Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στη Γενική Ταχυδρομική μιλάει στην “Αυγή” για τις στοχευμένες απολύσεις στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ταχυμεταφορών
* Το τελευταίο διάστημα έχουμε συνεχείς απολύσεις στη Γενική Ταχυδρομική. Έχετε συνολική εικόνα πανελλαδικά;
Έχουμε συνεχείς απολύσεις σε μια επιχείρηση που τα τελευταία χρόνια είναι σε συνεχή ανοδική πορεία. Οι απολύσεις έχουν φτάσει τις 20. Αλλά δεν είναι μόνο ο αριθμός που είναι ανεξήγητος για μια εταιρεία με διαρκή κερδοφορία, κυρίως είναι η στόχευση, καθώς οι περισσότερες απολύσες αφορούν εργαζόμενους που είναι και ενεργοί συνδικαλιστικά.
* Πού αποδίδετε αυτή την κλιμάκωση από την πλευρά της εργοδοσίας;
Η στάση της άλλαξε από τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού και κυρίως μετά τον Ιούλιο του 2019. Από τότε κλιμάκωσε με άδικες και αχρείαστες απολύσεις συναδέλφων, με στημένες αφορμές απόλυσης, αλλά και εντελώς απαράδεκτες, αναίτιες και στοχευμένες σε συνδικαλιστικά ενεργούς και επαγγελματικά άψογους εργαζόμενους.
Να σημειωθεί ότι από τα τέλη Μαΐου είχαμε καταθέσει το περίγραμμα των προτάσεών μας για την υπογραφή της πρώτης συλλογικής σύμβασης στην επιχείρηση, καθώς έως τότε η στάση της ήταν αρκετά διαφορετική απέναντί μας, με τακτικές συναντήσεις και συνεννόηση, αλλά και τακτοποίηση σε αρκετά επιμέρους εργασιακά προβλήματα.
Προφανώς η μεγάλη ενόχλησή της είναι η σταθερή πίεσή μας για την υπογραφή ΣΣΕ και κανόνων αμοιβής και εργασίας από τη μια. Απ’ την άλλη, διαπιστώνοντας την ευρύτερη επιδείνωση του κλίματος στα εργασιακά στην χώρα μας, μάλλον αποφάσισε να επωφεληθεί.
* Ωστόσο, μετά από μια δύσκολη περίοδο, σήμερα, όπως είπατε, είναι σε διαρκή ανάκαμψη και κερδοφορία…
Από το 2004 έως και το 2009 υπήρχαν σοβαρές δυσκολίες με σοβαρές επιπτώσεις, με καθυστερήσεις πληρωμών που έφταναν και τους τρεις μήνες, με απολύσεις χωρίς αποζημιώσεις! Μετά το 2009 και πλησιάζοντας στο 2010 οι συνθήκες χειροτέρεψαν. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή μας να στήσουμε σωματείο. Η στάση του σωματείου υπήρξε καθοριστική και βοήθησε να υπάρξει διακανονισμός και να ολοκληρωθεί η αποπληρωμή με δόσεις. Σήμερα, όπως προαναφέραμε, είναι σίγουρα σε πολύ καλύερη θέση, δεν τίθεται θέμα οικονομοτεχνικών προβλημάτων.
* Γιατί αρνείται τότε την υπογραφή ΣΣΕ; Μήπως πίσω από την εργοδοτική πρακτική δρομολογούνται δυσμενείς αλλαγές στον κλάδο;
Υπάρχει το γενικότερο κλίμα επίθεσης στα εργασιακά, που προωθεί η κυβέρνηση με τις δυσμενείς αλλαγές που έχουν προωθηθεί από το καλοκαίρι και ο τελικός στόχος είναι η αλλαγή των όρων εργασίας και των αμοιβών. Στον κλάδο υπάρχουν μόλις τέσσερις μεγάλες εταιρείες με πανελλαδικά δίκτυα ταχυμεταφοράς – ταχυδρόμησης που ελέγχουν σε απόλυτο βαθμό όλους τους επαγγελματικά εμπλεκόμενους, έχουν δηλαδή διαμορφωθεί ήδη συνθήκες καρτέλ. Κρίσιμο ζήτημα είναι ότι δεν υπάρχει εργοδοτική οργάνωση, ενώ ο ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης εταιρείας, της ACS, είναι ο Θ. Φέσσας, ο πρόεδρος του ΣΕΒ! Επομένως όλες αυτές οι κινήσεις δείχνουν έναν κεντρικό σχεδιασμό. Μένει να αποδειχθεί αν θα μπορέσουμε να αποκρούσουμε μια επίθεση που μόλις έχει ξεκινήσει.
Πηγή: avgi.gr – Ανδρέας Πετρόπουλος