- Τον δημόσιο τεχνικό έλεγχο των λεωφορείων που δρομολογούν τα ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης παρακάμπτει απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη προκειμένου να τεθούν στην κυκλοφορία άρον – άρον τα οχήματα που εντάσσονται στα αστικά δρομολόγια του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.
Πρόεδρος ΟΣΜΕ για την Απόφαση: “Αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από τα δημόσια ΚΤΕΟ τα οποία διαθέτουν διάδρομο ειδικών ελέγχων και την απαραίτητη τεχνογνωσία ελέγχου βαρέων οχημάτων, δίδεται η δυνατότητα πραγματοποίησης του ελέγχου αυτών των μεταχειρισμένων και μη λειτουργικών κατά την άφιξη τους λεωφορείων και από ιδιωτικά ΚΤΕΟ”.
Δείτε το άρθρο του Νίκου Μορφονιού στη σημερινή ΑΥΓΗ
Και κάπως έτσι πιάνουν φωτιά τα λεωφορεία από τη Λειψία στη Θεσσαλονίκη
Τον δημόσιο τεχνικό έλεγχο των λεωφορείων που δρομολογούν τα ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης παρακάμπτει απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη προκειμένου να τεθούν στην κυκλοφορία άρον – άρον τα οχήματα που εντάσσονται στα αστικά δρομολόγια του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με την απόφαση του Γ. Κεφαλογιάννη, που υπεγράφη στις 30 Σεπτεμβρίου, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που δρομολογούνται στις αστικές συγκοινωνίες ταξινομούνται πλέον (πινακίδες και άδειες) με fast track διαδικασίες παρακάμπτοντας τον προβλεπόμενο έλεγχο από τα δημόσια ΚΤΕΟ, που ήταν υποχρεωτικός για όλα τα βαρέα οχήματα υπό ταξινόμηση, ειδικά εκείνα που έρχονται ως μεταχειρισμένα από το εξωτερικό.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η απόφαση, ο έλεγχος από δημόσια ΚΤΕΟ που διαθέτουν διάδρομο ειδικών ελέγχων αντικαθίσταται από έναν απλό περιοδικό τεχνικό έλεγχο από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ! Η απόφαση επικαλείται φυσικά «την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού Covid-19, την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης και περιορισμού διάδοσής του» και για την ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, με σκοπό την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.
Χαρακτηριστικά, όπως σημειώνει, «για την ταξινόμηση των προαναφερόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων (σ.σ.: των ΚΤΕΛ), αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από δημόσιο ΚΤΕΟ που διαθέτει διάδρομο ειδικών ελέγχων, διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος από δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».
Η δυνατότητα του απλού τεχνικού ελέγχου από ένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ λαμβάνει σοβαρότερες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς περιστατικά όπως στη Θεσσαλονίκη, όπου ένα από τα λεωφορεία τα οποία έχει στον στόλο του ο ΟΑΣΘ και ήρθε ως μεταχειρισμένο από τη Λειψία, προκειμένου να ενταχθεί στα αστικά δρομολόγια, πήρε κυριολεκτικά φωτιά… στην ανηφόρα, ενώ δεν διέθετε κατάλληλη ιπποδύναμη ή ακόμη και κλιματισμό για τα δεδομένα της Ελλάδας.
Τέτοια περιστατικά ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις καταγγελίες των συνδικαλιστών των αστικών συγκοινωνιών ότι τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που δρομολογούν τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έρχονται από τους «σκουπιδοτενεκέδες» του εξωτερικού και δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας για τις δημόσιες επιβατικές συγκοινωνίες.
Θέμης Αμπλάς, πρόεδρος Ομοσπονδίας Συνδικάτου Μεταφορών: Το κράτος απεμπολεί τον έλεγχο των προδιαγραφών ασφαλείας
Ερωτήματα προκαλεί η πρόσφατη απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών σχετικά με τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ των μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων, τα οποία εισάγονται από το εξωτερικό για λογαριασμό των ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης και του ΚΤΕΛ Ν. Αττικής κατά τη διαδικασία της ταξινόμησης.
Αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από τα δημόσια ΚΤΕΟ, τα οποία διαθέτουν διάδρομο ειδικών ελέγχων και την απαραίτητη τεχνογνωσία ελέγχου βαρέων οχημάτων, δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης του ελέγχου αυτών των μεταχειρισμένων και μη λειτουργικών κατά την άφιξή τους λεωφορείων και από ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Παρότι τα πολύ μεταχειρισμένα αυτά οχήματα δεν διαθέτουν τις προδιαγραφές για την εκτέλεση του αστικού συγκοινωνιακού έργου, έχουν μόνο δύο πόρτες, δεν έχουν ανοιγόμενα παράθυρα, παρά τις αυστηρές συστάσεις του ΕΟΔΥ για συνεχιζόμενο φυσικό εξαερισμό, εισάγονται σταδιακά, συντηρούνται, επισκευάζονται και προκειμένου να καταφέρουν να μπουν στην κυκλοφορία απαιτείται ενδελεχής και αξιόπιστος δημόσιος έλεγχος, η κυβέρνηση, αποκρύπτοντας τους πραγματικούς λόγους, επικαλούμενη άλλη μια φορά την υγειονομική κρίση, απεμπολεί τη σημαντική αυτή υποχρέωσή της και αναθέτει στους ιδιώτες σοβαρά ζητήματα τα οποία αφορούν την ασφάλεια της δημόσιας συγκοινωνίας.