- Η ΠΟΘΑ οργανώνει κινητοποίηση στις 5 Νοεμβρίου, ενώ ανοιχτή παραμένει η διαμαρτυρία έξω από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Έντονες διαφωνίες και προβληματισμούς στους συνδικαλιστικούς φορείς των καλλιτεχνών, δημιουργών και εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού προκαλεί η συνάντηση που ζήτησε η υπουργός Πολιτισμού, χθες και σήμερα, με μεμονωμένους επαγγελματίες από τους κλάδους του θεάτρου, του χορού και της μουσικής, «κεκλεισμένων των θυρών».
Σε επιστολή διαμαρτυρίας τους, σημειώνουν μεταξύ άλλων πως «Όσο κι αν είναι γνώριμες παρόμοιου είδους κινήσεις, μας προβληματίζει εντονότατα το ότι οι συναντήσεις αυτές κανονίζονται κρυφά, μυστικά (με συστηματική προσπάθεια μη δημοσιοποίησης του περιεχομένου, αλλά και των συμμετεχόντων), χωρίς δημοσιευμένο στην κοινωνία πλαίσιο και χωρίς κάλεσμα και θεσμικών αντιπροσώπων των καλλιτεχνών».
Σε «επικοινωνιακούς λόγους» αποδίδει την υπουργική πρόσκληση ο πρόεδρος της ΠΟΘΑ Κώστας Κεχαγιόγλου και τονίζει πως «οι συναντήσεις πρέπει να γίνονται με τρόπο διαφανή και ανοιχτό. Βασικά, πρέπει να μας αποσαφηνίσει τους συμμετέχοντες, τον σκοπό και κυρίως τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Η υπουργός πρέπει να καταλάβει ότι δεν καλεί τους φίλους της για καφέ. Φυσικά και έχει δικαίωμα να καλέσει προς συζήτηση κι ενημέρωση όποιους θέλει. Αλλά όλα αυτά πρέπει να τεθούν μέσα σε ολοκληρωμένο πλαίσιο. Ας μας πει τι σκέφτεται και να της πούμε τι σκεφτόμαστε», σχολιάζει ο πρόεδρος της ΠΟΘΑ.
Στην επιστολή τους, τα καλλιτεχνικά σωματεία υποστηρίζουν μεταξύ άλλων πως τους λυπεί το γεγονός «ότι τα ζητήματα που έχουν μπει στην ατζέντα τής εν λόγω συνάντησης είναι ζητήματα που ήδη έχουν συζητηθεί εκτενώς με τα σωματεία και τους θεσμικούς εκπροσώπους, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα ως προς το για ποιο λόγο να επιθυμεί η υπουργός να τα ακούσει πάλι εξατομικευμένα και με κλειστές πόρτες».
Η συνεχής επίκληση στο πρόσωπο αντί του συνόλου, στην προσωπικότητα αντί του θεσμού, στο ταλέντο και την ιδιοφυΐα του ενός αντί στη συλλογική διαμόρφωση από τους πολλούς και για τους πολλούς, μας έχει οδηγήσει στο σημείο μηδέν, που τώρα βρισκόμαστε. Στόχος της επιστολής είναι η υπουργός να αντιληφθεί επιτέλους ότι οι διαδικασίες οφείλουν να είναι δημόσιες, ανοιχτές και διαυγείς. “Έχουμε ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ από τα ‘προσωπικά οράματα’, τις προσωπικές βλέψεις και τις προσωπικές απόψεις ‘προσωπικοτήτων’ στον χώρο του πολιτισμού».
Ο Κώστας Κεχαγιόγλου επιμένει ακόμη στο γιατί η υπουργός «δεν κατακεραυνώνει αποφάσεις όπως της περασμένης Παρασκευής, όπου απαγορεύεται το μικρόφωνο κατά τη διάρκεια ζωντανής μουσικής σε χώρους εστίασης. Με αποτέλεσμα οι τραγουδιστές να κοπιάζουν εκσφενδονίζοντας περισσότερα σταγονίδια. Αφήστε που οι σάλες έχουν φτιαχτεί για μηχανική υποστήριξη. Επιπλέον επιτρέπει έως τρία άτομα στο σχήμα, ενώ το καθένα λειτουργεί με τουλάχιστον πέντε. Πρόκειται για μέγιστη ανοησία. Χωρίς τεκμηρίωση», καταλήγει.
Η ΠΟΘΑ οργανώνει κινητοποίηση στις 5 Νοεμβρίου, ενώ ανοιχτή παραμένει η διαμαρτυρία έξω από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, καθώς «ένα μέρος του προσωπικού υπάγεται πλέον σε εργολαβική εταιρεία, με αποτέλεσμα οι συμβάσεις να μην είναι ανά σεζόν”. Την επιστολή συνυπογράφουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, το Σωματείο Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού, η Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδας, η ΣΕΚΑΧΟ και οι SupportArtWorkers.