Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει μεγάλες αλλαγές και έχει και σημαντικές παρενέργειες. Μία από αυτές θα είναι και οι μαζικές απολύσεις εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι οποίες υπολογίζεται να φθάσουν έως και τις 80.000 θέσεις μέσα στα επόμενα δυο με τρία χρόνια.
Ήδη η Daimler και η Audi έχουν ανακοινώσει περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας, και αυτό μάλλον είναι μάλλον η αρχή. Οι εταιρίες πιέζονται από τα μεγάλα κόστη εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων ενώ και η παραγωγή των τελευταίων δεν απαιτεί τόσο προσωπικό όσο είχαν τα σημερινά αυτοκίνητα.
Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών για φέτος θα αγγίξει τα 88,8 εκατομμύρια μονάδες, περίπου 6% κάτω από την περσινή χρονιά. Οι Γερμανοί προβλέπουν ότι η παραγωγή θα συνεχίσει την πτωτική τάση και μέσα στην επόμενη χρονιά, υπολογίζοντας περίπου στα 78,9 εκατομμύρια μονάδες.
Εκτός από την Γερμανία στον χορό των απολύσεων έχει μπει και η Κίνα, που έχει ήδη το μεγαλύτερο εργατικό δυναμικό και της οποίας η αγορά παρουσιάζει συνεχόμενη πτώση. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην Ιαπωνία, με 12.500 θέσεις εργασίας να κόβονται μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία σύμφωνα με μελέτη, αν ήταν χώρα ο κύκλος εργασιών της θα την έφερνε στην έκτη πλουσιότερη του κόσμου, βρίσκεται αυτή την στιγμή σε ένα μεγάλο σταυροδρόμι. Τα σύννεφα είναι πολλά, τα χρήματα για εξέλιξη των ηλεκτρικών μοντέλων πολλά και δύσκολα να αποδώσουν και όπως φαίνεται τη “νύφη” θα την πληρώσουν οι εργαζόμενοι.
ΠΗΓΗ: pentapostagma.gr