Τι επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ελλάδας
Σειρά ερωτημάτων για τις επιπτώσεις που θα έχει ο «Mεγάλος Περίπατος» του Δήμου Αθηναίων, στην εξυπηρέτηση των τουριστών, των ξενοδοχείων και συνακόλουθα την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων, στις περιοχές που πεζοδρομούνται ή διαμορφώνονται οδοί ήπιας κυκλοφορίας, θέτει το Συνδικάτο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ελλάδας, με επιστολή που έστειλε στον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη, με κοινοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων. Απ’ ό,τι φαίνεται από τα προβλήματα που επισημαίνονται στην επιστολή του Συνδικάτου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ελλάδας, η απουσία διαβούλευσης με τους κοινωνικούς φορείς και η σπουδή για την έκδοση της ΚΥΑ, δυναμιτίζει -πριν καν υπάρξει- τον «Μεγάλο Περίπατο», με ευθύνη της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων, υπό τον Κώστα Μπακογιάννη, που για ακόμη μια φορά προτίμησε την επικοινωνία, αγνοώντας τον ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία.
Το κείμενο της επιστολής:
Αθήνα, 3/6/2020 Αρ.Πρωτ : 62/2020
Προς:
Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κ. Μπακογιάννη
Κοινοποίηση:
Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αθηναίων
Αξιότιμες Κυρίες,
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με μεγάλη έκπληξη παρακολουθούμε τόσες μέρες για τον μεγάλο περίπατο της Αθήνας. Διαβάζουμε, ψάχνουμε και ειλικρινά μάλλον για εσάς, δεν υπάρχουν πουθενά άνθρωποι και επαγγελματικά οχήματα. Οι επισκέπτες της Αθήνας επισκέπτονται την πόλη μας πέφτοντας με αλεξίπτωτα. Γιατί άλλη εξήγηση δεν μπορούμε να δώσουμε!!!
Θα θέλαμε να μας απαντήσετε σε μερικά ερωτήματα μιας και όπως τονίζετε η μελέτη έγινε από… επιστήμονες του Πολυτεχνείου.
- Πού προκύπτουν από τη μελέτη σας οι απαραίτητες υποδομές για τα τουριστικά λεωφορεία;
- Οι επιστήμονες που εκπόνησαν τη μελέτη, γνωρίζουν τον όρο CITYTOUR;
- Οι επιστήμονες που εκπόνησαν τη μελέτη γνωρίζουν πόσα ξενοδοχεία βρίσκονται στις περιοχές που αποφασίσατε να πεζοδρομηθούν ή να μετατραπούν σε… δρόμους ήπιας κυκλοφορίας;
- Πώς θα εξυπηρετούνται οι πελάτες των ξενοδοχείων; Ειδικά δε κατά τις ημέρες άφιξης και αναχώρησης όπου θα υπάρχουν αποσκευές;
- Έχει γίνει σχετική μελέτη για τον αριθμό των λεωφορείων που θα εισέρχονται σε αυτούς τους πεζοδρόμους ή δρόμους ήπιας κυκλοφορίας;
- Έχει γίνει σχετική μελέτη για τη φθορά που θα έχουν οι πλάκες ή ό,τι άλλο έχετε αποφασίσει να στρωθεί κάτω, όταν θα πατάει επάνω όχημα π.χ. 12 τόνων πολλές φορές και 100 φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας;
- Γνωρίζετε ότι στο σύνολό τους, το μεγαλύτερο αλλά και ποιοτικότερο κομμάτι των επισκεπτών είναι άτομα μεγάλης ηλικίας που δεν μπορούν να μεταφέρουν αποσκευές σε μεγάλες αποστάσεις, ειδικά όταν δε θα το επιτρέπει και η ανεβασμένη θερμοκρασία;
- Γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο ενδεχομένως θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας (κλοπές, αρπαγές) σε ανυπεράσπιστους ανθρώπους; Τι σκοπεύετε να πράξετε σ’ αυτή την περίπτωση;
- Από τη στιγμή που σε ορισμένα σημεία τα οχήματα θα κινούνται υποχρεωτικά προς μία κατεύθυνση… πώς θα διασφαλιστεί η ομαλή πρόσβαση και αποχώρηση των οχημάτων, που σε πολλές των περιπτώσεων είναι έως και 14 μέτρα;
- Θα υπάρχουν ειδικές εσοχές στους πεζοδρόμους για στάθμευση των λεωφορείων, ώστε να γίνεται με ασφάλεια η επιβίβαση και αποβίβαση των επισκεπτών, αλλά συγχρόνως να έχει ροή ο πεζόδρομος ή ο δρόμος ήπιας κυκλοφορίας;
Γιατί όπως ευλόγως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να φορτώνει ένα λεωφορείο στο σημείο Α, ενώ συγχρόνως άλλο λεωφορείο φορτώνει στο σημείο Β και να περιμένει το ένα λεωφορείο να φύγει το άλλο για να περάσει.
Σ’ αυτή, δε, την εξίσωση ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΟΥΤΕ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ αλλά ΟΥΤΕ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΑ, ΟΥΤΕ ΤΑ ΤΑΞΙ, που όλοι καταλαβαίνουμε ότι θα παρκάρουν όπου θέλουν, με την πρόφαση ότι εξυπηρετούν ξενοδοχεία.
Κύριοι,
Σας είχαμε αποστείλει επιστολή με τα… αιτήματά μας καθώς και τις προτάσεις μας για το θέμα των τουριστικών λεωφορείων.
Έγινε μια συνάντηση με τον αντιδήμαρχο και μας ειπώθηκε και διαβεβαιώθηκε συγχρόνως να μην υπάρχει καμία ανησυχία από μέρους μας, ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΛΑΒΕΙ ΥΠ’ ΟΨΙΝ ΣΑΣ.
Δυστυχώς, με έκπληξη διαπιστώσαμε τι εννοούσατε!
Κύριε Δήμαρχε,
- Πώς σας φαίνεται που είσαστε δήμαρχος της μοναδικής πρωτεύουσας στην Ευρώπη όπου δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης -επί πληρωμή ώστε να υπάρχουν και έσοδα- για τα τουριστικά λεωφορεία;
- Πώς σας φαίνεται που τις ημέρες που έχουμε άφιξη τριών και τεσσάρων κρουαζιερόπλοιων, κάνουμε 45 λεπτά να ανέβουμε το parking της Ακρόπολης;
- Πώς σας φαίνεται την ώρα που ο κόσμος βγάζει φωτογραφίες στο Καλιμάρμαρο, έρχεται ο τροχονόμος (με ύφος… σερίφη) και δίνει εντολή… «πάρ’ το και φύγε… ρε»; Μάλιστα, την ίδια στιγμή που τα κίτρινα, κόκκινα και μπλε λεωφορεία ανοιχτού τύπου σταματάνε όπου θέλουν και κάποιος τους δίνει άδειες να δημιουργούν… στάσεις, όπου… θέλουν και βολεύονται; Οι επιστήμονες που έχουν εκπονήσει την συγκεκριμένη έρευνα, έχουν ενημερωθεί γι’ αυτό; Ποιοι έχουν συμφέροντα από αυτά τα λεωφορεία; Εδώ, αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω οχήματα χρησιμοποιούν EURO κινητήρα, που θεωρούμε ότι γνωρίζετε πολύ καλά τι αποτύπωμα αφήνουν στην πράσινη πόλη που ονειρεύεστε!
ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΠΩΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΣ ΑΦΑΙΡΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΦΟΡΤΩΝΕΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΒΑΖΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΓΕΛΑΝΕ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝΕ selfies ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ.
ΤΑ ΡΕΖΙΛΙΚΙΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΓΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!
Συνεχίστε λοιπόν το έργο των προκατόχων σας!
Απολογούμαστε αν η επιστολή μας αυτή σας φαίνεται ειρωνική ή και προσβλητική.
Μια τελευταία ερώτηση έχουμε μόνο να σας κάνουμε:
Ποια θα ήταν η δική σας αντίδραση, αν αντί κάποιοι, ενώ μπορούν να κάνουν τη ζωή του κόσμου και των εργαζομένων πιο εύκολη, τη… δυσκολεύουν στο μέγιστο βαθμό;
Με εκτίμηση,
για το ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Πρόεδρος: Νίκος Γούλας:
Γενικός Γραμματέας: Μάριος Νικολόπουλος