Με επιστολή του προς τον επικεφαλής Τομέα Contact Center της Εθνικής Τράπεζας, κ. Οικονόμου, ο ΣΥΔΑΠΤΤ επισημαίνει σειρά παραλήψεων σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ασφάλεια των ενοικιαζόμενων εργαζομένων στον συγκεκριμένο Τομέα, καθώς τα μέτρα προστασίας τους, εν μέσω πανδημίας, είναι ανεπαρκή. Παράλληλα επισημαίνει τις σημαντικές ευθύνες της Εθνικής Τράπεζας για τις ελλείψεις, παρότι τυπικά οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι δανειζόμενοι υπάλληλοι της Ιcap Outsourcing Solutions. Το πλήρες κείμενο της επιστολής:
Προς: Επικεφαλής Τομέα Contact Center, κ. Οικονόμου
Κοιν: Διευθύνοντα Σύμβουλο Εθνικής Τράπεζας, κ. Μυλωνά
Πρόεδρο Δ.Σ. Εθνικής Τράπεζας, κ. Μιχαηλίδη
Γενική Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της Τράπεζας και του Ομίλου, κα Χατζηϊωάννου
Βοηθό Γενικό Διευθυντή Ανθρωπίνου Δυναμικού της Τράπεζας και του Ομίλου, κ. Αρμελινιό
Διευθύντρια Οργάνωσης, κα Βαφειάδου
Κ. Οικονόμου,
Στην προσπάθεια για τηλεφωνική επικοινωνία μαζί σας την Δευτέρα 6/4/2020, η Πρόεδρος κα Βασιλική Χριστοπούλου ήθελε να θέσει, εκ μέρους του Συλλόγου μας, τα παρακάτω πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν τον Τομέα Contact Center (τηλεφωνικό κέντρο) ο οποίος στεγάζεται στο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας επί της οδού Θεσσαλονίκης 125.
Παρόλο που βρισκόμαστε σε έκτακτες συνθήκες οι οποίες απαιτούν κατεπειγόντως έκτακτα μέτρα, παρατηρούμε μια ανησυχητική ολιγωρία, σε σχέση με άλλα τμήματα, στην εφαρμογή μέτρων περιορισμού της διασποράς της πανδημίας στο Contact Center. Οι πελάτες της Τράπεζας προσπαθώντας να αποφύγουν τον συγχρωτισμό στα καταστήματα και ακολουθώντας τις προτροπές των ειδικών επικοινωνούν τηλεφωνικά με την Τράπεζα σε μια προσπάθεια να χρησιμοποιήσουν το κανάλι της εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης. Αυτές άλλωστε είναι και οι προτροπές των ίδιων των τραπεζών, επομένως ήταν αναμενόμενο ο αριθμός των τηλεφωνικών κλήσεων να έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Με δεδομένο τον κρίσιμο ρόλο του κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, ειδικά μετά την επιβολή περιορισμού κυκλοφορίας, προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι δεν τίθεται ως ύψιστη προτεραιότητα η λήψη και εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων και χάρη των ίδιων των εργαζόμενων αλλά και προκειμένου να στηριχθεί η εξ αποστάσεων εξυπηρέτηση των πελατών σας.
Το γεγονός ότι κατά 99% το τμήμα αυτό αποτελείται από εργαζόμενους υπό το καθεστώς της εικονικής εργολαβίας δεν απαλλάσσει από τις ευθύνες, τους υπεύθυνους από την πλευρά της Εθνικής Τράπεζας. Οι εταιρείες, οι οποίες παρουσιάζονται τυπικά ως εργοδότες μας, δεν είναι σε θέση να θέσουν μέτρα, εάν αυτά δεν εκπορεύονται από την Εθνική Τράπεζα – τον πελάτη τους – διότι αυτό θα τις φέρει σε μειονεκτικότερη θέση σε σχέση με τις ανταγωνίστριες τους. Φαίνεται ότι η υγεία των εργαζόμενων δεν σταθμίζεται το ίδιο με την θέση της καθεμίας στην αγορά. Δεν είναι επίσης σε θέση να επιβάλλουν και να επιτηρήσουν την εφαρμογή των όποιων μέτρων διότι όπως θα ξέρετε οι υπεύθυνοι των εταιρειών (ελάχιστοι ούτως ή άλλως σε αριθμό) εργάζονται πλέον στη πλειοψηφία τους με τηλεργασία αφήνοντας την επίβλεψη των εργαζομένων και των εργασιών αποκλειστικά στην ευθύνη των υπαλλήλων της Εθνικής Τράπεζας.
Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει άμεσα να εφαρμοστούν μέτρα περιορισμού της διασποράς του ιού στον ίδιο βαθμό και με την ίδια προσήλωση όπως και στην υπόλοιπη τράπεζα, και να εφαρμοστούν με την ίδια σχολαστικότητα και στο τακτικό προσωπικό αλλά και στους εργαζόμενους υπό το καθεστώς της εικονικής εργολαβίας.
Ζητάμε να εφαρμοστεί και στο τηλεφωνικό κέντρο όπως σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα της Τράπεζας η ανακύκληση των εργαζομένων, με τους συναδέλφους να εργάζονται ανά 15νθήμερο, ώστε αφενός να προστατευτούν οι εργαζόμενοι και αφετέρου να υπάρχουν πάντα εφεδρείες εργαζομένων για τη περίπτωση που εξ ανάγκης κάποιο τμήμα πρέπει να μπει σε καραντίνα.
Γνωρίζουμε ότι η Εθνική Ασφαλιστική έχει ήδη προμηθευτεί τον απαιτούμενο αριθμό φορητών υπολογιστών ώστε το σύνολο των συναδέλφων –ισσων που εργάζονται για λογαριασμό της να τεθούν σε τηλεργασία. (Εργάζονται επίσης στο κτίριο επί της οδού Θεσσαλονίκης 125). Θα πρέπει να μας απαντήσετε εάν έχει ληφθεί η ίδια μέριμνα και για το υπόλοιπο προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου το οποίο εργάζεται για λογαριασμό της Τράπεζας και εάν όχι να μας εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους δεν χρησιμοποιείται η δυνατότητα της τηλεργασίας.
Σε όσους εργαζόμενους προσέρχονται στη δουλειά θα πρέπει να δοθεί ειδικό επίδομα εξόδων μετακίνησης είτε για τη βενζίνη είτε για ΤΑΞΙ ώστε να μην χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ.
Είναι απολύτως απαραίτητο να γίνουν άμεσα νέες προσλήψεις τηλεφωνητών/τηλεφωνητριών διότι ο φόρτος εργασίας έχει αυξηθεί κατακόρυφα με αποτέλεσμα να υπάρχουν εκατοντάδες αναμονές κλήσεων και οι πελάτες να μην εξυπηρετούνται.
Ζητάμε κατ’ ελάχιστον να ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου αλλά επιπλέον να τροποποιηθούν σε αορίστου χρόνου. Είναι η ελάχιστη ανταμοιβή για τη προσφορά των εργαζόμενων στην Εθνική Τράπεζα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία και αποτελεί την ορθή κίνηση όσο αφορά τη διοίκηση του προσωπικού από το οποίο –προσωπικό – απαιτείτε την μέγιστη επιμέλεια και επαγγελματισμό. Εκτός των καταστημάτων της τράπεζας – τα οποία εκ των πραγμάτων υπολειτουργούν – η εικόνα της τράπεζας προς τους πελάτες της περνάει μέσα από το τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Ζητάμε να προσληφθούν περισσότεροι καθαριστές/στριες διότι οι ανάγκες για καθαριότητα και απολύμανση είναι πολύ μεγαλύτερες. Ζητάμε επίσης να δοθεί ειδικό επίδομα στο προσωπικό καθαριότητας λόγω του κινδύνου για την υγεία του τον οποίο διατρέχει αλλά και ως κίνητρο για σχολαστικότερη τήρηση των κανόνων υγιεινής.
Σχετικά με την απολύμανση του κτιρίου, δεν είναι αποδεκτό αυτή να γίνεται ενώ οι εργαζόμενοι είναι μέσα στο κτίριο. Απαιτούμε επίσημη γνωμοδότηση από ειδικούς για το πόσες ώρες πρέπει να μείνει κενό το κτίριο μετά την απολύμανση και αυτό να τηρείται. Το να δίνεται η οδηγία στους εργαζόμενους να πάνε για μια βόλτα και να γυρίσουν στη δουλειά σε καμιά ώρα ώστε να ολοκληρωθεί η απολύμανση, είναι απαράδεκτο!
Θα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός ώστε κάθε εργαζόμενος να χρησιμοποιεί πάντα το ίδιο γραφείο και να μην μοιράζεται τη θέση εργασίας με άλλον εργαζόμενο της επόμενης βάρδιας.
Οι συνάδελφοι –ισσες ζητούν ειδικά μαντηλάκια καθαρισμού ή/και οινόπνευμα ώστε να καθαρίζουν την επιφάνεια εργασίας τους, το πληκτρολόγιο και τα ακουστικά κατά τακτικά χρονικά διαστήματα και να δοθεί χρόνος για αυτό.
Επίσης ζητάμε να βρίσκεστε σε άμεση επικοινωνία με τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου μας (και του επιχειρησιακού σωματείου της ICAP Outsourcing Solutions) οι οποίοι εκπροσωπούν πάνω από 300 άτομα στο εν λόγω κτίριο ώστε κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται να αντιμετωπίζεται άμεσα πριν αυτό δημιουργήσει νέες, μεγαλύτερες και ίσως επικίνδυνες παρενέργειες. Επειδή διανύουμε ήδη ένα μήνα από την πρώτη επιβολή μέτρων κατά της πανδημίας δεν χωράει περαιτέρω καθυστέρηση και αναβολή.
Αθήνα 8/4/2020
Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Βασιλική Χριστοπούλου Γιώργος Καπετανάκης