Βασίλης Σκουρής – https://www.ieidiseis.gr/
Το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί ακόμα και με την προσθήκη των ΚΤΕΛ, αποκαλύπτει το στέλεχος του συνδικάτου του ΟΟΣΑ και μέλος της Διοίκησης του ΕΚΑ! Οι αποσπάσεις στα πολιτικά γραφεία αυξήθηκαν υπερβολικά τον τελευταίο χρόνο, μιλάμε για μια αύξηση πάνω από 30%!
«Παρόλο που έχουν δοθεί έως σήμερα 150 βάρδιες στα ΚΤΕΛ, τα λεωφορεία και τρόλεϊ που λειτουργούσαν την αντίστοιχη περίοδο πέρσι ήταν 1070 με 2500 προγραμματισμένες βάρδιες περίπου, ενώ φέτος λειτουργούν 940 οχήματα που αναλογούν σε 2200 προγραμματισμένες βάρδιες».
Τα παραπάνω τονίζει με συνέντευξή του στο iEidiseis.gr ο Ηλίας Γκιουλάκης, στέλεχος του συνδικάτου ΟΟΣΑ και μέλος της Διοίκησης του ΕΚΑ., ενώ προσθέτει πως «από τις 2200 βάρδιες μένουν ανεπάνδρωτες γύρω στις 200 λόγω έλλειψης προσωπικού».
«Επομένως το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί ακόμα και με την προσθήκη των ΚΤΕΛ», αποκαλύπτει ο Ηλίας Γκιουλάκης, ενώ επισημαίνει πως «ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ είναι ο ίδιος με την προ COVID εποχή».
Εντυπωσιακή είναι η καταγγελία ότι όχι απλώς εξακολουθούν και είναι αποσπασμένοι σε υπουργικά και πολιτικά γραφεία, αλλά και αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα κατά 30%!!!
«Μπορούν άμεσα 170 λεωφορεία με πολύ μικρό κόστος, να τεθούν άμεσα στην κυκλοφορία. Με την κατάλληλη αγορά ανταλλακτικών επισκευάζονται μέσα σε ένα μήνα, σχεδόν άλλα 100», επισημαίνει.
Ποια είναι η ακριβής κατάσταση με τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ στην πρωτεύουσα κ. Γκιουλάκη;
Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη από ότι παρουσιάζεται. Το πιο σημαντικό ψέμα είναι η πύκνωση δρομολογίων. Παρόλο που έχουν δοθεί έως σήμερα 150 βάρδιες στα ΚΤΕΛ, τα λεωφορεία και τρόλεϊ που λειτουργούσαν την αντίστοιχη περίοδο πέρσι ήταν 1070 με 2500 προγραμματισμένες βάρδιες περίπου, ενώ φέτος λειτουργούν 940 οχήματα που αναλογούν σε 2200 προγραμματισμένες βάρδιες. Να φανταστείτε ότι από τις 2200 μένουν ανεπάνδρωτες γύρω στις 200 λόγω έλλειψης προσωπικού. Επομένως το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί ακόμα και με την προσθήκη των ΚΤΕΛ.
Παρόλο που έχουν δοθεί έως σήμερα 150 βάρδιες στα ΚΤΕΛ, τα λεωφορεία και τρόλεϊ που λειτουργούσαν την αντίστοιχη περίοδο πέρσι ήταν 1070 με 2500 προγραμματισμένες βάρδιες περίπου, ενώ φέτος λειτουργούν 940 οχήματα που αναλογούν σε 2200 προγραμματισμένες βάρδιες
Δεύτερο ψέμα είναι ότι δεν έχει γίνει καμία αναδιάρθρωση δρομολογίων λόγω πανδημίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει υπάρξει καμία πρόβλεψη για την πύκνωση γραμμών τις ώρες αιχμής. Ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ είναι ο ίδιος με την προ COVID εποχή. Για αυτό παρατηρείται μεγαλύτερος συγχρωτισμός.
Όντως υπάρχουν αποσπασμένοι εργαζόμενοι σε πολιτικά γραφεία και υπουργεία;
Το θέμα είναι διαχρονικό και πάντα υπήρχαν αποσπάσεις. Το παράλογο είναι ότι αυτές οι αποσπάσεις αυξήθηκαν υπερβολικά τον τελευταίο χρόνο. Μιλάμε για μια αύξηση πάνω από 30%.
Το θέμα είναι διαχρονικό και πάντα υπήρχαν αποσπάσεις. Το παράλογο είναι ότι αυτές οι αποσπάσεις αυξήθηκαν υπερβολικά τον τελευταίο χρόνο. Μιλάμε για μια αύξηση πάνω από 30%
Πάνω σε αυτές τις αποσπάσεις πρέπει να συμπεριλάβουμε και τις ρουσφετολογικές και κομματικές εξυπηρετήσεις εντός εταιρίας. Δηλαδή, δεκάδες οδηγοί εν ενεργεία τοποθετήθηκαν εκτός υπηρεσίας, άνευ λόγου και αιτίας. Η διοίκηση της ΟΣΥ όμως ταυτόχρονα κάνει προσλήψεις. Αλλά μόνο για ειδικούς συμβούλους με μπλοκάκι.
Πόσα λεωφορεία και τρόλεϊ μπορεί να κυκλοφορήσουν επιπλέον σήμερα; Και τι απαιτείται για αυτό;
Μπορούν άμεσα 170 λεωφορεία με πολύ μικρό κόστος, να τεθούν άμεσα στην κυκλοφορία. Με την κατάλληλη αγορά ανταλλακτικών επισκευάζονται μέσα σε ένα μήνα, σχεδόν άλλα 100. Το ότι αυτά τα οχήματα δεν έχουν επισκευασθεί, ενώ γνώριζαν για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, δείχνει ή την ολιγωρία ή τη διάθεση της κυβέρνησης για το ξεκίνημα της ιδωτικοποίησης της ΟΣΥ.
Μπορούν άμεσα 170 λεωφορεία με πολύ μικρό κόστος, να τεθούν άμεσα στην κυκλοφορία. Με την κατάλληλη αγορά ανταλλακτικών επισκευάζονται μέσα σε ένα μήνα, σχεδόν άλλα 100
Εσείς τι προτείνεται να γίνει;
Αν θέλουμε η δημόσια αστική συγκοινωνία να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και να προσφέρει υψηλό συγκοινωνιακό έργο, χρειάζονται μια σειρά από παρεμβάσεις. Πρώτον, άμεσες προσλήψεις που θα πυκνώσουν τα δρομολόγια. Δεύτερον, αναδιάρθρωση γραμμών και δρομολογίων από τον ΟΑΣΑ, με κύριο μέλημα τις ώρες αιχμής των εργαζομένων. Τρίτον, άμεση παραγγελία ανταλλακτικών και αποκατάσταση βλαβών.
Τέταρτον, επιστροφή όλων των αποσπασμένων οδηγών καθώς και των εν ενεργεία συναδέλφων που ρουσφετολογικά δεν είναι στη θέση τους. Πέμπτον η κυβέρνηση να στηρίξει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και να μην προσπαθεί να τις καταστήσει οικονομικά ζημιογόνες, υπογράφοντας συμβάσεις εκατομμυρίων με τους ιδιώτες των ΚΤΕΛ και φέρνοντας λεωφορεία δεκαπενταετίας με leasing. Αυτό δεν είναι επένδυση, είναι απαξίωση και στοιχίζει ακριβά στον Έλληνα πολίτη.