Επιστολή στην Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕΚύριοι,Όπως γνωρίζετε μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2017 και στα πλαίσια της συμφωνίας που υπογράφηκε μεταξύ της Εταιρείας και του Σωματείου μας τον Δεκέμβρη του ίδιου έτους (έπειτα από την καταγγελία μαςστο Υπουργείο Εργασίας για τις συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών), προχώρησαν οι προσλήψεις 90 και πλέον νέων μηχανοδηγών για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων.
Ωστόσο 2 χρόνια σχεδόν μετά την συμφωνία αυτή και με την ροή των συνταξιοδοτήσεων να συνεχίζεται, είναι πλέον κοινά παραδεκτό ότι απαιτούνται νέες προσλήψεις προκειμένου να καλυφθούν οι κενές οργανικές θέσεις. Άλλωστε το τελευταίο διάστημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αναπτύξει νέες δραστηριότητες και υπηρεσίες, γεγονός που δημιουργεί επιπρόσθετες ανάγκες στον κλάδο έλξης.Το Σωματείο μας και οι μηχανοδηγοί στο σύνολο τους, στήριξαν έμπρακτα την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας προς όφελος τόσο της ανάπτυξης της όσο και προς ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί ο σιδηρόδρομος, μέσο που μεταφέρει σε κάθε γωνιά της χώρας το επιβατικό κοινό.Ωστόσο είναι πλέον υπαρκτός ο κίνδυνος να δημιουργηθούν και πάλι φαινόμενα υπερεργασίας που σε καμία περίπτωση δεν γίνονται δεκτά ούτε από το Σωματείο μας, αλλά ούτε και υπάρχουν –καν- ακόμα και ως σενάριο (πόσο μάλλον ως πραγματικότητα) στην μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Trenitalia.Και δεν υπάρχουν γιατί είναι γνωστές σε όλους οι επιπτώσεις που μπορεί να υπάρξουν από την υπερεργασία των μηχανοδηγών για την ασφάλεια κυκλοφορίας, πόσο μάλλον σε ένα δίκτυο με πολλές ατέλειες όπως το Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο.Για τον λόγους αυτούς σας καλούμε όπως άμεσα προχωρήσετε στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης των αιτήσεων που έχουν υποβάλει συνάδελφοι μας για την ένταξη τους στον κλάδο μας, μετά την –ορθότατη- από μέρους σας, προκήρυξη 25 θέσεων μηχανοδηγών με την διαδικασία της εσωτερικής μετάταξης. Στις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί σας καλούμε όπως λάβετε υπόψη σας και αυτές των συναδέλφων της τεχνικής βάσης, που οι συμβάσεις τους έληξαν τον Απρίλιο του 2020και δεν ανανεώθηκαν καθώς και τυχόν αιτήσεις συναδέλφων που είχαν διακόψει την εργασιακή τους σχέση με την εταιρεία, λόγω στράτευσης.
Θεωρούμε ότι η διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το συντομότερο, εντός των επόμενων μηνών, οπότε και οι 25 επιλεχθέντες θα πρέπει να ξεκινήσουν την μαθητεία τους για την κτήση της άδειας μηχανοδήγησης καθώς οι ανάγκες της εταιρείας στον κλάδο έλξης, είναι σημαντικές.
Στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνηση.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Κ. Γενιδούνιας Π. Μωραΐτης