- Διαβάζουμε το παρακάτω κείμενο στο Στέκι της έλξης:
Μνημείο εργοδοτικού συνδικαλισμού αποτελεί η τελευταία ανακοίνωση της ΠΑΣΚ την οποία πρέπει να τυπώνουν και να μοιράζουν οι εργοδότες και όχι οι συνδικαλιστές.
Εμμέσως η ΠΑΣΚ – Σιδηροδρομικών (η οποία έχει και την ευθύνη στην Ομοσπονδία μετά τα όσα έγιναν στο τελευταίο συνέδριο της ΠΟΣ) συζητά την μείωση μισθών για να αντιμετωπιστεί η υγειονομική κρίση στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, επιβεβαιώνοντας τα όσα έχουν καταγγελθεί για τον ρόλο της ηγεσίας της ΓΣΕΕ.
Χαρακτηριστική η αναφορά του Νίκου Φωτόπουλου μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ (ΕΜΕΙΣ/ΑΡΚΙ ΓΣΕΕ) για τον ρόλο της ΓΣΕΕ – Τροχονόμου στην κρίση,στις 17 Απριλίου : “Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ έδωσε το «πράσινο φως» για όσα γίνονται εις βάρος του κόσμου της εργασίας. Όταν βγαίνει από τις 10 Μάρτη, τρεις μέρες πριν βγει η πρώτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, και λέει πως «συμφωνήσαμε ότι το κόστος πρέπει να το επωμιστούμε όλοι»,τι περιμένετε από κει και πέρα; Δεν είναι ν’ απορεί κανείς για το τι θα βλέπουμε στη συνέχεια… Μπορεί ν α μας πει κανείς γιατί συμφώνησε; Οι εργαζόμενοι εννέα χρόνια τώρα είναι τα συνήθη υποζύγια, που καλούνται να πληρώσουν το κόστος και τα σπασμένα των πολιτικών συγκεκριμένων κυρίων. Γιατί έπρεπε να συμφωνήσουν ότι οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν κόστος;Τίποτα λοιπόν δεν είναι τυχαίο. Μετά την ανοχή της ΓΣΕΕ στις αποφάσεις για αναστολή συμβάσεων εργασίας και την εκ περιτροπής εργασία, στις 30 Απριλίου έρχεται η γραπτή πρόταση απο την ΠΑΣΚ- Σιδηροδρομικών μέλος της οποίας συμμετέχει στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ (Λεβέντης Θανάσης) : “Θα μπορούσαν π.χ. όλοι οι εργαζόμενοι να χρηματοδοτήσουν την παραμονή των 75 εργαζομένων για 4 μήνες χορηγώντας 1 ημερομίσθιο ο καθένας κάθε μήνα με τη μορφή δανείου, το οποίο η εταιρεία θα το επέστρεφε με τον ίδιο τρόπο αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο. Αυτό αποτελεί πρόταση προς την ΠΟΣ και τα Σωματεία και τους καλούμε να τολμήσουν ώστε να μην απολυθούν οι 75 εργαζόμενοι. ” αναφέρει η ΠΑΣΚ.
Aυτό που προτείνει μάλιστα η ΠΑΣΚ το ονομάζει αγώνα-αγώνα- αγώνα καθώς θεωρεί ότι τα μέτρα που ελήφθησαν από την Κυβέρνηση ενδέχεται να λάβουν μόνιμο χαρακτήρα. Θα αγωνιστούμε προφανώς δίνοντας…. δάνεια στην εργοδοσία. (Τα οποία θα μας επιστρέψει όταν και αν…). Αυτή είναι η λογική που προτάσσει η “πρώτη” δύναμη στο συνδικάτο της χώρας. Θα δανείζουν οι εργαζόμενοι τις επιχειρήσεις!
Στην ουσία η ΠΑΣΚ και συνειδητά πλέον, με την πρόταση της αυτή, θέλει να καταστήσει τον κάθε εργαζόμενο συνένοχο στην οικονομική κρίση που θα ακολουθήσει την υγειονομική και στηρίζει τα μέτρα που έχουν ληφθεί. Πρόκειται για πραγματικά επικίνδυνα πολιτική θέση και είναι απορίας άξιο πως οι γραφικοί επαναστάτες του πληκτρολογίου δεν την σχολίασαν. Αυτοί δηλαδή που μιλούν στον σιδηρόδρομο για εργοδοτικό συνδικαλισμό χρόνια τώρα δεν έβγαλαν κιχ για αυτήν την πρόταση.Και πως να βγάλουν αφού και οι ίδιοι θα αισθάνονται αμηχανία (και ενδόμυχα ντροπή) με όσα αναφέρουν οι άμεσοι συνεργάτες τους στο “νέο” που τάχα θέλουν να δημιουργήσουν.
Οι συνάδελφοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σε όλο τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο,οφείλουν να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.Αυτοί που απέρριπταν αυξήσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 100 Ευρώ το μήνα (+οικογενειακά) ως..ψίχουλα, σήμερα τους ζητάνε να δώσουν….δάνειο στην εταιρεία. Αύριο θα τους ζητήσουν να ξεχάσουν τον 13ο μισθό, μεθαύριο τον 14ο, να αποδεχτούν την κατάργηση των ΣΣΕ και πόσα ακόμα.Είναι επικίνδυνοι και αν δεν αλλάξουν λογική, ο μοναδικός συνεργάτης τους θα παραμείνει η ΔΑΚΕ με την οποία συμπορεύονται χέρι-χέρι από το 2010 και μετά.
Το στέκι της έλξης – Το blog των μηχανοδηγών
Υ.Γ. Δεν αφήνουμε ασχολίαστη την δήλωση Κιουτσούκη για τους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα Παραπολιτικά. Ο Κιουτσούκης προσπαθεί εμφανώς να απολογηθεί στην Νέα Δημοκρατία για τις ανακοινώσεις της ΔΑΚΕ των τελευταίων ημερών. Τον καταλαβαίνουμε γιατί αποδείχτηκε λίγος και πολιτικά αδύναμος. Θα του θυμίσουμε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατήγγειλε τις 100 προσλήψεις μετά την συμφωνία του Σωματείου των μηχανοδηγών. Τώρα επί Νέας Δημοκρατίας καταγγέλλει πάλι τους συνδικαλιστές του… ΣΥΡΙΖΑ (εμείς ξέρουμε ότι στο συνδικάτο υπάρχουν παρατάξεις και όχι πολιτικές δυνάμεις αλλά ο Κιουτσούκης το ξεχνά) επειδή … ο ίδιος δεν κατάφερε όντας συνδικαλιστικά ανίκανος να προστατέψει τους τεχνίτες. Τους συναδέλφους στην τεχνική βάση Κιουτσούκη, ΕΣΥ τους παρότρυνες να μην γραφτούν στο επιχειρησιακό Σωματείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέγοντας πως τα καλύτερα έρχονται.Τελικά ήρθε η μή ανανέωση συμβάσεων.
Υ.Γ. 2 Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι 100 έμμεσες απολύσεις (μη ανανέωση συμβάσεων ορισμένου χρόνου) τους τελευταίους 9 μήνες στην τεχνική βάση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα ίδια πρόσωπα που χειρίστηκαν συνδικαλιστικά τις μετατάξεις του Νόμου 3891 το 2010, εκπροσωπούν σήμερα τους εργαζόμενους σε εργοστάσια και μηχανοστάσια.
Ίδια πρόσωπα, ίδια λογική, ίδια αποτελέσματα.
ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Αναδημοσίευση από Το στέκι της έλξης