Μαζικοποιείται το κίνημα που ζητά αξιοπρεπείς και δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για τη Θεσσαλονίκη, ενώ σήμερα διοργανώνεται ένα ακόμη συλλαλητήριο για την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ΟΑΣΘ.
Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι, στο άγαλμα Βενιζέλου και ήδη πάρα πολλά πρωτοβάθμια σωματεία έχουν δηλώσει τη συμμετοχή τους και καλούν τους πολίτες να δώσουν μαζικό «παρών» για να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση ότι «δεν πάει άλλο με αυτήν την κατάσταση». Ποτέ μέχρι σήμερα δεν κυκλοφορούσαν στην πόλη τόσα λίγα λεωφορεία. Το πολύ 200 αστικά βγαίνουν καθημερινά από τα αμαξοστάσια και μέσα στην ημέρα ο αριθμός αυτός βαίνει μειούμενος εξαιτίας των συχνών βλαβών. Και αυτό όταν απαιτούνται περί τα πάνω από 550 λεωφορεία για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
Η αναμονή στις στάσεις είναι μεγάλη και όταν έρχεται το λεωφορείο της γραμμής συχνά είναι τόσο γεμάτο που δεν μπορεί να χωρέσει άλλους επιβάτες. Τις ώρες αιχμής η κατάσταση μέσα στα λεωφορεία είναι ανυπόφορη και ο εκνευρισμός μεγάλος. Πολλές φορές είναι σχεδόν αδύνατο να πλησιάσεις τα μηχανήματα ακύρωσης εισιτηρίων και κινδυνεύεις να πληρώσεις πρόστιμο αν πέσεις πάνω σε ελεγκτές και δεν έχεις προλάβει να ολοκληρώσεις τη διαδικασία.
Φρούδες οι υποσχέσεις του Κ. Μητσοτάκη
Με μια λέξη η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ και οι υποσχέσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη τον περασμένο Αύγουστο για κάποια άμεση βελτίωση, αποδείχθηκαν ένα ακόμη «όνειρο θερινής νυκτός»… Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά με την αλλαγή διοίκησης στον ΟΑΣΘ άρχισαν να πληθαίνουν και τα ρατσιστικά κρούσματα κατά των προσφύγων, από μερίδα ακροδεξιών εργαζόμενων και σεκιουριτάδων που ως φαίνεται εκτελούν αυθαιρέτως και χρέη ελεγκτών. Πάντως όλα τα παραπάνω δεν φαίνεται να ενοχλούν πλέον τους «γαλάζιους» δημάρχους που μετά τις εθνικές εκλογές κατέβηκαν από τα «κάγκελα» και έπαψαν να ασχολούνται με τον ΟΑΣΘ, ούτε και τις «γαλάζιες» διοικήσεις διάφορων φορέων, ενώ οι βουλευτές της Ν.Δ. όποτε κληθούν να μιλήσουν για τις αστικές συγκοινωνίες συνεχίζουν με την γνωστή καραμέλα ότι «φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ που κρατικοποίησε τον ΟΑΣΘ». Το ότι πέρυσι τέτοια εποχή κυκλοφορούσαν πάνω από 350 λεωφορεία σε καθημερινό επίπεδο απλώς το παραβλέπουν.
Εμμένουν χιλιοειπωμένο «σχέδιο»
Χθες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, που επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη και είχε συνάντηση με τον δήμαρχο και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, επανέλαβε το χιλιοειπωμένο «σχέδιο» που αφορά στην παραχώρηση με απευθείας ανάθεση του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του οργανισμού στα ΚΤΕΛ (σ.σ.: εφόσον το επιτρέψει το Ελεγκτικό Συνέδριο) και τη μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων για 30 μήνες.
Πρόκειται για ένα ακριβό σχέδιο, αφού θα κοστίζει ετησίως αρκετές δεκάδες εκατομμύρια που θα κατευθυνθούν σε ιδιώτες, ενώ δεν έχει απαντηθεί το γιατί αυτά τα χρήματα δεν δίνονται για την ανανέωση του στόλου.
Τώρα ανακάλυψαν ότι ο στόλος είναι γηρασμένος…
Ο διαγωνισμός για την αγορά καινούργιων -όπως είπε- θα βγει στον «αέρα» τον Ιούνιο… Δήλωσε επίσης ότι ήρθε στην πόλη για να δώσει οδηγίες στη διοίκηση του ΟΑΣΘ «να τρέξει πολύ γρήγορα κάποιες διαδικασίες για την αποκατάσταση βλαβών στα λεωφορεία μέχρι να πάμε στους διαγωνισμούς για τα νέα λεωφορεία τα οποία εντός διετίας θα παραδοθούν, αλλά και τις διαδικασίες για τα ΚΤΕΛ και τη μίσθωση».
Ουσιαστικά παραδέχθηκε μεν ότι οι αρχικές υποσχέσεις της Ν.Δ. για άμεση βελτίωση της κατάστασης δεν είχαν αντίκρισμα, αλλά έσπευσε να αποδώσει την εικόνα διάλυσης που επικρατεί σήμερα με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στην παλαιότητα του στόλου…. Απέφυγε να δώσει και κάποιο χρονοδιάγραμμα επισκευής των λεωφορείων που έχουν βλάβες, λέγοντας ότι αυτό είναι θέμα των τεχνικών συμβούλων της εταιρείας, ενώ η διοίκηση Σκόδρα ήδη ψάχνει ιδιωτικά συνεργεία για τις επισκευές και σταματά ως φαίνεται τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει η διοίκηση Παππά με την ΕΛΒΟ. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας που συμμετέχει και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ για μια ακόμη φορά εμφανίστηκε «ευτυχής» με τους κυβερνητικούς χειρισμούς….
Σήμερα, όμως, οι πολίτες που θα διαδηλώσουν διεκδικούν να παραμείνει στο δημόσιο ο ΟΑΣΘ και άμεσα να προσφέρει αξιοπρεπή μετακίνηση του επιβατικού κοινού με φθηνό εισιτήριο. Λένε όχι σε κάθε νέα προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του οργανισμού ή του συγκοινωνιακού του έργου.
ΠΗΓΗ: avgi – Μαρούλα Πλήκα