Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:
ΑΘΗΝΑ. 10/4/20
~ ΕΛΛΙΠΗ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ.
~ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ .
~ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.
~ ΟΙ ΕΤΑΡΙΕΣ COURIER ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ.
Διανύουμε ήδη την τρίτη εβδομάδα απαγόρευσης της κυκλοφορίας με πάνω από 86 νεκρούς στη χώρα μέχρι αυτή τη στιγμή, ενώ τα κρούσματα έχουν αυξηθεί κατά πολύ το τελευταίο διάστημα. Παρόλα αυτά στον κλάδο μας τίποτα δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά.
Την τελευταία εβδομάδα οι αποστολές έχουν εκτοξευθεί , είναι αδύνατον το υπάρχον προσωπικό των εταιρειών να αντεπεξέλθει σ αυτόν τον ασφυκτικό όγκο δουλειάς. Οι πελάτες που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στον χώρο τους κάνουν ουρές έξω από τα καταστήματα για να παραλάβουν την παραγγελία τους (στις περισσότερες περιπτώσεις αφορά παπούτσια η ρούχα), με αποτέλεσμα τον συνωστισμό τους και την έκθεση τους στον κίνδυνο του ιού. Οι εργοδότες το μόνο μέτρο που πήραν ως τώρα ήταν η αύξηση των τιμών πράγμα το οποίο διαπιστώθηκε από τους ελέγχους των αρμοδίων αρχών μέχρι στιγμής σε κάποιες εταιρίες του κλάδου.
Όπως έχουμε ενημερωθεί οι αρχές ερευνούν μάλιστα μήπως υπάρχει συνεννόηση των μεγάλων εταιρειών για τις αυξήσεις αυτές!!
Οι εργαζόμενοι συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σε πολύ δύσκολες συνθήκες χωρίς τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον κορονοιό.
Συγκεκριμένα σε πρακτορεία franchise της ACS υπάρχουν καταγγελίες ότι συνάδελφοι εξωθούνται να πληρώνουν γάντια και μάσκες από την τσέπη τους. Όπως επίσης σε κάποιες περιπτώσεις να δουλεύουνε υπερωριακά χωρίς αμοιβή υπό την απειλή της απόλυσης.
Η μητρική ACS παρά την εντυπωσιακή αύξηση της δουλείας της , αρνείται να προβεί σε προσλήψεις προσωπικού ,ενώ αρνείται να μετατρέψει όσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου έχει σε αορίστου , παρά το γεγονός ότι αυτό είναι διαχρονικό αίτημα του επιχειρησιακού της σωματείου.
Παράλληλα , ξεπερνώντας κάθε όριο επιχείρησε να αυξήσει κατά 22% την τιμή των αποστολών επιλογή που υποχρεώθηκε να πάρει πίσω ο ίδιος ο Φέσσας , μετά την κατακραυγή από τι καταγγελίες που οι πελάτες της έκαναν ,αλλά και από τον έλεγχο που πραγματοποίησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες την Παρασκευή 3 Απρίλη στις εγκαταστάσεις της εταιρίας .Τέλος συνεχίζει να διανέμει τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ έχοντας κερδίσει διαγωνισμό στον οποίον ήταν ακριβότερη από την προσφορά των ΕΛΤΑ .
Στην Γενική Ταχυδρομική η εταιρία εγγράφως ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι υπάρχουνε φαινόμενα μαύρης αγοράς για την αγορά υγειονομικού υλικού (μάσκες , γάντια , αντισηπτικά )και γι΄ αυτό χορήγησε στους εργαζόμενους ένα σαπούνι ,ένα ρολό χαρτί και ένα λίτρο νερό. Στην άμεση αντίδραση του επιχειρησιακού σωματείου ότι η καταγγελία για την μαύρη αγορά είναι πολύ σοβαρή και ότι πρέπει να ενημερωθούν οι αρμόδιες αρχές , η εταιρία απάντησε με εξώδικα στο επιχειρησιακό σωματείο , ότι δήθεν με τις ανακοινώσεις και την δράση του δυσφημεί την εταιρία. Τις επόμενες ημέρες κατάφερε να βρει γάντια, μάσκες και αντισηπτικά αντιμετωπίζοντας προφανώς πετυχημένα τα φαινόμενα μαύρης αγοράς που η ίδια νωρίτερα κατήγγειλε και αφού είχαν προηγηθεί οι ανακοινώσεις του ΣΕΓΕΤΑ.
Την ίδια στιγμή και ενώ η δουλεία έχει αυξηθεί η Γενική Ταχυδρομική δεν προχωρά σε μαζικες προσλήψεις προσωπικού ξεκινώντας βέβαια από αυτούς που απέλυσε από τις 27/12/2019 λόγω της συμμετοχής τους στην τετράωρη στάση εργασίας στις 18/12/2019 .
Μια στάση εργασίας που η εταιρία την αντιμετώπισε με ένα πογκρόμ απολύσεων και σε μια επιπλέον προσπάθεια τρομοκράτησης του κλαδικού σωματείου αλλά και του επιχειρησιακού προχώρησε σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου . Αποτέλεσμα την Πέμπτη 2/4/2020 να κληθούν στο αστυνομικό τμήμα Ρέντη για κατάθεση ο Προέδρος του ΣΕΤΤΕΑ και ο Προέδρος του ΣΕΓΕΤΑ.
Επίσης η συγκεκριμένη εταιρία βάζει τους οδηγούς να δουλεύουνε υπερωριακά αμείβοντάς τους με ένα ευρώ το στοπ. Η Γενική Ταχυδρομική προχώρησε και αυτή σε αυξήσεις στην τιμή των αποστολών αλλά με έμμεσο τρόπο μειώνοντας κατά 20% προηγουμένη προσφορά που έκανε προς τους πελάτες της τάξης του 40% .Αύξηση η οποία αποσύρθηκε μετά τον έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της την Δευτέρα 6/4/2020.
Τόσο η ACS όσο και η Γενική Ταχυδρομική καταστρατηγώντας κάθε έννοια της εργατικής νομοθεσίας επιχειρούν να παραμείνουν ανοιχτές την Κυριακή 12/4/2020 με πρόσχημα την αύξηση της δουλειάς.
Την ίδια στιγμή που και οι δυο όπως είπαμε αρνούνται τις μαζικές προσλήψεις. Οι δύο μεγάλες εταιρίες του κλάδου που μαζί ελέγχουν πάνω από το 70% της αγοράς συμφωνούν σε πολλά πράγματα όπως στη διαμόρφωση των τιμών, αλλά και στην επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων μας .
ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΒΡIΣΚΕΤΕ ΣΕ ΟΛΑ ΚΥΡΙΕ ΦΕΣΣΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕ ΒΑΡΖΑΚΑΚΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤE KAI ΕΝΑΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΙΛΑΜΕ;
Στη SPEEDEX η κινητοποίηση των συναδέλφων στο βοτανικό με την στήριξη του ΣΕΤΤΕΑ αλλά και οι διεκδικήσεις στο HUB των μελών του κλαδικού έφεραν ως αποτέλεσμα την εταιρία να αναγκαστεί να προχωρήσει σε απολυμάνσεις και σε χορήγηση υλικών ατομικής προστασίας .
Η μετενέργεια της επιχειρησιακής σύμβασης έληξε στις 31/3/2020 και βέβαια το κλαδικό θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις την υπογραφή νέας σύμβασης όπως έκανε πάντα . Την ίδια στιγμή θα συνεχίσει αμείωτα την αντιπαράθεση με την διοίκηση του επιχειρησιακού σωματείου της SPEEDEX που εκπροσωπεί την έκφραση της ξεπουλημένης ΓΣΕΕ στον κλάδο . Το ΣΕΤΤΕΑ επίσης παρενέβει πετυχημένα στην SPEEDEX Πειραιά εξασφαλίζοντας την καταβολή των δεδουλευμένων, των αποζημιώσεων αλλά και την υπογραφή νέων συμβάσεων για τους δεκαπέντε υπαλλήλους του καταστήματος που άλλαξε εργοδότη στις 22/3/2020 .
- ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
- ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΝΑ ΒΑΡΑΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΩΝ ΜΗΤΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
- ΟΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΙΣ ΣΕ ΚΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΙΣ ΜΗΤΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΟΣΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥΣ .
- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ Η ΓΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΤΙΣ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΣΕΤΤΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΓΕΤΑ.ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.
- ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΕ ΑΟΡΙΣΤΟΥ.
- ΠΟΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗΣ
- ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ