Διαβάζουμε στο στέκι της έλξης – Το blog των μηχανοδηγών :
Για άλλη μια φορά η πλειοψηφία της ΠΟΣ (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΔΕΣΚ) απέδειξε ότι κινείται χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ. Αφού οι συνδικαλιστές
(ιδιαίτερα της ΔΑΚΕ και ΔΕΣΚ) απέτυχαν παταγωδώς στο να εκπροσωπήσουν τους εργαζόμενους, τώρα σε αγαστή συνεργασία προχωρούν σε ένα εξώδικο,απο το …νέο Σωματείο στο οποίο “τυχαία” ο Πρόεδρος(Λάζου) είναι και μέλος του Προεδρείου της Ομοσπονδίας με την ΔΑΚΕ και Γραμματέας είναι και μέλος του Προεδρείου της Ομοσπονδίας με την ΔΕΣΚ (Παναγούλιας), εξώδικο στο οποίο οι εκπρόσωποι του αυτοπροσδιορίζονται ως αντιπροσωπευτικό και πολυπληθέστερο.
Η εικόνα και η ουσία
Αν έβλεπε κάποιος την εικόνα στην συγκέντρωση της Καρόλου κατά την διάρκεια της 4ωρης στάσης εργασίας (όπου είχαν καταργηθεί και τα τρένα) θα αναρωτιόταν που είναι οι εργαζόμενοι ή οι απολυμένοι της τεχνικής βάσης και οι στρατευμένοι που αναμένουν την επαναπρόσληψη τους. Η αλήθεια είναι ότι οι εργαζόμενοι, οι απολυμένοι και ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι, γύρισαν την πλάτη στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας (και κατά συνέπεια και του “νέου” Σωματείου). Χόρτασαν από λόγια 10 μήνες και δεν τσιμπάνε πλέον.
Οι χυδαίες δηλώσεις του εκπροσώπου της ΔΕΣΚ συναδέλφου Παναγούλια, την ημέρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναφωνούσε απο μικροφώνου “που πήγαν οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να πάρουν το χιλιάρικο των Ιταλών” την ημέρα εκείνης της κινητοποίησης, δεν έχουν ακόμα ξεχαστεί απο κανένα συνάδελφο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την περασμένη Πέμπτη λοιπόν, οι εργαζόμενοι γύρισαν για άλλη μια φορά την πλάτη στον εργατοπατέρα της ΔΕΣΚ και τους συνεργάτες του εντός της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Μόνο που τώρα δεν τόλμησε ο Παναγούλιας να αναρωτηθεί που πήγαν οι εργαζόμενοι γιατί ΗΞΕΡΕ την αλήθεια, χωρίς μάλιστα να μπορεί να επικαλεστεί δικαιολογίες. Ότι δηλαδή οι εργαζόμενοι γύρισαν (και πάλι) την πλάτη σε αυτόν και τους ηγέτες της ΠΟΣ.Αν δεν ήταν και οι συνταξιούχοι σιδηροδρομικοί και εκπρόσωποι απο άλλα μέσα μεταφοράς και Σωματεία, η συγκέντρωση δεν θα αριθμούσε ούτε καν σε αριθμό τα μέλη του ΔΣ της ΠΟΣ. Εκεί κατάντησαν το συνδικάτο των σιδηροδρομικών ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΔΕΣΚ. Για αυτό και δεν υπήρξε ούτε μια φωτογραφία απο την συγκέντρωση που υποτίθεται είχε οργανωθεί και καιρό πριν.
Πέραν όμως απο την εικόνα υπάρχει και η ουσία. Το “νέο” Σωματείο ούτε αντιπροσωπευτικό είναι, ούτε πολυπληθέστερο. Αυτό αποδείχτηκε τόσο απο την τοποθέτηση του εκπροσώπου της ΔΕΣΚ στην τελευταία συνέλευση στο ΜΑΙ, όταν και ζήτησε -εκλιπαρώντας σχεδόν- να σταματήσουν οι διαγραφές από αυτό καθώς οι συνάδελφοι εγγράφονται με αυξανόμενο ρυθμό στο επιχειρησιακό Σωματείο (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) όσο και από το ότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα μέλη που παρουσίασε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεπερνούν τα 470, ενώ μεταξύ αυτών έχουν εγγραφεί δεκάδες μαθητές που έχουν σχέση εργασίας με τον ΟΑΕΔ (όχι με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και υπάρχουν και δεκάδες πλέον διπλοεγγραφές. Στους 470 μέλη είναι και οι 80 απολυμένοι, με πολλούς όμως και εξ αυτών να έχουν εγγραφεί και στην ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Φυσικά και σύμφωνα με τον Νόμο, η αντιπροσωπευτικότητα ενός Σωματείου δεν προσδιορίζεται απο τα μέλη που παρουσιάζει, αλλά απο το πόσοι έχουν ψηφίσει στις αρχαιρεσίες του. Αναρωτιόμαστε όμως, πως η ΠΟΣ θεωρεί ότι οι μαθητές του ΟΑΕΔ στο “νέο” Σωματείο μπορούν να είναι μέλη του και ενώ δεν έχουν καν υπογράψει σύμβαση εργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ σύμφωνα με την ίδια ΔΕΝ μπορούσαν να ήταν μέλη στην ΠΕΠΕ εργαζόμενοι που είχαν υπογράψει σύμβαση εργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα αορίστου χρόνου! Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θέση της Νομική Συμβούλου της ΠΟΣ για το θέμα. Πολιτικά όλοι οι σιδηροδρομικοί βγάζουν τα συμπεράσματα τους.
Για εμάς κάθε εργαζόμενος μπορεί και πρέπει να είναι μέλος σε Σωματείο
Θα…καταγγείλουν και την ΣΣΕ
Αφού λοιπόν το “νέο” Σωματείο κάνει ένα άλμα λογικής και αυτοπροσδιορίζεται ως αντιπροσωπευτικό και πολυπληθέστερο, ενημερώνει πως θα…καταγγείλει και την επιχειρησιακή ΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν δεν τους καλέσουν στην συνάντηση (οι εργοδότες). Θα καταγγείλουν δηλαδή μια ΣΣΕ που δεν έχουν υπογράψει, συνδικαλιστές ενός Σωματείου που δεν έχει κάνει ακόμα εκλογές! Αυτό υπέγραψαν σήμερα στο εξώδικο τους ΔΑΚΕ και ΔΕΣΚ και μετά οι εκπρόσωποι τους θέλουν να παρουσιάζονται ως …σοβαροί στους εργαζόμενους.
Κίνηση πανικού
Το σημερινό εξώδικο του “νέου” Σωματείου ήταν μια πράξη απελπισίας απέναντι στην έναρξη διαπραγματεύσεων για την νέα ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο τα 2 Σωματεία που έχουν την ευθύνη για αυτήν. Δεν περίμεναν αυτήν την εξέλιξη οι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΔΕΣΚ και έχασαν την γή κάτω απο τα πόδια τους κανονικά. Αντί όμως να ζητήσουν απο το επιχειρησιακό Σωματείο να συμμετέχουν στην διαπραγμάτευση, έστειλαν ένα εξώδικο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προκαλεί γέλιο σε κάθε συνδικαλιστή που γνωρίζει την κείμενη Νομοθεσία.
Αναρωτιόμαστε γιατί το έστειλαν όμως στο Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο συνεχώς προσπαθούν να εμπλέξουν σε διαδικασίες που δεν έχουν σχέση με το δημόσιο. Συνεχίζουν να διχάζουν τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και κάνουν 10 μήνες τώρα.Και πλέον δίνουν μάχη οπισθοφυλακής για να διασώσουν τα προσχήματα. Για αυτό και οι οξυμένες επιθέσεις των εκπροσώπων της ΔΕΣΚ σε συνδικαλιστές των Σωματείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θυμίζουν σχεδόν το ακροδεξιό συνάφι με την εμπάθεια που βγάζουν σε πρόσωπα, ξεχνώντας να αναφερθούν στις πολιτικές που οδηγούν στην αναστολή των Συμβάσεων και πόσα άλλα αντεργατικά μέτρα του τελευταίου έτους. Και η αγαστή συνεργασία τους με την ΔΑΚΕ και την ΠΑΣΚ είναι αντιληπτή και απο τον τελευταίο συνάδελφο στην τεχνική βάση.
Κουβέντα για την ολοφάνερη απεργοσπασία 3 Σωματείων της ΣΤΑΣΥ, μελών της ΠΟΣ, ουρλιαχτά για τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε καθημερινή βάση.
Κανένα εργαζόμενο πλέον δεν πείθουν. Ενδόμυχα ίσως πλέον παρακαλούν να υπογραφεί η νέα ΣΣΕ το συντομότερο απο τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα ενημερώσουν υπεύθυνα για την πορεία των διαπραγματεύσεων όλους τους συναδέλφους και δεν έχουν καμία πρόθεση να οδηγήσουν τα πράγματα στον ΟΜΕΔ, δηλαδή σε αδιέξοδο.
Το στέκι της έλξης – Το blog των μηχανοδηγών