανέφερε και χθες μάλιστα χαρακτηριστικά καταγγέλλοντας τον ΣΥΡΙΖΑ: «Επί ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν κάτω από 850 οχήματα στην Αθήνα και γύρω στα 235 στη Θεσσαλονίκη».
Ωστόσο τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο της ΟΣΥ 2015 – 2019, που περιλαμβάνονται στη σελ. 69 της σύμβασης ΟΑΣΑ/ΟΣΥ – ΚΤΕΛ, διαψεύδουν κατηγορηματικά τον υπουργό φανερώνοντας αδιαμφισβήτητα ότι ο αριθμός των λεωφορείων δεν έπεσε ποτέ στα τέσσερα χρόνια κάτω από τα 1.050 λεωφορεία!
Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, το 2015 ο μέγιστος αριθμός των προγραμματισμένων λεωφορείων (τα λεωφορεία δηλαδή που εξέρχονται από τα αμαξοστάσια για τα δρομολόγια) ανήλθε σε 1.177, ενώ τα επόμενα τρία χρόνια μειώθηκαν σταδιακά μέχρι και 1.050 οχήματα το 2019.
Κατά συνέπεια δεν υπάρχει πουθενά ο αριθμός των 850 λεωφορείων, τα οποία επικαλείται ότι παρέλαβε ο κ. Καραμανλής! Παρά μόνο ίσως στη μεθοδευμένη και πονηρή αναφορά εκ μέρους του υπουργού σε θερινά δρομολόγια (Πρόγραμμα Θερινό ΙΙ), οπότε εκ των πραγμάτων κυκλοφορούν λιγότερα λεωφορεία λόγω των αδειών των οδηγών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στη σύμβαση, την ίδια περίοδο ο αριθμός των τρόλεϊ παρουσιάζει μια ανεπαίσθητη σχεδόν μείωση, καθώς από 169 το 2015 φθάνουν τα 166 το 2019.
«Αραχνιάζουν» στα αμαξοστάσια
Εξαιρετικό ενδιαφέρον, ωστόσο, όπως αναφέρεται στα ίδια στοιχεία του ΟΑΣΑ, παρουσιάζει ο αριθμός του στόλου των οχημάτων της ΟΣΥ, ο οποίος ανέρχεται συνολικά σε 2.016 οχήματα, από τα οποία 1.730 θερμικά λεωφορεία και 286 τρόλεϊ. Στα οχήματα αυτά περιλαμβάνονται και τα παροπλισμένα λεωφορεία, τα οχήματα με βλάβες (μακροχρόνιες, μεγάλες, μικρές), επιβεβαιώνοντας τον μεγάλο αριθμό των λεωφορείων και τρόλεϊ που «αραχνιάζουν» στα αμαξοστάσια και τα οποία με την επιδιόρθωση των βλαβών τους ή την αντικατάσταση των ανταλλακτικών θα μπορούσαν να τεθούν άμεσα στην κυκλοφορία ενισχύοντας το έργο κατά του συνωστισμού στα μέσα μεταφοράς.
Τέλος, από τα 1.260 διαθέσιμα οχήματα εκ των συνολικών 2.016, τα 821 είναι πετρελαίου, τα 197 φυσικού αερίου και 242 ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ, με μέσο όρο ηλικίας 18,8 έτη για τα λεωφορεία πετρελαίου, 16 έτη για τα λεωφορεία φυσικού αερίου και 18,8 έτη για τα ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ.
Εστίες μετάδοσης τα μέσα μεταφοράς
Σφαλιάρα ολκής για την κυβερνητική γραμμή ότι «ο ιός δεν διασπείρεται στα μέσα μεταφοράς» συνιστά το πόρισμα – αυτοψία των εποπτών Δημόσιας Υγείας στα τρένα του Ηλεκτρικού και του μετρό.
Σύμφωνα με το πόρισμα της αυτοψίας, που έγινε στους σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ στις 6 Νοεμβρίου -και το δημοσίευσε χθες ο «Ριζοσπάστης»- οι επόπτες διαπίστωσαν ότι «δεν υπήρξε επιβάτης ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου», ωστόσο «δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού Covid-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των μέσων μαζικής μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορωνοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη δημόσια υγεία γενικότερα»!
Και καταλήγουν: «Άποψη της υπηρεσίας είναι ότι, για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι τον χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».