Συνάδελφοι,
Τον Οκτώβρη του 2018 το Σωματείο μας συνυπέγραψε με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ την διετή επιχειρησιακή ΣΣΕ που ισχύει σήμερα και μέχρι τον Οκτώβρη του 2020 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Νόμου 1876/1990, όπως ισχύει και σήμερα, συνδικαλιστικέςοργανώσεις εργαζομένων της ίδιας επιχείρησης, κλάδου ή επαγγέλματος ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ να παρέμβουν στις διαπραγματεύσεις που τους αφορούν. Εφόσον συνυπογράφουν την ΣΣΕ, δεσμεύονται από αυτήν.
Στις 30/01/2020 με εξώδικη πρόσκληση που κοινοποιήθηκε στο Σωματείο μας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κληθήκαμε να συζητήσουμε την τροποποίηση της ισχύουσας επιχειρησιακής ΣΣΕ προκειμένου να ενταχθούν σε αυτήν κλάδοι που εισήλθαν στην εταιρεία μετά την συγχώνευση της πρώην ΕΕΣΣΤΥ. (Τεχνικό Προσωπικό).Το Σωματείο μας θα προσέλθει στην συζήτηση αφενός γιατί κάθε συζήτηση γύρω από την τροποποίηση της ισχύουσας ΣΣΕ, επηρεάζει άμεσα τους 280 μηχανοδηγούς που σήμερα εργάζονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφετέρου γιατί βαθιά πεποίθηση μας είναι ότι δεν μπορούν να υπάρχουν 2 κατηγορίες εργαζομένων στην ίδια επιχείρηση (με και χωρίς ΣΣΕ) και μέχρι την λήξη της ισχύουσας ΣΣΕ.Στην συνεδρίαση της Δευτέρας 10/02 το ΔΣ αποφάσισε ομόφωνα ότι η διαπραγματευτική ομάδα του Σωματείου μας για τις συζητήσεις θα αποτελείτε από τους Γενιδούνια Κώστα, Μωραίτη Πέτρο και Ποργιάζη Αθανάσιο. Στις συζητήσεις η ΠΕΠΕ θα προσέλθει με πνεύμα ενότητας καθώς ως Σωματείο ΠΟΤΕ δεν ασχοληθήκαμε με την δράση άλλων συνδικάτων, είτε συμφωνούσαμε είτε διαφωνούσαμε με αυτή.
Οι μηχανοδηγοί λόγω της φύσης εργασίας μας, βρισκόμαστε καθημερινά σε επαφή με τους συναδέλφους τεχνίτες, εμπιστευόμαστε την άρτια εργασία τους για ένα αξιόπιστο τροχαίο υλικό και δεν θα επιτρέψουμε ποτέ να κυριαρχήσουν μεταξύ μας λογικές του «Διαίρει και Βασιλεύε», λογικές που έχουν απαξιώσει σήμερα το συνδικαλιστικό κίνημα στην χώρα.
Προσερχόμαστε στην συζήτηση έχοντας ως προτεραιότητα
1. Την διατήρηση των θέσεων εργασίας ΟΛΩΝ των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ2. Την ένταξη ΟΛΩΝ των εργαζομένων στο συλλογικό δίκαιο ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ νέων -παλιών.
Συνάδελφοι,Σε μια εποχή που το συνδικαλιστικό κίνημα στην χώρα βρίσκεται στο γύψο και οι ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί, δεν έχει νόημα τα συνδικάτα να αγωνίζονται για το πιο θα είναι το πιο «αντιπροσωπευτικό» ιδιαίτερα όταν η κείμενη Νομοθεσία δίνει απεριόριστες δυνατότητες στην εργοδοσία να αμφισβητεί τα δικαιώματα των εργαζομένων.Είδαμε άλλωστε και πρόσφατα την μηδενική ΣΣΕ που υπέγραψε η ΓΣΕΕ για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα ΑΝ και η πλέον «αντιπροσωπευτική» για τα εκατομμύρια των εργαζομένων.
Το πραγματικό νόημα βρίσκεται στην ενότητα του κινήματος η οποία πολλαπλασιάζει την διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων και ισχυροποιεί την θέση τους.Η ΠΕΠΕ εκπροσωπώντας το σύνολο των μηχανοδηγών στην Ελληνική Επικράτεια θα συνεχίσει να πορεύεται ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ με αυτούς τους όρους, αφήνοντας πίσω της μικροπολιτικές και συνδικαλιστικές σκοπιμότητες που κυριαρχούν εδώ και χρόνια στον σιδηρόδρομο έχοντας διχάσει τους σιδηροδρομικούς. Για το Δ.Σ.Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Κων/νος Γενιδούνιας Μωραΐτης Πέτρος