ΣΕΤΤΕΑ: Κάλεσμα στη ΓΣ – 1/12/2019

      Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΤΤΕΑ: Κάλεσμα στη ΓΣ – 1/12/2019
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,  μετά από τα 10 χρόνια της επιβολής μνημονίων και της πλήρους απορύθμισης των εργασιακών, αντί θεσμικές ρυθμίσεις για την αποκατάσταση και την βελτίωση των αμοιβών και των όρων εργασίας, φανερά πλέον ο νεοφιλελευθερισμός και η εργοδοσία αποσκοπούν στην πλήρη απορύθμιση των εργασιακών στη χώρα μας.
Υποσχέθηκαν «καλύτερα αμειβόμενες θέσεις» αλλά μασώντας την λέξη «εργασίας».
Προφανώς πρωταρχικός στόχος τους, μεταξύ άλλων, είναι η κατάργηση της υπαλληλικής σχέσης εργασίας. Γι αυτό και ούτε λόγος για καθορισμό, θωράκιση και βελτίωση με οριζόντιο και θεσμικό τρόπο των όρων εργασίας αλλά και των εργασιακών σχέσεων. 
  
 Το ξήλωμα των βελτιώσεων νόμων για την διασφάλιση της εργασίας ξεκίνησε μέσα στον περασμένο Αύγουστο. Πρώτο βήμα: η κατάργηση της υποχρέωσης του εργοδότη να αποδεικνύει την ύπαρξη «βάσιμου λόγου για κάθε απόλυση». Στη συνέχεια:  η κατάργηση της «συνευθύνης των μητρικών εταιρειών για τα εργασιακά δικαιώματα εργαζόμενων μέσω εργολάβων» αλλά και πρακτόρων.
Πρόσφατα: το «νέο αναπτυξιακό» νομοσχέδιο. Τα όσα προβλέπονται για την υπογραφή συλλογικών συβάσεων και ιδιαίτερα των κλαδικών αγγίζουν το όριο της απαγόρευσης τους.

Πίσω από αυτές τις «νομοθετικές παρεμβάσεις» της κυβέρνησης ασφαλώς και βρίσκεται ο ΣΕΒ ως τοποτηρητής της εργασίας στη χώρα μας σχεδιάζοντας όλους τους βηματισμούς για μία νέα και σκληρότερη νεοφιλελεύθερη ΑΓΟΡΑ «εργασίας» όπου οι εργαζόμενοι θα αποτελούν το κατά το δυνατόν φτηνότερο κόστος αλλά και προϊόν αυτής της ΑΓΟΡΑΣ.

    
       Στο προηγούμενο χρονικό διάστημα, με την σωματειακή δράση στον κλάδο μας και τις παρεμβάσεις του κλαδικού σωματείου ΣΕΤΤΕΑ, καταφέραμε να αποκατασταθεί ένα χρόνιο πρόβλημα πολλών συναδέλφων μέσα από τον Ν.4611.
Ένας νόμος που για πρώτη φορά ορίζει την υποχρέωση των εργοδοτών να καταβάλουν μηνιαία αποζημίωση τόσο για την χρήση όσο και την συντήρηση του δίκυκλου εφόσον είναι ιδιοκτησίας του εργαζομένου. Το ποσό ορίζεται να αντιστοιχεί στο 15% του κατώτατου μισθού (δηλαδή 97€ στα 648€ μικτά).
Μαζί με την χρηματική αποζημίωση, ο νόμος ορίζει και την υποχρέωση των εργοδοτών να παρέχουν τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) επίσης για πρώτη φορά σε κλαδικό επίπεδο.
Αυτό που έχει ενοχλήσει τους εργοδότες δεν είναι μόνο ότι υποχρεούνται να καταβάλλουν αυτές τις αποζημιώσεις αλλά ότι μέσα από αυτές τις κατακτήσεις υπάρχει πλέον η βάση στο περίγραμμα του επαγγέλματος και ακολουθεί η αναγνώριση ειδικοτήτων. Στον αντίποδα, όχι τυχαία, οι ίδιοι μέχρι εδώ δεν έχουν καν συγκροτήσει επαγγελματικό σύλλογο για οποιαδήποτε διαβούλευση!
Η πρόταση που κατέθεσε το ΣΕΤΤΕΑ και τα σωματεία στο υπουργείο περιλάμβανε αντίστοιχες προτάσεις για το σύνολο των ειδικοτήτων του κλάδου: οδηγοί αυτοκινήτου, διαλογείς – συσκευαστές και υπάλληλοι συντονισμού και υποστηρικτικών εργασιών στην ταχυδρόμηση και την ταχυμεταφορά, δίνοντας βαρύτητα στην ασφάλεια της υγείας των εργαζόμενων. Οι εντατικοί ρυθμοί εργασίας το τελευταίο διάστημα έχουν  οδηγήσει στην αύξηση των εργατικών ατυχημάτων πέρα από τους οδηγούς αυτοκινήτων και δικύκλων και στους διαλογείς συσκευαστές με την μεγάλη αύξηση τόσο του όγκου εργασίας αλλά και του όγκου και βάρους των διακινούμενων αποστολών.
Ο νόμος έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στις ACS, SPEEDEX, Γενική Ταχυδρομική και στα πρακτορεία τους αλλά και στις άλλες εταιρίες, όμως κάποιες φορές με κόλπα και προβλήματα.
Ο συντονισμός για την πλήρη εφαρμογή του νόμου 4611 όπως και του αντίστοιχου νόμου για τις τριετίες είναι άμεσοι στόχοι μας για το επόμενο διάστημα.
Ήδη έχουμε παρέμβει σε περιπτώσεις πρακτορείων acs, speedex και γεν. ταχυδρομική, για την εφαρμογή του 4611 αλλά και στα ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές για περιπτώσεις όπου οι εργολάβοι δεν έδιναν τριετίες, με θετική εξέλιξη για τους εργαζόμενους.
Η υπογραφή της κλαδικής σύμβασης που θα καλύπτει και όλους τους άλλους όρους αμοιβής και εργασίας διασφαλίζει όλα τα δικαιώματα όλων των συναδέλφων στον κλάδο. Αποτελεί βάση και διασφάλιση για τις επιχειρησιακές συβάσεις σε ACSSPEEDEX, ΕΛ.ΤΑ. και ΕΛ.ΤΑ. courier αλλά και τις ατομικές συμβάσεις όλων των συναδέλφων, ορισμένου και αορίστου χρόνου.
       Η υπογραφή σ.σ.ε. στην Γενική Ταχυδρομική δεν χωρά άλλα κόλπα και καθυστερήσεις.  
Μετά τις προτάσεις του σωματείου Σ.Ε.ΓΕ.ΤΑ. για υπογραφή σ.σ.ε. τον Ιούνιο, η συγκεκριμένη εταιρία αξιοποιώντας πλήρως τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τους εργοδότες, που αναφέραμε παραπάνω, από τον Ιούλιο και μετά έχει προχωρήσει σε 4 απολύσεις έως σήμερα!
Στο πνεύμα της εποχής, πρωτοπόρησε και με «ιδιότυπο» αλλά ουσιαστικό Λοκ-Αουτ στο υποκατάστημα Ζωγράφου. Προφανώς πιστεύοντας πως έτσι συμμορφώνονται εργαζόμενοι και συνδικαλιστές εφόσον συμμετείχαν σε στάσεις εργασίας του επιχειρησιακού αλλά και του κλαδικού σωματείου για την απόλυση εργαζομένου συναδέλφου. Σε στυλ: «Που θα μας υποδείξετε ποια είναι η αδικαιολόγητη απόλυση.»
Μάλιστα θεωρεί πως κλιμακώνει φυσιολογικά τον ρόλο της ως εργοδότης, αγνοώντας τις αποφάσεις Επιθεωρήσεων Εργασίας που την καλούν να ανακαλέσει την στάση της.
Εντέλει ουσιαστικά αυτά είναι τα αντίποινα και οι αντιδράσεις της στον Ν 4611 για την εφαρμογή της αμοιβής ιδιωτικού δικύκλου και της παροχής των Μ.Α.Π. Προφανώς παράλληλα επεξεργάζεται και δόλιους σχεδιασμούς όπως ο πιο καλός ο μαθητής στην νέα τάξη.
Προχωράει δηλαδή στην φαινομενικά ευφάνταστη  επιλογή να μετατρέπονται οι οδηγοί δικύκλου σε οδηγούς αυτοκινήτου σκοπεύοντας, εκτός άλλων, αρχικά να διασπάσει την ενότητα των συναδέλφων και την συνδικαλιστική συγκρότηση στον κλάδο.
     
Για την συζήτηση όλων αυτών των προβλημάτων αλλά κυρίως για την αγωνιστική αντιμετώπιση τους, καλούμε όλους τους συναδέλφους:   
                                              
Tην Κυριακή  1/12/19 11:00 π.μ. στην Γενική Συνέλευση του κλαδικού σωματείου Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α. στο Αμφιθέατρο της Γενοπ/Δεη   ( Στουρνάρη  75  και  Αριστοτέλους   Αθήνα).
                                               ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΤΟ Δ.Σ.