- Στο επίκεντρο η κατάργηση του κανονισμού προσωπικού ΚΤΕΛ και οι ελλείψεις στα λεωφορεία του ΟΑΣ – Συζήτηση στη Βουλή για τις ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια
Αντιπαράθεση για τις ρυθμίσεις για τα ΚΤΕΛ που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια είχαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ κατά την ακρόαση φορέων στη Βουλή. Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες ζήτησε την κατάργηση της πρόβλεψης για παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες περιγράφοντας παράλληλα την πολύ άσχημη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών με τις ελλείψεις λεωφορείων και προσωπικού.
Ο Θεμιστοκλής Αμπλάς από την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας επέκρινε την κατάργηση του κανονισμού προσωπικού ΚΤΕΛ μιλώντας για ένα «σημαντικό εργαλείο διασφάλισης υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και προστασίας της οδικής ασφάλειας».
Αναφέρθηκε στις πιέσεις των εργοδοτών για υπέρβαση του οκταώρου, που πέρα από την παραβίαση των εργατικών δικαιωμάτων θα έχει επιπτώσεις και στην οδική ασφάλεια. Επέκρινε επίσης την επαναφορά της δυνατότητας μονομερούς μεταβολής των θέσεων εργασίας του προσωπικού των ΚΤΕΛ, ρύθμιση που χαιρέτισαν οι εργοδότες.
Οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ χαρακτήρισαν τον κανονισμό προσωπικού ΚΤΕΛ «απαρχαιωμένο», υποστηρίζοντας μάλιστα ότι εμποδίζει την ανταγωνιστικότητα των ΚΤΕΛ στη διεκδίκηση παραχωρήσεων συγκοινωνιακού έργου.
Ο Κώστας Σιορίκης από το συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣ αναφέρθηκε στην κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κάνοντας λόγο για «τρομακτικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, ανταλλακτικά, καμία αγορά τροχαίου υλικού, λεωφορεία καθηλωμένα στα αμαξοστάσια»
Σημείωσε δε ότι πριν από το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού υπήρχαν 2.023 λεωφορεία και σήμερα 1.657, από τα οποία λειτουργούν λιγότερα από 900 λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Τέλος θύμισε ότι δεν έχουν γίνει αγορές λεωφορείων από το 2009 και προσλήψεις από το 2007.
ΠΗΓΗ: Avgi – Κώστας Παπαγιάννης