Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
σε χθεσινό Εσωτερικό Σημείωμα της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού Ομίλου επικοινωνείται η λήψη πρόσθετων μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Το παράδοξο, ωστόσο, είναι ότι ακόμη και σήμερα η κραυγή απόγνωσης από πλευράς εργαζομένων για τις ελλείψεις σε μέσα και πρακτικές που ενισχύουν την προστασίας τους, για κάποιο ανεξήγητο λόγο μοιάζει να μην φθάνει στα αυτιά των υπευθύνων.
ΜΑΣΚΕΣ
Στη μεγαλύτερη συστημική Τράπεζα και μία από τις μεγαλύτερες σε αριθμό εργαζομένων ελληνικές επιχειρήσεις, το προσωπικό αναγκάζεται να καλύπτει με δική του δαπάνη το κόστος για την προστασία και διασφάλιση της υγείας του και την ανάσχεση επέκτασης της φονικής νόσου Covid-19 ή προσπαθεί με πλάγιους τρόπους να εξασφαλίσει τα απαραίτητα για την προστασία του μέσα, μέσω παραγγελιών, υπαινισσόμενο ότι αφορά παροχή προς πελάτες, τη στιγμή που και στο … μπακάλικο της γειτονιάς παραμένει αυτονόητη η χορήγηση των στοιχειωδών μέσων αυτοπροστασίας προς εργαζόμενους, με μέριμνα και δαπάνη του εργοδότη.
Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας επισημάναμε ότι οι υφασμάτινες μάσκες που πρόσφατα διατέθηκαν στο προσωπικό δεν προορίζονται για πολύωρη και επαγγελματική χρήση, καθώς:
- η επί 7,5ωρο χρήση τους αναπόφευκτα οδηγεί σε κατακράτηση υγρασίας, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους και επιβάλλει τη συχνή αλλαγή τους,
- τυχόν επαναχρησιμοποίησή τους μετά από ολιγόλεπτη αφαίρεση, π.χ. για την κατανάλωση ενός μικρού γεύματος ή την πρόσληψη υγρών εγκυμονεί ομοίως κινδύνους,
- η συνεχής επαναχρησιμοποίηση και το ανεπαρκές φιλτράρισμα της υφασμάτινης μάσκας μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης.
Για τους λόγους αυτούς, επαναλαμβάνουμε ότι κρίνεται επιβεβλημένη η χορήγηση και διαρκής αναπλήρωση μασκών μιας χρήσης μερίμνη και δαπάνη της Τράπεζας, τόσο για το προσωπικό αλλά και για το πελατειακό κοινό, στην περίπτωση που αυτό προσέρχεται χωρίς να διαθέτει την απαραίτητη προστατευτική μάσκα.
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ Plexiglass
Τονίζουμε, για ακόμη μία φορά, την ανάγκη άμεσης τοποθέτησης προστατευτικών – διαχωριστικών plexiglass σε ΟΛΑ τα σημεία εξυπηρέτησης πελατών και ειδικής επιδαπέδιας σήμανσης για την οριοθέτηση ασφαλών αποστάσεων μεταξύ εργαζομένων και πελατών.
Λύσεις – ημίμετρα, όπως αυτές που απαντώνται σε κτήρια Διοίκησης (π.χ. κτήριο Αριστοτέλους – Θεσσαλονίκη), οι οποίες αντί να προστατεύουν τους εργαζόμενους, καταλήγουν να προστατεύουν τα … τηλέφωνα και τους υπολογιστές, οφείλουν άμεσα να αντικατασταθούν από αξιόπιστες κατασκευές, που θα εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των εργαζομένων.
ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε την ανάγκη αυστηρής τήρησης του μέτρου της ελεγχόμενης προσέλευσης των συναλλασσόμενων, με μηδενική αναμονή πελατών εντός των καταστημάτων.
Δυστυχώς ακόμη και σήμερα, με τον κίνδυνο η κατάσταση να λάβει, πλέον, δραματικές διαστάσεις, παρατηρούνται ανεπίτρεπτες εικόνες συνωστισμού σε μερίδα καταστημάτων της Τράπεζας.
Η ποιοτική - πελατοκεντρική εξυπηρέτηση δεν θα πρέπει για κανένα λόγο να λειτουργεί ως άλλοθι για εκπτώσεις σε θέματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, στα οποία δεν θα πάψουμε να αναφερόμαστε συνεχώς, καταθέτοντας πάντοτε εποικοδομητικές και υπεύθυνες προτάσεις.
Για το λόγο αυτό, καλούμε τους συναδέλφους μας να συνεχίζουν να επικοινωνούν μαζί μας και να μας υποδεικνύουν σχετικές περιπτώσεις, ώστε να αναληφθούν οι από μέρους μας ενδεδειγμένες ενέργειες.
Δεν υπάρχει άλλη πολυτέλεια χρόνου. Τα τριψήφια σε αριθμό κρούσματα, σε καθημερινή βάση, αποτελούν τους πλέον αδιάψευστους μάρτυρες.
Είναι ανάγκη να παρθούν μέτρα ΧΘΕΣ.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ