Εργαζόμενοι σε δύο εργοστάσια αυτοκινήτων της Nissan στη Βαρκελώνη ξεκίνησαν απεριόριστη απεργία λόγω έλλειψης σαφήνειας σχετικά με το μέλλον των επιχειρήσεων της Nissan στην Ισπανία.
Τα εργοστάσια στη Βαρκελώνη έκλεισαν λόγω της καραντίνας που προκλήθηκε από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης του κοροναϊού στα μέσα Μαρτίου και άνοιξαν εν μέρει στις 4 Μαΐου, ξεκίνησε αμέσως απεργία λόγω έλλειψης δέσμευσης για διατήρηση των επιπέδων απασχόλησης.
Οι εργαζόμενοι απεργούν λόγω ειδήσεων, ιδίως στα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, ότι η Nissan σκοπεύει να μειώσει το παγκόσμιο προσωπικό της κατά 20% και να κλείσει τα εργοστάσια της Βαρκελώνης. Φοβούνται ότι η Nissan θα κλείσει όλα τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια.
Τα σωματεία της Nissan έρχονται σε επαφή με την εταιρεία από πέρυσι για να συζητήσουν το παγκόσμιο επιχειρηματικό σχέδιο και το μέλλον των εργοστασίων στην Ισπανία. Αυτά εξακολουθούν να εξετάζονται και δεν έχουν κοινοποιηθεί αποφάσεις. Οι εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εργασίας επιβεβαιώνουν ότι δεν έχουν ζητηθεί διαβουλεύσεις για κανένα σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Η διοίκηση της Nissan έχει εγγυηθεί την παραγωγή των σημερινών μοντέλων μέχρι το τέλος του 2020, αλλά όχι τον όγκο παραγωγής, και απέρριψε τη δέσμευση για εγγύηση του τρέχοντος επιπέδου απασχόλησης. Η παραγωγή έχει ήδη μειωθεί στη Βαρκελώνη. Τέσσερα μοντέλα αποσύρθηκαν από την παραγωγή τα τελευταία δύο χρόνια.
Εάν τα κέντρα παραγωγής της Βαρκελώνης στο Zona Franca, Montcada και Sant Andreu de la Barca κλείσουν, κινδυνεύουν τρεις χιλιάδες άμεσες και σχεδόν είκοσι χιλιάδες έμμεσες θέσεις εργασίας. Δυο απειλές είναι επίσης δύο κέντρα παραγωγής εκτός της Καταλονίας, η Άβιλα και το Corrales de Buelna στην Κανταβρία.
Στις 4 Μαΐου, οι εργαζόμενοι της Nissan ξεκίνησαν απεριόριστη απεργία στις περιοχές Zona Franca και Montcada, μετά την αποτυχία της διαμεσολάβησης στις 30 Απριλίου. Η απεργία θα συνεχιστεί έως ότου η Nissan ανακοινώσει ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο διαχείρισης και οικονομικά αποτελέσματα στις 28 Μαΐου. Τα συνδικάτα αναλαμβάνουν στρατηγική ένωση με στόχο μόνο τις μικρότερες περιοχές παραγωγής. Μόνο 40 εργαζόμενοι απεργούν, αλλά αρκεί για να σταματήσει η παραγωγή.
Ο διευθυντής του τομέα της βιομηχανίας αυτοκινήτου IndustriALL, Georg Leutert, σημείωσε:
Εάν κλείσουν αυτά , η Καταλονία θα χάσει 100 χρόνια βιομηχανικής κληρονομιάς. Είναι σημαντικό ότι η Nissan επικοινωνεί ειλικρινά με το εργατικό δυναμικό της και φέρνει τα σχέδιά της στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Η έλλειψη επικοινωνίας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, όχι μόνο στην Ισπανία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Τρία συνδεδεμένα σωματεία IndustriALL εκπροσωπούν τους εργαζόμενους της Nissan: USO Industry Federation, UGT Industry Federation, Construction and Agriculture and Industry CC.OO.
Σε μια κοινή επιστολή προς συνδεδεμένα συνδικάτα, οι γενικοί γραμματείς της IndustriALL Global Union και της IndustriALL European Union, Valter Sanches και Luc Triangle εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους και ζήτησαν από την ηγεσία να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις.
Τα ισπανικά σωματεία προειδοποιούν ότι το κλείσιμο θα έχει αρνητικές συνέπειες για την εικόνα της εταιρείας. Εάν η Nissan συνεχίσει να κλείνει σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα γίνει η δεύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, μετά τη Honda, που θα αποσυρθεί από την Ευρώπη. Τα συνδικάτα ελπίζουν ότι η Renault θα βοηθήσει στην περίπτωση που η Nissan αποχωρήσει από την Ισπανία, ως μέρος της συμμαχίας μεταξύ Nissan, Renault και Mitsubishi, καθώς το εργοστάσιο της Nissan στο Ávila παράγει μέρη της Renault. Ωστόσο, η συμμαχία διέρχεται μια βαθιά κρίση και υπάρχει ήδη εικασία για την άμεση διάλυση της
Πηγή : http://www.industriall-union.org