Εκρηκτικό είναι το κλίμα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τα σχέδια της Cosco-OΛΠ για την ίδρυση ναυπηγείου στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, προκαλούν την οργή των ναυπηγοεπισκευαστών, οι οποίοι είναι απόλυτοι πως κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.
Η αντιπαράθεση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μετά και την αποτυχημένη συνάντηση των δυο πλευρών την περασμένη Παρασκευή, όταν τα στελέχη του ΟΛΠ έκαναν γνωστό οτι δεν είναι διατεθειμένοι να υπογράψουν το συμφωνητικό που είχαν συμφωνήσει οι δυο πλυερές τον Ιούνιο και στο οποίο θα υπήρχε η δέσμευσή τους για τη μη ίδρυση ναυπηγείου.
Σήμερα (Τετάρτη) οι εκπρόσωποι των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων απάντησαν στην προχθεσινή ανακοίνωση του ΟΛΠ , λέγοντας ότι ο ΟΛΠ
«εξέδωσε άρον άρον ανακοίνωση Τύπου, επιχειρώντας να μετατρέψει το άσπρο μαύρο, γνωρίζοντας ότι στο λιμάνι θα πνεύσουν πολλά Μποφόρ και όλα αυτά με αποκλειστική δική του ευθύνη, αφού χωρίς προσχήματα αθέτησε τα συμφωνηθέντα με τους Έλληνες ναυπηγοεπισκευαστές».
Η «Εφ.Συν», όπως είχε κάνει και με την ανακοίνωση του ΟΛΠ, δημοσιεύει ολόκληρη την ανακοίνωση των ναυπηγοεπισκευαστών.
Η ανακοίνωση
Οι μέρες και τα έργα των Κινέζων του ΟΛΠ- Ο λαός να μάθει επι τέλους την πλήρη αλήθεια.
Ισχυρίζονται ότι επένδυσαν τέσσερα εκατομμύρια για να αποκαταστήσουν λειτουργικές δυνατότητες των δύο υφιστάμενων πλωτών δεξαμενών. Αυτό όμως δεν είναι επένδυση. Είναι η υποχρέωσή τους να διατηρούν σε καλή κατάσταση τις υποδομές. Γνωρίζει ο κόσμος ότι ακόμα και αυτά τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, που επικαλούνται είναι ένα μικρό μέρος από τα 77 εκατομμύρια ευρώ που βρήκαν οι Κινέζοι στα ταμεία του ΟΛΠ; Ψέμα στο ψέμα. Προβάλλουν επένδυση 136 εκατομμυρίων ευρώ για τις προβλήτες κρουαζιέρας, εκ των οποίων όμως μόλις 5% είναι η συμμετοχή του «επενδυτή».
Αποκρύπτουν ότι τα 95% της επένδυσης είναι χρήματα ΕΣΠΑ, δηλαδή ελληνικά χρήματα. Ποιος είναι αλήθεια ο προγραμματισμός και τα έργα της επένδυσης των 170 εκατομμυρίων ευρώ, που ο ΟΛΠ δανείστηκε από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα; Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει έργα, αλλά ούτε και κάποια πληροφόρηση. Όσο για τα 5 ή 7 ή 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (containers) και ο Πειραιάς ως το τρίτο και δεύτερο και πρώτο λιμάνι της Μεσογείου, απλά να ‘χουμε να λέμε. Στο δια ταύτα όμως, να μας πουν ποια είναι η προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική μας οικονομία.
Ισχυρίζονται πως επένδυσαν στη νέα πλωτή δεξαμενή “Πειραιάς ΙΙΙ” και αποκρύπτουν ότι πρόκειται για υποχρεωτική επένδυση, ουσιαστικά μέρος του τιμήματος αγοράς του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ. Αποκρύπτουν ότι η δεξαμενή, επιθυμητής ηλικίας κατασκευής 10 ετών κατά την προκήρυξη, είναι πολύ μεγαλύτερη των 50 ετών, πιθανότατα 50 και βάλε (ο γερανός της δεξαμενής είναι του 1952). Αποκρύπτουν τα σοβαρά λειτουργικά της προβλήματα, όπως ότι το βύθισμα της δεξαμενής είναι μόλις 6,50 μέτρα, ενώ η προκήρυξη όριζε ως προδιαγραφή βύθισμα μέχρι 8,20 μέτρα.
Λόγω κακοτεχνιών του ΟΛΠ η νέα πλωτή δεξαμενή “Πειραιάς ΙΙΙ” απέχει της προβλήτας πλέον των 30 μέτρων, γεγονός που δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα και περιορίζει τις λειτουργικές της δυνατότητες. Αποκρύπτουν, πως αν και στους brokers στο διαδίκτυο αντιστοίχων δυνατοτήτων πλωτές δεξαμενές, ίσως και πολύ νεώτερες, πωλούνται 11,5 εκατομμύρια δολάρια, το κόστος της συγκεκριμένης πλωτής δεξαμενής “Πειραιάς ΙΙΙ” ,αγορασμένης από την COSCO CHINA,αναφέρεται να ανέρχεται σε 24,8 εκατομμύρια ευρώ. Κύκλοι της ναυπηγοεπισκευής, με μεγάλη πείρα και χρόνια στο «κουρμπέτι», κάνουν λόγο για δεξαμενή αξίας όσο για παλιοσίδερα (scrap), δηλαδή αξίας περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ, που οι Κινέζοι μετασκεύασαν για να μας τη «φορτώσουν».Αναρωτιόμαστε ο έλεγχος του Ανεξάρτητου Μηχανικού που είναι; Μήπως το ζήτημα αυτό έχει ενδιαφέρον αυτεπάγγελτης εξέτασης από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές;
Κάνουν συγκρίσεις πληρότητας των δεξαμενών για τα έτη, που αυτές ήταν σε συντήρηση. Γιατί αποφεύγουν τη σύγκριση με τα έτη 2006, 2007 και 2008; Όσο για τα 108 πλοία, που επικαλούνται στην πρόσφατη ανακοίνωση Τύπου, αυτά δεν τα έφερε ο ΟΛΠ, αλλά οι Ελληνες πλοιοκτήτες, γιατί εμπιστεύονται την τεχνογνωσία και τη συνέπεια των ελληνικών ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων. Είναι αυτοί οι ίδιοι πλοιοκτήτες, που έφυγαν αγανακτισμένοι από τις υψηλές χρεώσεις των δεξαμενών του ΟΛΠ. Χρεώσεις που είναι σχεδόν τριπλάσιες από τα ανταγωνιστικά γειτονικά μας ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Τουρκίας.
Αν στο γεγονός αυτό προσθέσουμε και το δυσθεώρητο κόστος παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων, που προκύπτει από μονοπωλιακές καταστάσεις, που ο ΟΛΠ υποθάλπει συστηματικά, εκτρέποντας τα πλοία μας, προς άλλα τούρκικα κατά κανόνα λιμάνια, τότε σίγουρα θα μιλήσουμε για τεράστια εθνική ζημιά και θα δείξουμε ως υπεύθυνο τον ΟΛΠ.
Μια επίσκεψη στις υποδομές της ναυπηγοεπισκευής του Πειραιά θα πείσει και τον πλέον κακόπιστο για την πλήρη εγκατάλειψή τους στα 4 χρόνια διαχείρισής τους από το νέο «ψευτοεπενδυτή». Φωτογραφικό υλικό θα σταλεί σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Μετά από όλα αυτά το κινέζικο «αρπαχτικό» θέλει να αρπάξει και τον χώρο ναυπηγοεπισκευής των ελληνικών επιχειρήσεων. Θέλει ένα ναυπηγείο φιλέτο, προϊόν «κλοπής» από τις ελληνικές επιχειρήσεις κατά παράβαση του νόμου. Κατά τη συνήθη πρακτική τους οι Κινέζοι, θέλουν ένα ναυπηγείο, που δεν θα ξοδέψουν, ούτε για να το αποκτήσουν, αλλά και ούτε για να το λειτουργήσουν.
Υπάρχει αλήθεια ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος που υποθάλπει ένα τέτοιο ατόπημα; Υπάρχει ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος να εισηγηθεί και να στηρίξει ένα τέτοιο πολιτικό σκάνδαλο ; Να δοθεί και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα τέτοιο φιλέτο στους Κινέζους την ίδια στιγμή, που επιδιώκεται η πώληση των ναυπηγείων της Ελευσίνας με μεγάλα φορολογικά και ασφαλιστικά βάρη, πλεονάζον εργατικό δυναμικό και μεγάλο κόστος επισκευής των υποδομών σε αμερικανικά κατά πληροφορίες κεφάλαια; ο κινέζικο «αρπαχτικό» έβαλε στο μάτι το χώρο εργασίας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Αποτέλεσμα θα είναι να κλείσουν 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και 1.500 δορυφορικές, που απασχολούν πάνω από 20.000 μόνιμους και πάνω από 7.000 έκτακτους εργατοϋπαλλήλους. Επιδιώκουν να στήσουν πάνω στη δυστυχία των τοπικών κοινωνιών και των κατά 40% μειωμένων μισθών και ημερομισθίων, το τραπέζι των υπερκερδών τους, που θα οδεύουν προς την Κίνα και τις τσέπες ημετέρων.
Οι ναυπηγοεπισκευαστές με κοινωνική ευθύνη θα σταθούν ανάχωμα στη φτωχοποίηση του Πειραιά και στο επαπειλούμενο κύμα νέο- ανέργων, νεόπτωχων. Οι Κινέζοι να συμμορφωθούν με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να σεβαστούν το χώρο και τις τοπικές κοινωνίες, που τους φιλοξενούν. Να ρίξουν χρήμα ζεστό στην αγορά, αλλιώς να πάρουν το δρόμο της επιστροφής. Να συμμορφωθούν, αλλιώς αυτός ο τόπος θα τους αποβάλει κακήν κακώς. Όχι άλλο στους αποικιοκράτες.
efsyn