Σε μια προσπάθεια κατασυκοφάντησης της ΔΕΗ επιδίδονται εκπρόσωποι των ιδιωτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να πείσουν καταναλωτές να εγκαταλείψουν τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. «Η ΔΕΗ πτωχεύει εγκαταλείψτε την» είναι ένα από τα επιχειρήματα που λένε σύμφωνα με καταγγελίες ακροατών του 105,5 Στο Κόκκινο.
Η μετακίνηση καταναλωτών από τη ΔΕΗ προς ιδιωτικούς παρόχους ρεύματος έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια. Μόνο το 2017 σύμφωνα με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μετακινήθηκαν 186.446, το 2018 ξεπέρασαν τις 338.000, ενώ άλλοι 250.000 έχουν μετακινηθεί από την αρχή της χρονιάς. Ο αριθμός είναι μεγάλος και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα αυξηθεί περισσότερο. Μεγάλο ρόλο διαδραματίζει και ο επικοινωνιακός τρόπος με τον οποίον προσεγγίζονται οι καταναλωτές. Οι διαφημιζόμενες εκπτώσεις αποτελούν τον «πολιορκητικό» κριό, ωστόσο πολλές φορές οι καταναλωτές αποφεύγουν να διακρίνουν τα ψιλά γράμματα σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις ρεύματος. Βέβαια το τελευταίο διάστημα οι υπάλληλοι των call centers επιδίδονται και σε μια προσπάθεια κατασυκοφάντησης της ΔΕΗ προκειμένου να κερδίσουν πελάτες. Σύμφωνα με πληροφορίες του ρ/σ στο Κόκκινο τα κρούσματα είναι αρκετά. Χαρακτηριστική περίπτωση η καταγγελία ακροατή ότι εκπρόσωπος ιδιωτικής εταιρείας, του τηλεφώνησε με σκοπό να του παρουσιάσει τα οφέλη ενδεχόμενης μετακίνησης του στην εταιρεία, καθώς και τα εκπτωτικά προγράμματα. Στην άρνησή του να αλλάξει πάροχο η απάντηση του υπαλλήλου ήταν «θέλετε να μείνετε στη ΔΕΗ που πτωχεύει και που θα κλείσει:». Αντίστοιχη περίπτωση ενός άλλου ακροατή ο οποίος έλαβε τις ίδιες απαντήσεις όταν αρνήθηκε να αλλάξει πάροχο, με τον υπάλληλο να καταφέρεται και κατά των εργαζομένων της ΔΕΗ, λέγοντας πως είναι μια εταιρεία με «βολεμένους», με πολλές ζημιές και έτοιμη να κλείσει. Σε άλλη περίπτωση καταγγέλθηκε ότι o υπάλληλος στην αρχή δεν αποκάλυψε ποια εταιρεία εκπροσωπούσε. Σίγουρα ο κατάλογος των περιπτώσεων μπορεί να μεγαλώσει και εδώ γεννάται το ερώτημα κατά πόσο αυτές οι καταγγελίες έχουν φθάσει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Σύμφωνα με πηγές της ΡΑΕ τα περιστατικά αυτά για να καταγραφούν και να εξεταστούν θα πρέπει πρώτα να καταγγελθούν στην ίδια, πράγμα που πολλές φορές οι πολίτες δεν το κάνουν.
Τα προαναφερόμενα περιστατικά όμως δεν μπορεί να μην συνδεθούν με τις επιλογές που έκανε το ΥΠΕΝ το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με τη ΔΕΗ και τη φρασεολογία του υπουργού Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη. Το επιχείρημα της χρεωκοπημένης ΔΕΗ χρησιμοποιήθηκε ουκ ολίγες φορές από τα χείλη του αρμόδιου υπουργού, όταν την ίδια ώρα διατράνωνε την προσπάθεια του να τη σώσει! Τελικά αποτέλεσε το τέλειο.. επιχείρημα για τις ιδιωτικές εταιρείες. Όλα αυτά συμβαίνουν την περίοδο που η ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας επεξεργάζεται ένα σχέδιο πλήρους ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ.
Τέλος, να σημειωθεί πως το υπουργείο ανακοίνωσε τον Εθνικό Σχεδιασμό για την Ενέργεια και το κλίμα(ΕΣΕΚ) χωρίς όμως να αναφέρει για το πώς θα αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ενεργειακής φτώχειας. Αρκέστηκε στο να θέσει ως στόχο τη μείωσή της κατά 50% έως το 2025, χωρίς να λέει το πώς. Σε έρευνα που διενέργησε του Ινστιτούτου Κτιρίων Μηδενικής Ενεργειακής Κατανάλωσης με το ίδρυμα Χάϊνριχ Μπελ την περίοδο Ιουλίου-Οκτωβρίου του 2018 που δημοσιεύτηκε στη μελέτη με τίτλο: ενεργειακή φτώχεια στην Ελλάδα – πολιτικές εξελίξεις και προτάσεις κοινωνικής καινοτομίας για την αντιμετώπισή της το 39,5% των ερωτηθέντων της έρευνας θεωρεί ότι είναι πολύ ή αρκετά εξοικειωμένος/η με την έννοια της ενεργειακής φτώχειας, ενώ το 30,2% των ερωτηθέντων απάντησε πως νιώθει, πολύ συχνά έως συχνά, άβολα λόγω του κρύου και της ζέστης. Στο παρελθόν έχουν δημοσιευτεί αντίστοιχες μελέτες, ωστόσο στο ΕΣΕΚ που είναι ο οδικός χάρτης για την ενεργειακή μετάβαση, δεν περιλαμβάνονται στατιστικά στοιχεία για αυτό το μεγάλο πρόβλημα. Ψιλά γράμματα για κάποιους…
ΠΗΓΗ: Δημήτρης Αβαρλής – stokokkino.gr